قائم مقام شهردار منطقه 12 تهران از اجرای طرح مشارکتی تمامی نواحی منطقه به منظور مشکلات نگهداشت محلات سیزده گانه قلب تاریخی تهران خبر داد.
کد خبر: ۲۳۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 16 May 2016
دکتر علی محمد سعادتی قائم مقام این منطقه گفت: یکی از ماموریتهای مهم شهرداری ها در کنار موضوعات توسعه ای و زیرساختی فضاهای شهری ، ارتقاء کیفیت زندگی در محله ها و مناطق شهری است ،  به عبارتی نگهداشت شهر و سازه های شهری ، تامین نورپردازی، نگهداری از ایستگاه های حمل و نقل عمومی، فضاهای سبز و تمامی موضوعاتی که شهروندان به صورت روزمره با آن روبه رو هستند از مهمترین برنامه روزمره شهرداری تهران و دربعد جزئی تر آن شهرداری مناطق در محله ها و نواحی است.

وی با اشاره به اجرای طرح ضربتی نگهداشت محلات سیزده گانه منطقه 12 با ایجاد هم افزایی مدیریتی به صورت هفتگی افزود: در نظر داریم تا با یک برنامه ریزی مشخص به صورت هفتگی تمامی توان کاری و انرژی منطقه را در مساله نگهداشت تمامی محلات منطقه در کنار وظایف روزانه که در مساله نگهداشت شهر برعهده داریم؛ به کار  ببریم.

قائم مقام شهرداری منطقه 12 ادامه داد: اجرای این طرح هیچ تداخلی با برنامه های روزانه نگهداشت شهری که در حوزه های عمرانی، مهندسی، خدماتی و... انجام می شود ؛ نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این طرح ویژه از محله سیروس به عنوان یکی از محله های قدیمی شهر تهران آغاز شده است ، بیان کرد: به عبارت ساده تر در نظر داریم تا در قالب این طرح ، یک محله را در طول یک هفته بررسی و بعد ازاحصاء ایرادات و اشکلاتی که امکان دارد در محدوده مذکور وجود داشته باشد ، اقدام به رفع مشکلات کرده تا مردم شرایط بهتری را برای زندگی درمحله های خود داشته باشند.

سعادتی با تاکید بر اینکه این طرح در قالب موضوعات نگهداشت شهر و در حوزه های مانند ترمیم آسفالت ، جداره ها ، تامین نورپردازی محله ، بهبود وضعیت ایستگاه های تاکسی و اتوبوس و پایانه های حمل و نقل عمومی، رسیدگی به وضعیت فضای سبز و... خواهد بود؛ یاداور شد: طبق برنامه ریزی های انجا م شده قرار است تا پایان شهریور ماه به مساله نگهداشت سیزده محله در 13 هفته رسیدگی کنیم تا در پایان نیمه اول سال بعد از یک بازنگری کلی در تمامی محله های منطقه 12 به استقبال از مهر برویم.

وی درباره نحوی اجرای این طرح توضیح داد: در قالب این طرح و برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم برای سرعت بخشیدن به رفع مشکلات محله های تهران قدیم با بسیج تمامی عوامل اجرایی نواحی در یک محله اقدامات لازم انجام می شود ، به عنوان مثال در بررسی وضعیت نگهداشت محله سیروس عوامل اجرایی نواحی دیگر در ناحیه 3 و محله سیروس بسیج ، تا مشکلات محله با سرعت بیشتری حل شود.

قائم مقام منطقه 12 گفت : باز دیگر به این نکته تاکید می کنم که اجرای این طرح مداخله ای با اجرای کارهای روزانه شهرداری در نگهداشت و پاکیزگی سطح منطقه نخواهد داشت و صرفا یک کار فوق برنامه خواهد بود.

سعادتی با بیان اینکه بعداز طی یک دوره 13 هفته ای بسیاری از مشکلات محلات منطقه 12 برطرف خواهد شد و دوباره به یک وضعیت روزمره نگهداشت محله ها و نواحی در سطح منطقه خواهیم رسید ؛ افزود : در اجرای این طرح تمامی اکیپ های 137 و اجرایی شهرداری به صورت ویژه مشکلات محله را رسیدگی و با یک هم افزایی مدیریتی بین سایر حوزه ها و بخش ها این مشکلات رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح تمامی عقب ماندگی های محله ها در بحث نگهداشت که به تنهایی از عهده یک ناحیه برنمی آمد؛ برطرف خواهد شد ؛ گفت: این طرح برای اولین بار در منطقه 12 و حتی سطح شهر تهران در حال انجام است.

دکتر علی محمد سعادتی در پایان با اشاره به مشارکت شهروندان در اجرای این طرح ضربتی یادآور شد: براساس فرآیندی که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده مشکلات محلات با مشارکت شهروندان و شورایاری ها احصاء می شود به عبارتی نقطه نظرات شهروندان چه در جلساتی که با شورایاری محله ها برگزار می شود و چه از طریق سامانه ارتباط مردمی 1888 طبقه بندی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار