استاندار مازندران
استاندار مازندران با اعلام اینکه 80 درصد کشاورزان این استان در تولید برنج و مرکبات فعالیت دارند، گفت: بخش عمده‌ای از صادرات استان نیز در همین بخش‎ها است، لذا نظارت بیشتری بر سورتینگ مرکبات و بسته‎بندی برنج در سال‎جاری انجام می‎شود.
کد خبر: ۲۱۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 24 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح در نخستین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی این استان با اشاره به اهمیت سلامت و تأثیر آن در فعالیت‌های روزمره انسان‌ها، اظهار کرد: بحث ورزش همگانی در شهرها و روستاها از سوی شهرداران و دهیاران و شوراهای اسلامی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد و سعی شود که هر هفته برنامه پیاده‎روی همگانی در دستور کار هر شهر و روستا قرار داشته باشد.

وی از اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران خواست تا مسائل بهداشتی مدارس را با نظارت بیشتری دنبال و با مشارکت خانواده‎ها و خیران، نسبت به ساماندهی وضعیت مدارسی که نیاز به تجهیز یا نوسازی آبخوری‌ها و سرویس بهداشتی دارند، اقدام کند.

استاندار مازندران با تأکید بر ارتقای مدیریت در بحث سورتینگ‌‌ها و قارچ‎کش‌ها، افزود: سورتینگ‎هایی که مجوز ندارند باید یا به دریافت مجوز تشویق شوند یا اگر در پروسه زمانی مشخص، از این موضوع امتناع کردند، سورتینگ آنها تعطیل شود.

فلاح ادامه داد: مدیریت و نظارت بر سورتینگ‎ها باید به‎گونه‎ای باشد که تا پایان سال 95، مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد تا با توجه به استقبال و تقاضای چند کشور خارجی برای خرید مرکبات (کیوی و پرتقال) مازندران، در این زمینه با مشکل مواجه نشویم.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه 80 درصد کشاورزان مازندرانی در تولید دو محصول استراتژیک برنج و مرکبات فعالیت دارند، بیان کرد: در 2 یا 3 سال گذشته نسبت به ساماندهی برنج، کار زیادی انجام نشده است، لذا حتی بخش‎های خصوصی نیز باید مجاب شوند تا به‌عنوان مثال در محصول برنج، از مزرعه تا شالیکوبی، بسته‎بندی و توزیع، متعهد به اجرای دستورالعمل‎های سازمان جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند تا در نهایت، محصول سالم به دست مصرف کننده برسد.

وی بیان کرد: تمامی مجوزهایی که در گذشته از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت درباره سورتینگ مرکبات یا بسته‎بندی برنج داده شده است، اگر نیاز به تمدید دارد، باید پس از بررسی لازم از فعالیت آنها، تمدید شود.

فلاح ادامه داد: آن‌دسته از واحدهایی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی مجوز دریافت کرده‎اند؛ باید بار دیگر بررسی شوند که آیا براساس استانداردهای اعلام‎شده این سازمان یا وزارت بهداشت فعالیت دارند یا خیر.

استاندار مازندران درباره بررسی میزان سموم استفاده شده در محصولات، گفت: مسئولیت این مهم نیز با مدیریت سازمان جهاد کشاورزی و نظارت فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

استاندار مازندران با اشاره به برنامه ایمنی آب در مازندران که به‎صورت پایلوت در دو شهرستان ساری و گلوگاه انجام شده است، افزود: این برنامه باید در تمامی شهرستان‌ها صورت بگیرد، لذا هر شهری که آمادگی همکاری داشته باشد، می‎تواند در برنامه ایمنی آب مشارکت کند.

وی در پایان با مثبت ارزیابی کردن برنامه‌های مربوط به اجرای طرح تحول سلامت مازندران در سال گذشته، اظهار کرد: بهترین و مهم‎ترین موضوع در این حوزه، پیشگیری است و امیدواریم در پایان سال‎جاری، شاهد ارتقای سطح سلامت و امنیت غذایی در مازندران باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار