کد خبر: ۲۵۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰ 29 June 2016
برنامه کلنگ‌زنی فاز جدید یکی از شرکت‌های مهم حاضر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر، تبدیل به بازدید و زمان برنامه تعیین‌شده نیز به هفته دولت موکول شد.

به گزارش تابناک مازندران، در حالی‎که جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی و خبرنگاران براساس اعلام قبلی به مراسم کلنگ‎زنی فاز دوم شرکت آرین شیمی یا آرین سینا تولیدکننده MDF در بندر امیرآباد دعوت شده بودند، اما این برنامه به بازدید تبدیل شد.

علی‌محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی که تا ظهر امروز در نخستین نشست خبری اصحاب رسانه مازندران در شرکت آب منطقه‌ای مازندران حضور داشت، پس از آن به بندر امیرآباد بهشهر رفت و با بازدید انجام‎شده، ترجیح داد که برنامه کلنگ‎زنی به زمان دیگری موکول شود.

وی پیشنهاد داد تا از آنجا که به‎زودی خط ریلی (اسکله رو-رو) بندر امیرآباد وارد فاز جدیدی می‎شود و برنامه افتتاحیه با حضور مسؤولان ارشد سازمان بنادر و دریانوردی و حوزه راه و شهرسازی در این بندر استراتژیک انجام می‎شود، لذا برنامه کلنگ‎زنی خط تولید جدید شرکت MDF آرین سینا یا آرین شیمی به هفته دولت یا براساس برنامه‎ریزی بندر امیرآباد در زمان بهتری انجام شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرق مازندران باید همان‌طور که غرب مازندران گردشگری شده است، به منبع تجارت، بازرگانی و صنعت تبدیل شود، افزود: این مهم از طریق ظرفیت مهم بندر امیرآباد و شبکه‌های نیروی انسانی ماهر و فراوان حاضر در منطقه به سرانجام می‎رسد.

شاعری خطاب به سرمایه‌گذار پروژه گفت: در کار خود تمرکز کامل کنید، استاندارد کار را بالا ببرید و مسؤولان نیز شما را حمایت می‎کنند.

وی با بیان اینکه این شرکت دارای رنکینگ سوم کشور با تولید سالانه 7/5 میلیون تن محصول در فاز دوم پروژه خود است، افزود: همه طرح‌های توسعه‎ای در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با جدیت تمام دنبال می‌شود و این منطقه باید بیش از گذشته بدرخشد.

سرمایه‎گذار شرکت مذکور نیز در بازدید میدانی مسؤولان از خط فعلی و در حال احداث این شرکت بزرگ، بیان کرد: دستگاه‎های خریداری شده از به‌روزترین تکنولوژی‌های روز دنیا است و از مشارکت یک شرکت آلمانی برخوردار هستیم.

علی سعیدی با اعلام اینکه برنامه‎ریزی‎ها را انجام دادیم و پس از مراسم کلنگ‎زنی، پروژه را در 24 ماه تحویل می‎دهیم، تصریح کرد: 1.5 هکتار زمین برای این پروژه در نظر گرفته شده و حجم سرمایه این پروژه حدود 600 میلیارد تومان در سه فاز است‌.  

وی ادامه داد: در حال حاضر یک‌هزار کارگر در شرکت آرین سینا یا آرین شیمی مشغول کار هستند، در فاز دوم به 2 هزار و با اتمام فاز سوم نیز تعداد کارگران به 3 هزار نفر افزایش می‎یابند.

سعیدی اظهار کرد: بخش مبلمان صفحه‎ای با دستگاه‎های به‎روز و با تولید بالا در این بخش انجام شد، علاوه بر MDF، مبلمان اداری، خانگی و کابینت آشپزخانه نیز تولید می‎شود، در فاز بعدی نیز پارکت‌ها، درب و وسایل جنبی که در محصولات تخته فشرده قرار می‌گیرند، تولید می‎شوند و در واقع تولیدات شبکه‎ای را به بازار عرضه می‌کنیم.

وی در پایان گفت: برای دریافت منابع مورد نیاز از صندوق توسعه ارزی در حال مذاکره بوده و در بخش ریالی نیز باید سرمایه‌گذاری انجام دهیم که در این مرحله با حمایت و کمک مسؤولان در حال انجام کارها هستیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار