کد خبر: ۲۳۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳ 30 May 2016

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در حال حاضر برنج مازندران 36 درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته را تجربه می کند.

به گزارش تابناک مازندران، دلاور حیدرپور امروز در ستاد  تنظیم بازار که در استانداری مازندران برگزار شد، گفت: قیمت مواد پروتئینی 6 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت و قیمت مرغ در روزهای اخیر  3 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تقریبا قیمت‌ها در سطح مواد غذایی در مازندران همچون سال گذشته است و قیمت حبوبات بجز نخود و لوبیا دارای افزایش یا کاهش نبوده است.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه قیمت برنج خارجی در استان افزایش نیافته و اکنون در بازار نیز  وجود دارد، تصریح کرد: محصولات لبنی به جز از کره، 4 درصد رشد داشته و در حال حاضر برنج مازندران 36 درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته را تجربه می کند.

وی افزود: قیمت صیفی جات در مازندران کاهش داشته و به علت افزایش تولیدات مشکلی در عرضه محصولات صیفی وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه اکنون 6 هزار تن کیوی در بازار موجود است، عنوان کرد:  در دوهفته گذشته کیوی قیمت از 2 هزار تومان به کمتر 2 هزار تومان رسیده است.

وی افزود: امسال باغدار کیوی را با قیمت خوبی فروختند و از 170 هزار تن کیوی 95 درصد آن فروش رفته است و این نگرانی که کیوی در حال خراب شدن است صحت ندارد.

حیدر پور با بیان اینکه هزار و 260 تن برنج  خارجی  برای عرضه به بازار در استان پیش بینی شده است، گفت: برای حمایت از برنج داخلی این برنج در استان مازندران توزیع نمی شود.

وی افزود: برای ماه مبارک رمضان 840 تن مرغ با قیمت 4 هزار و 500 تومان، 85 تن گوشت قرمز با قیمت 18 هزار و 500 تومان و 2 هزار و 45 تن شکر با قیمت 2 هزار و 300 تومان از درب سردخانه برای توزیع در شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه  هنوز برنج برای توزیع در استان به مازندران حمل نشده است، افزود: آمادگی برای اقلام پرمصرف ماه مبارک رمضان پیش بینی شده و معتقدیم برنج برای آسیب وارد نشدن به تولید داخلی توزیع نشود.

 

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار