کد خبر: ۲۱۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲ 25 April 2016
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، وجود خانه باغ‌ها را سبب بروز معضلات اجتماعی بین برخی خانواده‌ها در استان عنوان کرد.

به گزارش تابناک مازندران، دلاور حیدر پور  بابیان اینکه برخی از این خانه باغ‌ها معضل اجتماعی برخی خانواده‌ها شده و برخی بانوان از ما خواستند مجوز احداث خانه باغ داده نشود ادامه داد: اگر مجوز شهرک‌هایی با امکانات برق و آب‌داده شود مشکلی نداریم و حمایت هم می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه به توسعه باغ در دشت مجوز و امکانات داده نمی‌شود اظهار داشت: در دامنه‌ها و زمین‌های کوهپایه‌ای نظیر کلاردشت، کجور و ارتفاعات سوادکوه که قابلیت کشاورزی کمتری دارد باغ‌هایی با واحدهای مسکونی ۱۲۰ متری احداث کنند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، درباره سازوکار صادرات مرکبات در استان اظهار داشت: در سال ۹۴ اقدامات خوبی در راستای توسعه صادرات شروع شد و هیئت‌های زیادی ازجمله از روسیه و در سطح وزیر و معاون وزیر به استان آمدند و مجوز صادرات آبزیان به روسیه گرفته و پروتکل آن امضاء شد، همچنین برای صادرات مرغ نیز در شرف امضاء پروتکل هستیم و درباره صادرات کیوی نیز این ظرفیت وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، در ادامه خاطرنشان کرد: خط کشتی‌رانی بین بنادر امیرآباد و بندر نوشهر توسط هیئت روسی بازدید و تفاهم‌نامه کانال گمرکی سبز با روسیه امضاء شد که در سایه این تفاهم‌نامه محصولات صادراتی در ظرف مدت چهار ساعت و به اعتماد گواهی بهداشتی گمرکی ایران ترخیص می‌شود و تعرفه ورود نیز بر اساس توافقی است که انجام می‌شود.

حیدر پور، ابراز داشت: در سال گذشته در بخش کشاورزی به لحاظ وزنی ۱۵ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۷ درصد رشد داشتیم و مازندران ظرفیت خوبی در صادرات، آبزیان، مرغ، کیوی و مرکبات دارد که باید تجار و باغداران از این فرصت استفاده کنند.

این مسئول در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه در سال جاری چه اقدام برای به‌روز کردن سورتینگ های مازندران انجام می‌شود تا مرکبات صادراتی استان مورد اقبال بازار هدف قرار گیرد؟ اظهار داشت: در ماه‌های پایان سال ۹۴ در غرب استان و در منطقه عباس‌آباد پایانه صادراتی شروع به کارکرده است و باید تلاش کنیم این پایانه که بااعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شده در سال ۹۵ فعال کنیم.

وی بیان داشت: در چپکرود جویبار نیز واحدی در زمین ۳۰ هکتاری در دست احداث است و فونداسیون آن ریخته شد و سوله آن آماده است و مجهز به خط سورت، بسته‌بندی و درجه‌بندی با تجهیزات و فنّاوری روز خواهد شد و با برآورد انجام‌شده در شش‌ماهه دوم سال جاری بهره‌برداری خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار