کد خبر: ۲۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 11 April 2015
 رئیس اتحادیه قنادان مازندراندرباره آخرین وضعیت قیمت شیرینی در استان گفت: در سال 93 افزایش قیمت در شیرینی نداشتیم و در حال حاضر نیز به دلیل کاهش قیمت آرد نول افزایش قیمت نداریم.

سید ابراهیم حسینی امروز در گفت‌وگو با  فارس درباره آثار باقی‌مانده روغن پالم در شیرینی خانگی و ضرورت تهیه شیرینی به صورت صنعتی اظهار کرد: به دلیل وجود روغن پالم در روغن‌های مورد استفاده، همه قنادی‌های مازندران موظف هستند که شیرینی را به صورت صنعتی تولید کنند.

وی تصریح کرد: پالم موجود در روغن در واحدهای تولیدی صنعتی به دلیل دما مناسبی که فرهای صنعتی دارد از  بین می‌رود، روغن پالم درصد چربی بسیار بالایی دارد و پالم در روغن نباتی و خامه موجود است که در فرهای خانگی امکان دفع سموم آن وجود ندارد.

رئیس اتحادیه قنادان مازندران تاکید کرد: در حال حاضر شیرینی خانگی مورد تایید وزارت بهداشت نیست، از طرفی شیرینی موجود در قنادی‌های استان به صورت روزانه توسط مراکز بهداشتی نظارت می‌شود و متخلفان این حوزه در صورت وجود مشکلات بهداشتی به دادگاه معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت بهداشت در تولید مواد غذایی یادآور شد: در بررسی‌های انجام شده دو واحد تولیدی که به صورت خانگی اقدام به تهیه شیرینی می‌کردند، متخلف شناخته شده و پس از بررسی در آزمایشگاه به دادگاه معرفی شدند.

حسینی با اعلام اینکه مردم نسبت به خرید شیرینی در مراکز و سوپرمارکت‌ها دقت نظر داشته باشند،افزود: شیرینی‌های که فاقد کد بهداشتی، تاریخ تولید و تاریخ مصرف هستند خریداری نشود و مردم شیرینی مورد نیاز خود را از طریق شیرینی‌فروشی‌ها معتبر که در استان 800 واحد تولیدکننده شیرینی وجود دارد، خریداری کنند.

رئیس اتحادیه قنادان استان اضافه کرد: در سال 94 قیمت آرد نول 13 هزار تومان کاهش پیدا کرد و همین موضوع تغییری در قیمت شیرینی ایجاد نشد.

وی میزان تولید شیرینی در ایام نوروز در استان را بیش از 800 هزار کیلوگرم عنوان کرد و گفت: بیش از 200 نوع شیرینی در ایام نوروز در اختیار مردم قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار