یک جنس با دو قیمت؛
موضوع گرانفروشی حقیقتی است که نمی توان آنرا در بازار استان و به خصوص غرب مازندران رد کرد.چرا که با اندک حضوری در این شهرها می توان این نکته را به راحتی لمس کرد.اما انتظار از مسئولین امر می رود با تشدید...
کد خبر: ۲۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 14 April 2015
همانطور که قبلا " نیز سایت تابناک مازندران به موضوع گرانفروشی کالا در استان و به خصوص مناطق گردش پذیر استان خبر داده اشاره کرده بود این با نیز موضوع گرانفروشی مورد انتقاد شدید امام جمعه شهرستان رامسر واقع شد.
به گزارش تابناک حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی در حاشیه اولین شورای اداری این شهرستان در سال 94 با بیان اینکه بومی‌های رامسر برای خرید به تنکابن و رشت می‌روند، گفت: هر گردشگری که وارد رامسر می‌شود از گرانفروشی برخی از مغازه‌داران می‌نالد که این نتیجه خوبی برای رامسر ندارد.
وی گفت: چرا بومی‌های منطقه به‎جای خرید در رامسر به تنکابن و رشت می‎روند، معلوم است که از گرانی فرار می‎کنند؟
گرانفروشی در رامسر در حالی داد امام جمعه این شهر را در آورد که ساکنین شهرهای غربی از گرانفروشی کالا در شهرستان های خود و به خصوص در ایام حضور مسافرین گله مند می باشند.
اکبرزاده یکی از شهروندان رامسری در این خصوص می گوید:بعضی از مغازه داران واقعا" انصاف را رعایت نمی کنند. مخصوصا" که هم وطنان ما در ایام عید و تابستان به این شهر سفر می کنند هر طوری خواستند جنس خود را می فروشند.
او در ادامه گفت:این مساله باعث می شود به مردم بومی و اهل این شهرستان هم فشار بیاید.چرا که بسیاری از مسافرین به دلیل احتیاج کوتاه مدت خود به اجناس در این شهر و یا شاید هم به دلیل سرمایه دار بودن اصلا" اعتراضی نمی کنند اما گرانفروشی حتی به مقدار کم واقعا" به مردم این منطقه فشار می آورد.
خانم رحمانی نیز به خبرنگار تابناک گفت:وقتی مغازه ای قیمت جنس خود را نمی زند به هر قیمتی خواسته  جنس خود را می فروشد.در حالیکه اگر اجناس قیمتشان زده شده باشد دیگر هیچ وقت نمی توانند به مشتری به قیمت بیشتر بفروشند.
وی به موضوع گرانفروشی که در عید خود شاهد آن بوده اشاره کرد و گفت:من از میوه فروشی که همیشه از آن خرید می کنم در عید برای خرید پرتقال مراجعه کردم که کیلویی 5000 تومان به من گفت.اما خودم شاهد بودم به مسافری که بعد از من برای خرید آمده بود همان پرتقال را 6500 تومان قیمت داد.
موضوع گرانفروشی حقیقتی است که نمی توان آنرا در بازار استان و به خصوص غرب مازندران رد کرد.چرا که با اندک حضوری در این شهرها می توان این نکته را به راحتی لمس کرد.اما انتظار از مسئولین امر می رود با تشدید بازرسی از واحد های صنفی و رسیدگی سریع به پرونده ها و صدور رای جریمه برای متخلفین زمینه بروز هر گونه سوء استفاده از شهروندان در مقابل گرانفروشی را گرفته تا زمینه اعتماد هر چه بیشتر مصرف کنندگان از بازار را فراهم آوریم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار