خطبه های نماز جمعه در استان
نماز جمعه این هفته در مناطق مختلف استان برگزار شد. در این مراسم مواردی مانند حرام بودن حضور بانوان در اماکن ورزشی که توسط امام جمعه مشگین مطرح شد و همچنین حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای، تاکید بر مجازات ماموران فرودگاه جده و تجلیل از ارتش و سپاه از جمله موارد مطرح شده بود.
کد خبر: ۲۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲ 17 April 2015

نماز جمعه این هفته در مناطق مختلف استان برگزار شد. در این مراسم مواردی مانند حرام بودن حضور بانوان در اماکن ورزشی که توسط امام جمعه مشگین مطرح شد و همچنین حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای، تاکید بر مجازات ماموران فرودگاه جده و تجلیل از ارتش و سپاه از جمله موارد مطرح شده بود.

در اردبیل امام جمعه موقت اردبیل گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمورد اعتماد رهبری و مردم هستند و هیچکس حق ندارد به بهانه های مختلف آنها را مورد تخریب قرار دهد.

به گزارش تابناک ، حجت اسلاسلام صابر اکبری جدی در خطبه های نماز جمهه اردبیل افزود: دیپلمات های ما از حساسیت های نظام و خطوط قرمزها آگاه بوده و در این راستا حرکت می کنند و تا زمانی که در این مسیر هستند مورد حمایت مقام معظم رهبری و مردم نیز می باشند.

حجت الاسلام اکبری جدی گفت: مسئله هسته ای کشور با مدیریت مقام معظم رهبری هدایت می شود و رهبری نیز از این دولت در حفظ حقوق حقه مردم در مذاکرات حمایت لازم را دارند.

امام جمعه موقت اردبیل با تبریک 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ، ارتش را نماد قدرت و عزت ایران دانست.

حجت الاسلام اکبری جدی در ادامه با تقدیر از ورود نجیبانه ارتش به انقلاب و اطاعت آنان از حضرت امام (ره ) و دلاورمردیهای ارتشیان در دوران دفاع مقدس گفت : داشتن رهبر ی صالح ، خلاصی از دست مستشاران خارجی و پیشرفتهای علمی و نظامی را از نعمات انقلاب برای ارتش دانست و اظهار داشت : حضور ارتش در آبهای بین المللی نشان از اوج اقتدار ارتش و موجب فخر و مباهات ملت ایران است.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور روسیه همچنین با بیان اینکه مذاکره هسته ای مسئله بسیار حساسی است و رهبری با درایت خود آن را مدیریت می نمایند، تاکید کرد: در این مذاکراه باید عزت و استقلال کشور حفظ شود و ما باید به هیت مذاکره کننده اعتماد داشته باشیم.

حجت الاسلام جدی همچنین در ادامه با تشریح فضیلتهای ماه مبارک رجب و روزه و اعتکاف در این ماه ، اعتکاف را فرصت معنوی بزرگ برای جوانان دانست و گفت: فضیلت روزه‌داری در ماه رجب خارج از وصف است و اگر مؤمنی در این ماه یک تا سه روز روزه بگیرد از پاداش عظیم برخوردار شده و خداوند رحمت خود را بر مومنان نازل می‌کند.

نماز جمعه شهرستانها

حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین شهر با بیان این که اظهارنظرهای برخی مسوولان دولتی در زمینه حضور بانوان در اماکن ورزشی جز حاشیه های سیاسی چیزی در بر نخواهد داشت افزود: بر اساس احکام دین مبین اسلام حضور بانوان در چنین اماکنی حرام شرعی است.

حجت الاسلام عسگر بیگی امام جمعه کوثر حادثه تعرض به دو نوجوان ایرانی درفرودگاه جده را یادآوری کرد وگفت: هتک حرمت به دو ایرانی در فرودگاه عربستان تنها خطای دو مامور امنیتی ال سعود نیست ومجرمین بایدبه اشد مجازات برسند.

وی افزود: از مسئولین می خواهیم که از موضع محکم و قاطع خواستار محاکمه و مجازات عوامل طراحان این توطئه شوم شوند.

حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر با اشاره به قطعنامه جدید شورای امنیت علیه یمن گفت: این شورا تبدیل به یک اهرم فشار علیه ملت های مظلوم شده است.

وی بیان کرد: این قطعنامه نشان می دهد که مشروعیت این شورا در نزد افکار عمومی دنیا از بین رفته است.

وی گفت: آمریکایی ها، صهیونیست ها، عرب های مرتجع منطقه که به عنوان کشورهای متجاوز در دنیا شناخته می شوند وجود یک نظام دموکراتیک در یمن را برنتابیده و با صدور قطعنامه ای ضد یمن سعی می کنند این کشور را مورد محاکمه قرار دهند.

حجت الاسلام سیدیاور مرادی امام جمعه عنبران، فریضه نماز جمعه را به تعبیر رسول گرامی اسلام (ص) عید مومنان و حج مساکین دانست و مومنان را به شناخت قدر و جایگاه این واجب الهی و حضور پرشکوه در صفوف نماز های جمعه فراخواند.

امام جمعه عنبران گفت: هر انسانی که واجبات الهی و نمازهای یومیه را ترک کرده و آن را بجا نیاورد در مسیر الله تعالی قرار ندارد و هیچ یک از اعمال و کارهای او مورد قبول درگاه خداوند قرار نخواهد گرفت.

حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه نمین از سکوت مجامع بین المللی در قبال حمله سعودی ها به یمن انتقاد کرد.

او افزود: اگر کشورهای دیگر همانند افغانستان و پاکستان و مصر که آل سعود قصد تطمیع آنها برای همکاری در حمله به یمن را دارد با عربستان همکاری نکنند ، آل سعود به خاطر شکست های سختی که پیش از این از حوثی ها متحمل شده به تنهایی قادر به حمله زمینی به یمن نخواهد بود.

حجت الاسلام امیر رشتبری امام جمعه خلخال گفت: در شرایط فعلی کشور همدلی و هم زبانی دولت با مردم و مردم با دولت لازمه پیشرفت جامعه و دستیابی به اهداف عالیه نظام اسلامی است.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود گفت: هیچ دلیلی برای عجله در اظهارنظرهای موافق و یا مخالف در زمینه مذاکرات هسته ای ایران وجود ندارد.

حجت الاسلام صالح اسدی امام جمعه موقت پارس آباد اسدی با تبریک ولادت امام محمد باقر(ع) و آغاز ماه رجب به عنوان ماه با فضیلت همراه با عبودیت الهی به شکل خالص و با تکیه بر معنویت و روح اعتقادی گفت: مومنی که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد از فضیلت‌ها و خوشنودی رحمت الهی برخوردار خواهد شد.

وی افزود: خداوند ماه رجب را مقدمه‌ای بر شعبان و رمضان قرار داده است تا مومنان با آمادگی بیشتر در ضیافت اکبر الهی حضور پیدا کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رافق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
عزیزانی که مرجع تقلیشون آقای باوقار است توجه بفرمایند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار