سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره تحویل سامانه موشک دفاعی اس سیصد روسیه به ایران گفت: ما مدت ها است مخالفت خود را درباره فروش این سامانه به وضوح بیان کرده ایم.
کد خبر: ۲۲۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 11 May 2016

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، الیزابت ترودو با اشاره به اینکه از نزدیک این مسئله را زیر نظر داریم، افزود: فروش اس سیصد نقض برنامه جامع اقدام مشترک یا قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل نیست.

خبرنگار با استناد به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از وی پرسید چرا با وجود آنکه می گوئید اس 300 سلاحی دفاعی است، با آن مخالفت می کنید؟ الیزابت ترودو گفت: این  تجهیزات نظامی پیشرفته است.

خبرنگار پرسید پس ترس این وجود دارد که آنها بتوانند فناوری آن را به دست آورند و از آن  استفاده کنند.سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا افزود: نگرانی های ما چنین است.

همچنین وزیر امورخارجه آمریکا گفت: بازرگانان ازآمریکا به عنوان بهانه ای برای خودداری از داد و ستد با ایران استفاده می کنند.

کری افزود: آمریکا وظیفه دارد با روشن کردن اینکه در نتیجه موافقتنامه هسته ای با ایران اکنون چه چیزی مجاز است، به وظیفه خود درقبال این موافقتنامه عمل کند.

کری گفت:: اگر آنها نمی خواهند با ایران تجارت کنند یا قرارداد تجاری خوبی را پیش روی خودشان نمی بینند، نباید بگویند علت آن آمریکا است.

سخنگوی کاخ سفید نیز افزود: منتقدان توافق ایران اشتباه می کنند، یا دروغ می گویند.

جاش ارنست گفت: بسیاری از جمهوری خواهان در کنگره این مسئله را مطرح می کردند که ایران صدها میلیارد دلار بر اثر تخفیف تحریم ها به دست خواهد آورد و همانطور که بارها گفتم این درست نبود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز درباره تحویل سامانه موشک دفاعی اس سیصد روسیه به ایران گفت: ما مدت ها است مخالفت خود را درباره فروش این سامانه به وضوح بیان کردیم ، وزیر امور خارجه بارها این مطلب را به همتای روسی گفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار