بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) اسدآباد با 25 سابقه، امروز مورد بی‎مهری قرار گرفته است که به نظر می‎رسد با راه‌اندازی بیمارستان قائم(عج)، حذف شود.
کد خبر: ۲۰۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 10 April 2016

بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) اسدآباد با 25 سابقه، امروز مورد بیمهری قرار گرفته است که به نظر میرسد با راه‌اندازی بیمارستان قائم(عج)، حذف شود.

به گزارش فارس ، در شهر اسدآباد به عنوان یکی از شهرهای استان همدان دو بیمارستان وجود دارد که در حال حاضر با یک چارت سازمانی در حال خدمات‌رسانی به مردم است.

یکی از این بیمارستان‌ها، به نام مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین(ع) نامگذاری شده و به عنوان اولین بیمارستان در سال 1367 با وقف مرحوم بکائی یکی از واقفان خیراندیش شهرستان ساخته شده است.

این بیمارستان در محل عبوری مسافران در مسیر بلوار 22 بهمن‌ماه به سمت همدان و کرمانشاه قرار گرفته و این موضوع یکی از نقاط قوت این بیمارستان است.

قرار گرفتن این بیمارستان در این محل با موقعیت مکانی مناسب، موجب خدمت‌رسانی به موقع به بیماران در این مسیرها می‌شود.

بیمارستان حضرت قائم(عج) یکی دیگر از بیمارستان‌های شهر اسدآباد است که بعد از گذشت 17 سال در سال 1389 ساخته شد و از آن زمان بود که بی محبتی‌ها به اولین بیمارستان شهر رقم خورد.

با وجودی که این روزها بی‌توجهی‌ها به بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین(ع) زیاد است‏ اما برخی پرسنل مجبورند در بیمارستان حضرت قائم(عج) هم اضافه‌کاری کنند، چرا که جمعیت قابل توجهی از مردم به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) همچنان یکی از بیمارستان‌های مورد نیاز شهر اسدآباد است و جمعیت زیادی از منطقه را پوشش می‌دهد که در صورت نبودش دسترسی مردم آن به بیمارستان دیگر کمی مشکل است.

حال بعد از گذشت، 25 سال از عمر بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین(ع) مسئولان می‌گویند که با ساخت بیمارستان حضرت قائم(عج) و تکمیل فاز دوم آن قطع به یقین این بیمارستان حذف می‌شود؛ البته هم اکنون هم تقریباً با بی‌تکلیفی در ایجاد چارت سازمانی عملاً، این بیمارستان در مسیر تعطیلی قرار دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، از حذف بیمارستان امیرالمومنین(ع) با تکمیل و بهره‌برداری از فاز دوم بیمارستان حضرت قائم(عج) در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین(ع) فضای مناسب و با موقعیت مکانی عالی دارد که وقف یکی از واقفان خیراندیش شهرستان است.

حجت‌الله بهرامی تأکید کرد: برای حفظ این بیمارستان نیاز به حمایت مسئولان غیر از دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان داریم.

وی در پاسخ به اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در مصاحبه‌ای از ایجاد کلینیک دندانپزشکی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) خبر داده بود، گفت: مگر ایجاد این کلینیک چقدر فضا می‌برد که تنها به فکر ایجاد آن باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اسدآباد با بیان اینکه تنها با حمایت آقای رنجبرزاده نماینده منتخب اسدآباد در مجلس شورای اسلامی می‌توان دانشکده علوم پزشکی را به دانشگاه مستقل تبدیل کرد تا ایجاد بخش‌های دیگر را در برنامه در دستور کار قرار داد.

وی یادآور شد: باید تلاش‌ کنیم با ایجاد یک درمانگاه شبانه‌روزی در این بیمارستان، فضای‏ آن و خدماترسانی را در این مجموعه را حفظ کنیم.

بهرامی گفت: با بهره‌برداری از فاز دوم بیمارستان حضرت قائم(عج)، در واقع حفظ بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) کمی با مشکل مواجه می‌شود، چراکه دیگر این مجموعه توجیه اقتصادی ندارد و عملاً حذف خواهد شد.

وی ادامه داد: تنها راه حفظ و ماندگاری آن حمایت‌های مسئولان از جمله نماینده مردم در مجلس به این مقوله است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اسدآباد با اشاره به اینکه هم اکنون سی‌سی‌یوی بیمارستان امیرالمومنین(ع) افتتاح شده است، گفت: این در حالی است که هنوز آماده‌ کار نشده است، چراکه خدماتی در این زمینه نداریم.

وی با بیان اینکه بیش از 180 میلیون تومان برای تجهیز این بخش هزینه شده است، افزود: حدود دو ماه است که نمی‌توانیم این بخش را به دلیل کمبود نیرو راه‌اندازی کنیم.

بهرامی یکی از دلایل عدم راه‌اندازی بخش سی‌سی‌یو را کمبود نیرو دانست و گفت: حدود 700 نفر پرسنل در شبکه و بیمارستان‌های شهرستان مشغول هستند که این تعداد پاسخگوی نیاز بخش‌ها نیست.

وی تصریح کرد: برخی از نیروها در دو بیمارستان به صورت دوشیفته خدمت می‌کنند که دیگر این شرایط در توان آنها نیست که بخش دیگری را اضافه کنیم.

این مسئول از اخذ مجوز و موافقت استخدام نیرو در بیمارستان‌های شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: اگر 15 نیرو هم به‌کارگیری شود، کمک شایانی خواهد بود.

وی یادآور شد: هم‌اکنون فاز دوم بیمارستان حضرت قائم(عج) در مرحله سفت‌کاری با 45 درصد پیشرفت فیزیکی مواجه است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار