کد خبر: ۲۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲ 19 April 2015
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قائم‌شهر از اعلام آمادگی سرمایه‌گذار کویتی برای احیای پارک جنگلی تلار خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس ، محسن باستانی ظهر امروز در جلسه بررسی قابلیت‌های گردشگری این شهرستان، با بیان اینکه در گذشته برای احیای پارک جنگلی تلار بیش از 4 میلیارد تومان توسط این نهاد هزینه شد، بیان داشت: تاکنون در جذب سرمایه‌گذار برای پارک جنگلی تلار نامؤفق بوده‌ایم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه چندین سرمایه‌گذار به پارک جنگلی تلار دعوت شدند، افزود: دو سرمایه‌گذار در حال حاضر برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری پارک جنگلی تلار اعلام آمادگی کردند که یکی کشور کویت است.

وی با بیان اینکه در گذشته سامان‌دهی پارک جنگلی تلار در اختیار شهرداری قرار گرفته بود اما این ارگان نتوانست انتظارات را برطرف کند، گفت: در ایام تعطیلات عید، پارک جنگلی تلار در اختیار تعاونی دهیاران قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قائم‌شهر با بیان اینکه این شهر در مسیر اصلی ترانزیت قرار دارد، افزود: جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارد و باید شرایطی ایجاد شود تا مسافر رغبت به اقامت چند روزه در این شهر داشته باشد.

این مسئول با تأکید به اینکه قائم‌شهر از جاذبه گردشگری تاریخی بسیاری برخوردار است، افزود: شهر قائم‌شهر دارای رودخانه‌های سیاه رود و تلار است که این رودخانه‌ها با گذر از داخل شهر می‌توانند فضای مناسبی برای جذب گردشگر ایجاد کنند.

باستانی خاطرنشان کرد: قائم‌شهر دارای بقعه‌های زیارتی بسیاری است که به ثبت ملی نیز رسیده‌اند اگر در این حوزه سرمایه‌گذاری شود می‌تواند در جذب توریست تأثیرگذار باشد.

وی درباره افتتاح موزه شهر قائم‌شهر افزود: تا مرداد ماه امسال در هفته دولت «موزه شهر»، قائم‌شهر افتتاح می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قائم‌شهر گفت: تمامی آثار باستانی این شهر شناسایی شده است، همچنین برای مرمت مکان‌های تاریخی نیاز به همت همه ارگان‌های ذی‌ربط است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار