کد خبر: ۲۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 10 April 2015
مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: مازندران در سال گذشته در جذب اعتبارات تسهیلات اجرای طرح خوداشتغالی رتبه نخست کشور را بدست آورد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ تیمور طهماسب پور در آیین افتتاح و معارفه مسوول کمیته امداد امام خمینی(ره) کلاردشت، اظهار داشت: این استان در سال 93 در جذب اعتبارات تسهیلات اجرای طرح خوداشتغالی برای مددجویان زیر پوشش رتبه نخست کشور را بدست آورد.

وی تصریح کرد: در پنج سال گذشته بیش از 34 هزار طرح خود اشتغالی در مازندران حمایت شده است که در سال گذشته با راستی آزمایی که صورت گرفت مشخص شد که بیشتر این طرحها موفق بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا باید علاوه بر ادامه حمایت های از مدد جویان با هم افزایی بین موسسات و نهادهای خیریه در استان بتوانیم کارهای بزرگی برای نیازمندان مازندران انجام داد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی در جامعه افزود: با اطلاع رسانی مناسب و فرهنگ سازی در بین مردم قادر خواهیم بود یک مدیریت فرهنگی انفاق و نیکوکاری یکپارچه در استان ایجاد شود

وی ادامه داد: هفت درصد خانوار و سه درصد جمعیت مازندران که زیر پوشش این کمیته هستند با کمک مردم و مدیریت مطلوب به صفر خواهد رسید و دیگر در جامعه نیازمندی نخواهیم داشت.

طهماسب پور گفت: در حال حاضرحدود 64 هزار خانوارمستمری بگیر هستند و 31 هزار حامی نیز از پنج هزار و 500 یتیم حمایت می کنند.

وی تصریح کرد: در سال 93 حدود 170 میلیارد ریال درآمد کمیته مازندران بود که به 9 هزار نفر وام کارگشایی و به بیش از شش هزار نفر تسهیلات در غالب وام و سه هزار و 800 نفر نیز از خدمات عمرانی، تعمیرات و احداث مسکن بهره مند شدند.

وی افزود: تاکنون 8 هزار و 500 دانشجو و بیش از 15 هزار نفر نیز آموزش فنی و حرفه ای زیرپوشش این نهاد در استان دانش آموخته شدند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران تاکید کرد اولویت کاری این نهاد کاهش فاصله دهک های پایین جامعه با دهک های بالای جامعه است و در این راستا با بهره گیری از تمامی امکانات به توانمندی مددجویان خواهیم پرداخت و در این زمینه براساس طبقه بندی نیازها این افراد گام لازم را بر خواهیم داشت تا در آینده نزدیک بیش از پیش وضع نیازمندها بهتر شود.

در این آیین علاوه بر افتتاح ساختمان کمیته امداد کلاردشت، رستم خزایی کوهپر به عنوان مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کلاردشت معارفه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار