مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان اعلام کرد: همدان به عنوان شهر بشردوستی در کشور معرفی شد.
کد خبر: ۲۲۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ 03 May 2016
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان اعلام کرد: همدان به عنوان شهر بشردوستی در کشور معرفی شد. 

به گزارش ایسنا، دکتر "بهروز کارخانه‌ای" دوشنبه 13 اردیبهشت در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر باید یک جایگاه بشر دوستانه در جامعه داشته باشد، گفت: مردم باید با ماهیت بشردوستانه آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر پیوستگی ویژه‌ای با فدراسیون صلیب سرخ دارد، تصریح کرد: از مردم انتظار می‌رود جمعیت هلال‌احمر را از خود بدانند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان با بیان اینکه همه باید تلاش‌های خود را برای همکاری با جمعیت هلال‌احمر به‌کار گیرند، به کمک‌های خوب انجام شده از سوی خیرین اشاره کرد و یادآور شد: هلال‌احمر تمام کمک‌های خیرین را در اختیار مردم قرار داده است.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر به تنهایی توانایی کمک ندارد و همه باید در کار نیکوکاری وارد شوند، عنوان کرد: باید تلاش کنیم کمک‌های وقفی در استان افزایش یابد.

هلال‌احمر استان همدان می‌تواند جایگاه وقفی داشته باشد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان با بیان اینکه هلال‌احمر می‌تواند جایگاه وقفی داشته باشد، گفت: کمک‌های وقفی در استان همدان وضعیت خوبی ندارد بنابراین باید تلاش کنیم به استان‌های کرمان و کرمانشاه برسیم.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان در تمام زمینه‌ها به خوبی عمل کرده است و به جرأت می‌توان گفت مقام اول را در کشور داریم، تصریح کرد: در زمان وقوع سیل هزار و 30 نفر را اسکان دادیم و از نظر آمار امداد و نجات هزار و یک مورد حوادث در سال گذشته داشتیم که 688 مورد از آن حوادث جاده‌ای بوده است. 

وی افزود: 30 مورد از حوادث پیش آمده در سال 94 مربوط به حوادث کوهستان، 12 مورد مربوط به سیلاب و 41 مورد مربوط به برف و کولاک بوده که نیروهای امداد و نجات وارد عمل شده‌اند. 

وی ادامه داد: در بخش حوادث جاده‌ای شاهد 62 درصد واژگونی خودرو و 30 درصد تصادف بوده‌ایم که در مجموع 962 نفر مصدوم بر جای گذاشت و 12 درصد دچار مرگ و میر شدند. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان عنوان کرد: چهار هزار و 624 نفر از جمعیت هلال‌احمر حوادث فوق را مدیریت کرده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته متوسط زمان حضور نیروهای امداد و نجات در محل حادثه هفت دقیقه و 42 ثانیه بوده است، اضافه کرد: درطرح نوروزی که از 25 اسفند تا 15 فروردین اجرا شد، شاهد وقوع 112 مورد حادثه بودیم. 

وی ادامه داد: 78 درصد از حوادث در دوران اجرای طرح نوروزی مربوط به حوادث جاده‌ای بوده که 46 درصد مربوط به واژگونی خودرو و 43 درصد مربوط به تصادف بوده است و در مجموع حوادث پیش آمده 14 درصد مرگ و میر داشته‌ایم. 

تکمیل پروژه‌های عمرانی هلال‌احمر 2 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

وی با بیان اینکه برای تکمیل و ساخت پروژه‌های عمرانی هلال‌احمر نیازمند دو میلیارد تومان اعتبار هستیم، اظهار کرد: با توجه به کمبود بودجه و اعتبارات نتوانسته‌ایم پروژه‌های عمرانی را به اتمام برسانیم اما در صورت تامین اعتبار، پروژه‌های عمرانی خیرآباد، دشت میشان، قسمتی از درمانگاه رزن و گردنه اسدآباد تکمیل خواهد شد. 

کارخانه‌ای در ادامه با اشاره به کارها و برنامه‌های انجام شده در هلال احمر استان نیز عنوان کرد: در سال گذشته 249 دوره آموزشی در هلال احمر برگزار شده است.

وی با بیان اینکه پنج هزار و 510 نفر آموزش در سال گذشته انجام شده است، ادامه داد: این آموزش‌ها به صورت تخصصی بوده است.

وی با بیان اینکه 88 مانور در سال گذشته توسط جمعیت هلال‌احمر استان برگزار شده، افزود: 137 دوره آموزشی عمومی نیز توسط هلال‌احمر استان برگزار شده است به طوریکه باید افرادی که به دنبال آموزش هستند را جذب کنیم و اطلاعات را در اختیار آنان قرار دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از برگزاری دوره‌های آموزشی در هلال‌احمر خبر داد و گفت: 249 دوره آموزشی برگزار شد که در آن پنج هزار و 510 نفر آموزش‌های تخصصی گذرانده‌اند. 

وی در ادامه عنوان کرد: جمعیت هلال‌احمر استان دارای هزار و 200 نفر امدادگر و پنج هزار و 200 نفر عضو فعال است. 

نهاوند و رزن زلزله‌خیزترین نقاط استان 

وی در خصوص آمادگی سازمان در برابر وقوع زلزله گفت: برخی از نقاط استان مانند نهاوند و رزن زلزله‌خیز هستند که با وجود آمادگی جمعیت هلال‌احمر، مردم هم باید آگاهی‌های لازم را برای رعایت اصول ایمنی در هنگام زلزله بیاموزند. 

کارخانه‌ای از اجرای طرح جاهد و خادم خبر داد و افزود: این طرح همانند خانه‌های بهورزی است که در آن امدادگر حضور می‌یابد و آموزش‌های لازم را به افراد می‌دهد. 

وی با اشاره به اجرای طرح خادم در جمعیت هلال‌احمر استان عنوان کرد: آموزش یکی از موضوعات خیلی مهم و مدنظر جمعیت هلال‌احمر استان همدان است.

وی با بیان اینکه معاونت آموزشی در سال گذشته به صورت آزمایشی تشکیل شد، عنوان کرد: طرح جاهد یکی دیگر از برنامه‌هایی است که جمعیت هلال احمر امسال اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان با بیان اینکه این طرح در تمام مقاطع تحصیلی اجرایی می‌شود، عنوان کرد: توجه مدیریت ارشد استان به هلال‌احمری بودجه این بخش را در سال گذشته سه برابر افزایش داد.

وی ادامه داد: طرح دادرس هم مربوط به دانش‌آموزان مدارس است که سال گذشته 12هزار دانش‌آموز در 200 مدرسه آموزش‌های لازم را دیده‌اند. 

وی با بیان اینکه آزار و اذیت دانش‌آموزان در مدارس از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش کشور باید به صورت جدی این مقوله را پیگیری کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمراستان همدان با بیان اینکه اگر کسانی باعث آزار و اذیت مردم می‌شوند، هدایت نشوند در آینده پرونده‌های قضایی زیادی ایجاد خواهند کرد، تاکید کرد: این موضوع باید به طور جدی پیگیری شود.

4 دستگاه آمبولانس هلا‌ل‌احمر اسقاطی است

کارخانه‌ای در بخش دیگری از سخنانش به تعداد آمبولانس‌های سازمان اشاره کرد و گفت: 32 دستگاه آمبولانس در خدمت سازمان است که از این تعداد چهار مورد نیاز به تعمیر دارند و چهار مورد هم اسقاطی است.

وی با اشاره به هفته هلال‌احمر در خصوص برنامه‌های پیش‌رو اظهار کرد: 18 اردیبهشت با عنوان جوانی به رنگ مهربانی با نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار می‌کنیم، 19 اردیبهشت با عنوان همراهان مهربانی افتتاح پروژه عمرانی خواهیم داشت. 

کارخانه‌ای 20 اردیبهشت را روز حلقه اتصال مهربانی نامید و گفت: در این روز از فعالان طرح‌های نوروزی استان تجلیل و مانور امدادی اجرا می‌شود. 

وی با بیان اینکه 21 اردیبهشت با عنوان آموزش، دریچه‌ای به دنیای آرام جوان نامگذاری شده و در این روز طرح نیابت اجرا می شود، ادامه داد: 22 اردیبهشت روز ایثار برای کاهش آلام بشری نام گرفته و تقدیر از ایثارگران هلال‌احمر از برنامه‌های این روز است. 

وی 23 اردبیبهشت را روز امدادگران، پیشگامان مهربانی نام نهاد و افزود: غبارروبی از مزار شهدا از برنامه‌های این روز است همچنین در روز جمعه 24 اردیبهشت با عنوان مهر مشارکت در نماز جمعه حضور می‌یابیم. 

وی از برگزاری انتخابات استانی مجمع دبیران کانون‌های دانشجویی و جوانان هلال‌احمر در استان خبر داد و گفت: 131 نفر برای شرکت در انتخابات کاندیدا شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار