مدیر جهاد کشاورزی بابل
مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: 154 دستگاه تراکتور، کمباین، نشاکار و تیلر بین متقاضیان واجد شرایط توزیع شد.
کد خبر: ۲۰۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳ 06 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، سیداحمد طاهری اظهار کرد: در سال گذشته 565 نفر متقاضی برای دریافت تیلر، نشاکاربرنج و کمباین مخصوص برنج از محل اعتبار سال 94 به بانک کشاورزی معرفی شدند.

وی تخصیص اعتبار اولیه را 34 میلیارد و 191 میلیون ریال برشمرد و افزود: با جذب کامل اعتبار اولیه، با توجه به شناور بودن اعتبارات مبلغ 51 میلیارد و 658 میلیون ریال نسبت به تخصیص اعتبار اولیه چیزی معادل 150 درصد جذب شد.

مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به اینکه تأمین ماشین‌آلات مکانیزاسیون زراعت از جمله طرح‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی برای استفاده از تسهیلات است که با بهره‌برداری از آنها زمینه اشتغال به کار و توسعه بخش کشاورزی در زمینه‌های مختلف فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: کاربرد فناوری‌های نوین می‌تواند با افزایش تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح، موجب کاهش هزینه‌های تولید و متعاقب آن منجر به کاهش قیمت تمام‌شده محصولات کشاورزی شود.

طاهری همچنین از توزیع بیش از 2 میلیون و 585 هزار و 320 لیتر سوخت بین کشاورزان شهرستان بابل خبر داد و یادآور شد: در راستای تأمین سوخت بخش کشاورزی، در اسفند ماه سال گذشته بیش از 2 میلیون و 585 هزار و 320 لیتر سوخت بین کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی این شهرستان توزیع شد.

وی اضافه کرد: این مقدار سوخت برای انجام عملیات زراعی کاشت و داشت محصولات زراعی و باغی، ماشین‌آلات کشاورزی، مرغداری‌ها، دامداری‌ها، صنایع تبدیلی و تکمیلی و سایر بخش کشاورزی استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به اینکه 74 درصد از اراضی شالیزاری شهرستان بابل شخم و شیار و 46 درصد خزانه‌گیری شد، تصریح کرد: شهرستان بابل دارای 45 هزار و 440 هکتار اراضی شالیزاری بوده که تا هشتم فروردین عملیات شخم و شیار در سطح بیش از 33 هزار 717هکتار معادل 74 درصد بوده است.

این مسئول اظهار کرد: آب تخت اولیه در سطح بالغ بر 16 هزار و 344 هکتار، خزانه‌گیری در سطح 21 هزار و 99 هکتار و بذرپاشی نیز در سطح 18 هزار و 240 هکتار معادل انجام شد.

طاهری بذر گواهی‌شده توزیعی بین بهره‌برداران را شامل 40 هزار و 470 کیلوگرم شیرودی، 42 هزار و 740 کیلوگرم ندا و 2 هزار و 730 کیلوگرم فجر برشمرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار