بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۲۰۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹ 04 April 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



اطلاعیه تاریخی علی پروین(عکس)

 از همان ابتدا هم علی پروین اهل حساب وکتاب بوده است ،چنان که وقتی در سال 61 حرف از آرم علی پروین روی البسه وکفش های ورزشی افتاد ،او سریع با دادن آگهی در نشریات مانع شد!



به گزارش "ورزش سه"، علی پروین در این اطلاعیه که سال 61 یعنی 34 سال قبل در 36 سالگیش ارائه داده از مردم خواسته تا کفش ورزشی با آرم واسم او را نخرند وبه آنها اطلاع داده که این کفش والبسه ارتباطی با او ندارد.



البته تنها داستان سهم خواهی وزرنگی علی آقا نبوده است چرا که در آن سالهای اولیه انقلاب معمولا شرکت در فعالیت های تجاری به نوعی ضد ارزش محسوب میشد چنان چه علی پروین در انظار معمولا از سوار شدن بر اتومبیل بی ام دبلیو 518 خودش که نشانه بورژوازی ورفاه بود  خودداری میکرد ومعمولا ترک موتور هوندا 125 کیان پشنگ این طرف وآن طرف می رفت!در بخشی از اطلاعیه میخوانیم:بدینوسیله به اطلاع امت شهید پروروکلیه هم میهنان عزیز،ورزشکاران،ورزشدوستان ومصرف کنندگان لوازم ورزشی میرسانند فروشگاه ملی پوشان پرسپولیس واقع در خیابان جمهوری چهارراه استانبول ومغازه علی پروین در لاله زار جنب سینما متروپل هیچ گونه رابطه ای با تیم پرسپولیس واینجانب ندارد!




آیت الله هاشمی رسماً انتساب توئیت جنجالی را به خود تکذیب کرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد توئیت جنجالی اخیر توضیحاتی ارائه داد.

آیت الله هاشمی رسماً انتساب توئیت جنجالی را به خود تکذیب کردبه گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله هاشمی در دیدار دکتر محسن رضایی و مدیران دبیرخانۀ مجمع به صراحت از این توییت تبری جستند و انتساب آن را تکذیب کردند.

آیت الله هاشمی در این دیدار گفته اند که: «زمان جنگ حتی یک موشک هم نداشتیم؛ اما بعداً به لحاظ علمی به جایی رسیدیم که می توانستیم موشک قاره پیما هم بسازیم» و در ادامه بر لزوم حفظ و توسعه این ابزار مهم دارای کاربردهای چندگانه تاکید کردند.

گفتنی است؛ انتشار یک توئیت در حساب منتسب به آیت الله هاشمی که مطالبه افکارعمومی درباره موضع‌گیری شفاف و سریع رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در قبال این نوشته کوتاه را در پی داشت؛ مطالبه‌ای که امروز با تکذیب رسمی شخص هاشمی رفسنجانی، پاسخ داده شد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه دیدارهای نوروزی‌اش با تبریک سال نو، اظهار امیدواری کرد که سال 1395 برای مردم ایران در همه‌ی ابعاد زندگی سالی با برکت و توأم با موفقیت‌هایی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشد و در جواب سؤال یکی از حاضران که پرسید: «ماجرای سخن شما درباره موشک و گفتمان که در توییتر منتشر شده بود، چیست که باعث سوءاستفاده بعضی‌ها برای القاء اختلاف بین شما و مقام معظم رهبری شده است؟»، گفت: نقل این جمله برای من هم تازگی داشت و گفتم که اصل آن جمله را بیاورند که آوردند و دیدم که مربوط به تاریخ 14 آبان 1387 یعنی هفت سال قبل و در مصاحبه مفصل با یک گروه فیلمساز هلندی با موضوع «تاریخچه کاربرد سلاح‌های شیمیایی علیه ایران»، است.

وی با ابراز تأسف از تحریف و تقطیع خودسرانه این جمله و سوء برداشت از آن و تعجیل بعضی از جریان‌ها و گروه‌ها برای سوء استفاده از این جمله، ادامه داد: اولاً به عنوان کسی که در طول دوران زندان ستمشاهی، قرآن تفسیر می‌کردم، مصداق و تفسیر عملی آیه‌ «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم» را در شرایط موجود که دشمنان، انقلاب، ایران و اسلام را تهدید می‌کنند، تجهیز قوای نظامی کشور، از جمله تقویت قدرت موشکی کشور را لازم می‌دانم. ثانیاً اگر عامه‌ مردم هم ندانند، مسؤولان به ویژه نظامی‌ها، به خوبی می‌دانند که صنایع موشکی در زمان جنگ که من فرماندهی آن را داشتم، از صفر توسط نیروهای جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و ارتش شروع شد و بعدها در زمان ریاست جمهوری‌ام تقویت شد و من همیشه بر ضرورت تکمیل و تقویت پروژه‌ی موشکی ایران به عنوان قدرت دفاعی و بازدارنده تأکید داشته و دارم.

وی افزود: در دوره ریاست جمهوری‌ام طرحی برای ساخت ماهواره زهره از سوی وزارت پست و تلگراف داشتیم که در نهایت برای پرتاب نیاز به موشک‌های بالستیک نیرومند بود و به موازات آن برای چنین موشک‌هایی برنامه‌ریزی کرده بودیم که می‌بایست هزاران کیلومتر قدرت برد داشته باشد. که البته به دلیل خاصی آن طرح متوقف شد، ولی پیشرفت توسعه‌ی این صنعت هیچ‌گاه از اولویت نیفتاد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خویش با تأکید بر جایگاه ولایت فقیه در تفکرات شیعی، گفت: بارها گفته‌ام هم به عنوان اصل ولایت فقیه باید از رهبری نظام حمایت کرد و هم به عنوان شخص ولی فقیه، کسی بهتر از آیت‌الله خامنه‌ای نداشته و نداریم.

وی به آثار جهاد سازندگی در نخستین سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی اشاره کرد و گفت: سنگرسازان بی‌سنگر در خطوط مقدم برای رزمندگان خاک‌ریز می‌زدند و بعدها در دوران سازندگی به روستاهای ایران در مناطق دورافتاده می‌رفتند و گاهی مجتمع‌های صنعتی می‌ساختند تا جوانان در روستا بمانند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به سابقه‌ی فعالیت‌ جهاد سازندگی برای دسترسی ایران به موشک‌های دوربرد اشاره کرد و گفت: اولین موشک را جهاد سازندگی به کمک سپاه پاسداران ساخت که به نوعی مهندسی معکوس از موشک‌هایی بود که از برخی کشورها به شکل خیلی محدود می‌گرفت. اواخر جنگ اولین موشک هفتاد کیلومتری را ساختیم و کم کم موشک را در ایران یک صنعت بومی کردیم.

وی با بیان تاریخ چگونگی دسترسی ایران به انواع موشک‌ها، گفت: به خاطر اهمیتی که به این صنعت می‌دادم، فرزندم محسن را که در کانادا مشغول تحصیل در دوره دکترا بود و رشته‌اش مفید برای این صنعت بود، به ایران فراخواندم که صنایع موشکی را در سپاه و جهاد سازندگی تقویت کردیم، چون به تجربه دیده بودم که موشک قدرت خوبی برای دفاع و پیشگیری است.

وی انقلاب اسلامی را حرکتی کاملاً مردمی به رهبری امام راحل دانست و گفت: مبارزه با رژیمی که خود را در ایران ابدالمدت و در منطقه ژاندارم می‌دانست و همه‌گونه حمایت‌های خارجی و تریبون و قدرت را داشت، خیلی سخت بود، اما اراده‌ی مردم با رهبری امام برای تغییر فضای سیاسی و اجتماعی ایران آن‌قدر قوی بود که شاه را مجبور به فرار از کشور کرد و نظام به دست مبارزین افتاد.

هاشمی رفسنجانی، با تشریح برنامه‌های رژیم پهلوی از زمان رضاخان تا محمدرضا شاه برای انهدام روحانیت و کم کردن روحیات دینی مردم ایران، گفت: به خاطر فطرت دینی مردم، تمام تبلیغات علیه دین و مذهب جواب معکوس داد و مردم با پیشتازی روحانیت، چنان وارد میدان مبارزه در خیابان‌ها شدند که ارتش با تانک هم نمی‌توانست جلوی آنان را بگیرد.

وی با بیان این جمله که «ساواکی‌های خشن و مغرور صریحاً به مبارزین می‌گفتند آنقدر در زندان می‌مانید که موهای سرتان مثل دندان‌های شما سفید می‌شود»، به اوج گرفتن مبارزات در سال‌های منتهی به پیروزی اشاره کرد و گفت: اگر چه از سال 1354 به خاطر افزایش قیمت نفت، رژیم دم از تمدن بزرگ می‌زد و به قیمت محرومیت اکثر مناطق کشور، قله‌های رفاهی در چند جای کشور درست کرده بود، اما مردم عزم خود را برای تغییر رژیم جزم کرده بودند، که هیچ چیز نمی‌تواند جلوی اراده مردم را بگیرد.

وی با یادآوری نخستین ماه‌ها و سال‌ها پس از پیروزی انقلاب و تحلیل توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که علیه انقلاب اسلامی شده بود، به شورش‌ها، ترورها و برنامه‌های تجزیه‌طلبانه اشاره کرد و گفت: در داخل ساختار نظام نیز، دچار اختلافات عمیق شده بودیم و رئیس‌جمهور وقت نمی‌توانست با افکار انقلابی مبارزین هماهنگ شود، اما وجود امام راحل و رهبری داهیانه‌ی ایشان انقلاب را از همه گردنه‌ها گذر داد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به هشت سال جنگ تحمیلی و حمایت‌های شرق، غرب، ارتجاع و ستون پنجم از ارتش بعث، اشاره کرد و گفت: جوانان ایران اسلامی هشت سال تمام در مقابل همه‌ی دشمنان از کیان جمهوری اسلامی دفاع کردند و سرانجام پیروزی سیاسی در سازمان ملل، مکمل پیروزی‌های نظامی در جنگ شد.

وی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: خوب است در بهار طبیعت یادی از گل‌های پرپر شده شهدا، جانبازان و آزادگان کنیم و به پدران و مادران شهدا، سلام و تبریک گفته و درود بفرستیم که این انقلاب، ثمره‌ی صبر آنان در فراق فرزندان شهیدشان است.

ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز هم میزبان گروه‌های متعددی از باشگاه پژوهشگران جوان گرفته تا تربت جامی‌های مقیم تهران، اعضای جبهه تدبیر و امید ایران اسلامی، جمعی از هنرمندان عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون، گروهی از مردم اهل سنت ترکمن صحرا و نیروهای پشتیبانی جنگ جهاد در دوران دفاع مقدس و جهاد نصر و جمعی از مسؤولان دیروز و امروز انقلاب اسلامی در سه قوه مجربه، مقننه و قضائیه بود.



رئیس قوه‌قضائیه درباره ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات چه گفت؟

رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات گفت: سخنگوی قوه‌قضاییه بارها این موضوع را مستنداً تبیین و تشریح کرده است؛ بنده نیز در پاسخ به دبیر شورای عالی امنیت ملی مستندات این موضوع را اعلام کرده‌ام.

 آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز (دوشنبه) مسئولان عالی قضایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با برخی مداحان کشور بر لزوم توجه جدی به نکات ارشادی و رهنمودهای الزامی‌این سخنان تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری بنا به ضرورت‌های کشور و در برهه‌های حساس به خوبی نکاتی را در خصوص دولت‌های سلطه، اقدامات و تحرکاتشان علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح و تببین می‌کنند که توجه به آن مسیر حرکت جمهوری اسلامی‌ایران و راهبردهای مقابله با چنین توطئه‌هایی را مشخص می‌کند.

رئیس قوه‌قضائیه  با تاکید بر اینکه «دولت‌های سلطه به خوبی متوجه شده‌اند که نظام جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه حاضر به پذیرش سلطه آنها و دست برداشتن از ارزش‌هایی که موطن اصلی آن فطرت اصیل انسانی است، نخواهد بود» افزود: مردم انقلابی ایران نیز به دنبال روشنگری‌های حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و روحانیت معظم دارای چنان بصیرتی شده اند که هرگز حاضر نیستند با فشارها و تهدیدهای دولت‌های سلطه از ارزش‌های خود دست بردارند.

وی به تلاش مستمر رسانه‌های غربی در القای جدایی میان مردم و مسئولان و ناراضی بودن مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: مردم در طول سال‌های متمادی صدق و راستی روشنگری‌های مقام معظم رهبری را به خوبی درک و احساس کرده‌اند و همین روشنگری‌ها و پذیرش و درک صادقانه بودن آن از سوی مردم موجب شده همان رسانه‌های غربی که زمانی مدعی بودند مردم نظام جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارند اینک اذعان می‌کنند که مردم به طور تعجب‌آوری با نظام همراهند و باید اضافه کرد امروز حتی کسانی‌که نظام را قبول ندارند، اذعان می‌کنند امنیت و اقتدار و آرامش کشور در گرو رهنمودها و فرامین رهبری معظم انقلاب است.

آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه اگر مقام معظم رهبری پای ارزش‌های انقلاب نایستاده بودند و از کیان انقلاب و نظام دفاع نکرده بودند اکنون نظام ما این میزان از اقتدار و امنیت را نداشت افزود: مردم مسلمان ایران با تمام وجود تبیین‌ها و روشنگری‌های مقام معظم رهبری را درک می‌کنند و بر همین اساس است که جمهوری اسلامی ایران به مسیر تکاملی خود ادامه می‌دهد و در مقابل خواسته‌های نامشروع دولت‌های سلطه ایستاده است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: الگو شدن جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای اسلامی و جهان سوم خطری عظیم را متوجه دولت‌های سلطه گر غربی کرده است و آنان برای تضعیف، تخریب و از بین بردن این نظام به هر طریق و هر ابزاری متوسل می‌شوند.

آملی لاریجانی ابراز برخی سخنان و اظهار نظر‌ها درباره اینکه امروز زمان موشک نیست بلکه وقت مذاکره است را در شرایط کنونی کشور و جهان نادرست توصیف کرد و با بیان اینکه به کار بردن چنین تعابیری اگر آگاهانه باشد خیانت به کشور است افزود: اگر دانشمندان هسته ای و جوان‌های با استعداد ما نبودند و این میزان از غنی سازی را نداشتیم آیا غربی‌ها پای میز مذاکره می‌آمدند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: عده ای با ادعای آزادی بیان، راهبردهای مهم امنیتی کشور را زیر سوال می‌برند و در طریق تضعیف و تخریب توانمندی‌‌های امنیتی نظام، گام بر می‌دارند و البته گویا مرسوم شده است که عده ای به بهانه آزادی بیان بسیاری از توانمندی‌ها و دستاوردهای عرصه‌ها و ارکان مختلف نظام را زیر سوال ببرند و از جمله در این میان قوه قضاییه را نیز تخریب و تضعیف کنند.

آملی لاریجانی افزود: دادستان تهران بنابر اختیارات و مستندات قانونی فردی را ممنوع التصویر کرده است و سخنگوی قوه قضاییه نیز بارها این موضوع را مستنداً تبیین و تشریح کرده است؛ بنده نیز در پاسخ به دبیر شورای عالی امنیت ملی مستندات این موضوع را اعلام کرده‌ام با این وجود برخی‌ها اعلام کرده‌اند که این ممنوع التصویری درست نیست و هیچ مستند قانونی ندارد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه نقد سالم این نیست که یک موضوع را بدون آنکه حرف طرف مقابل را بشنوند؛ بارها تکرار کنند گفت: مجری قانون فهم خود از قانون را اجرا می‌کند و قاضی نیز براساس فهم خود از قانون، حکم صادر می‌کند و لذا تکرار زیر سوال بردن برخی اقدامات قانونی، فراتر از قانون و در واقع تخریب و تضعیف قوه قضاییه است.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با تاکید بر اینکه اگر توانایی موشکی کشور را زیر سوال ببریم و به بهانه نقد آن را تخریب و تضعیف کنیم به کشور خیانت کرده ایم افزود: زیر سوال بردن توانایی‌های دفاعی، امنیتی و نظامی کشور، عملکردها و اصول و آرمان‌های نظام به بهانه نقد از سوی افراد مختلف، منصفانه نیست و نباید در کشور باب شود.

آملی لاریجانی با اشاره به اینکه از جمله در مقام نمایندگی مجلس نیز نمی‌توان هر افترا و توهینی را به استناد آزادی بیان مطرح کرد گفت: با توجه به تفسیر اصل 86 قانون اساسی توسط شورای محترم نگهبان در سال 80، تردیدی وجود ندارد که در جرم توهین و افتراء و سایر جرایم هیچ فرقی بین نماینده مجلس و غیر نماینده مجلس وجود ندارد و تشخیص جرم هم جز با قاضی رسیدگی‌ کننده نیست.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه نباید صحنه را برای ورود افرادی که توانمندی‌های امنیتی، نظامی و آرمان‌ها و اصول نظام را  تخریب و تضعیف می‌کنند باز گذاشت، ابراز امیدواری کرد با توجه به ارشادات مقام معظم رهبری، مردم و مسئولان با همدلی و وحدت مسیر روشن و رو به تکامل انقلاب اسلامی را طی کنند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا نیز اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور آمریکا از موضعی قیم مأبانه درباره شرایط برجام و رفع تحریم‌ها سخن گفته است گویی که قرار است هدیه ای به جمهوری اسلامی ایران بدهد! در حالی که بر طبق توافق صورت گرفته باید اقداماتی در جهت این توافق در زمینه رفع تحریم‌ها انجام دهد.

آملی لاریجانی تاکید کرد: متاسفانه آمریکایی‌ها با فرافکنی برخی شرکت‌هایی را که مایل به همکاری ایران هستند تحت فشار قرار می‌دهند و آنان را به بهانه اینکه مشخص نیست در دراز مدت چه می‌شود از همکاری با ایران بر حذر می‌دارد و اعلام می‌کند این شرکت‌ها به خاطر درج جمله نابودی اسرائیل بر روی موشک‌های رزمایش اخیر، از همکاری هراس دارند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه دنیا چنین فرافکنی‌هایی را از سوی آمریکا نمی‌پذیرد و با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها اکنون بر خلاف توافق برجام عمل می‌کنند، افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران بر سر مصالح و منافع خود با کسی مصالحه نمی‌کند و با وجود داشتن منابع غنی و استعدادهای فراوان در کشور به هر قیمتی حاضر به سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی در ایران نیست.

آملی لاریجانی اقتصاد مقاومتی را پاسخ عملی جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری به فرافکنی‌ها و سخنان قیم مأبانه رئیس جمهور آمریکا دانست و ابراز امیدواری کرد که دولت تمام توان و تلاش خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دهد و نگذارد که تصورات غلط آمریکایی‌ها و دولت‌های سلطه عملیاتی شود.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گزارشی از کاهش تعداد زندانیان در سال 94 ارائه کرد و سپس بررسی «طرح کاهش جمعیت کیفری زندانها» ادامه یافت.



جوانفکر: احمدی‌نژاد هیچ برنامه‌ای برای کاندیداتوری ندارد

مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهور سابق تاکید کرد که احمدی‌نژاد هیچ برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ندارد.

علی‌اکبر جوانفکر در گفت‌وگو با ایسنا هم‌چنین تاکید کرد: «حضور در انتخابات» با «نامزدی در انتخابات» دو موضوع کاملا متفاوت هستند.

وی گفت: شتاب رسانه‌ها برای انتخاباتی کردن فضای کشور از 15 ماه قبل از برگزاری انتخابات به نفع کشور و مردم نیست.

متن پرسش و پاسخ با جوانفکر به این شرح است:

به دنبال انتشار خبری با عنوان «احمدی نژاد: ان شا الله ٩٦ همدیگر را خواهیم دید» آیا شما حضور آقای احمدی نژاد در انتخابات ٩٦ را تایید می کنید؟

- متاسفانه رسانه‌های ما به اهمیت و ضرورت امانتدار بودن و انتقال صحیح نظرات و دیدگاهها به افکار عمومی توجه نشان نمی‌دهند. خبرنگار سووالی را می‌پرسد و پاسخی را دریافت می‌کند اما هنگام تنظیم مصاحبه ، سووال خود را تغییر می‌دهد و پاسخ دریافت شده را به نحوی منتشر می‌کند که خواست و مراد خبرنگار یا رسانه مربوطه را به مخاطب القاء نماید. این روش‌های مذموم و غیرحرفه‌ای، متاسفانه همچنان از سوی برخی رسانه‌ها بکار گرفته می‌شود. آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور محترم سابق همیشه شفاف‌ترین ارتباط را با مردم داشته و دارند و اگر تصمیم بر نامزدی در انتخابات را داشته باشند به صورتی کاملا روشن و گویا با مردم در میان می‌گذارند. سوال شما به حضور دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات مربوط می‌شود که پاسخ آن روشن است و ایشان در تمامی انتخابات‌های کشور حضور داشته و خواهند داشت اما اگر منظورتان نامزدی در انتخابات باشد که باید گفت ایشان فعلا هیچ برنامه ای برای این منظور ندارند.

اساسا می توان از چنین صحبتی که البته از طرف آقای احمدی نژاد گفته نشد ( با توجه به حضور بنده در آن جمع ) آیا می توان برداشت انتخاباتی کرد؟

- بله می‌توان برداشت انتخاباتی کرد اما «حضور در انتخابات» با «نامزدی در انتخابات» دو موضوع کاملا متفاوت هستند.

به طور کلی آیا آقای احمدی‌نژاد برنامه‌ای برای حضور در انتخابات سال ٩٦ دارند؟

- شتاب رسانه‌ها برای انتخاباتی کردن فضای کشور از 15 ماه قبل از برگزاری انتخابات به نفع کشور و مردم نیست. رسانه‌های ارتباط جمعی باید پی جوی مطالبات واقعی مردم یعنی خارج شدن نظام اجرایی کشور از انفعال و وادادگی محض و ورود به صحنه کار و تلاش برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور و همچنین اعاده حیثیت و عزت مخدوش شده ملت ایران باشند.



ماجرای ممنوع‌التصویری محمدرضا حسینیان از زبان خودش

محمدرضا حسینیان با تایید خبر ممنوع‌التصویری‌اش در تلویزیون و شایعه خواندن خبر دستگیری‌اش، توضیحاتی را در این زمینه بیان و تاکید کرد که اعتبار فضای مجازی باید به گونه‌ای باشد که نتوان با آن بازی کرد.

این مجری تلویزیون که در روزهای پایانی سال 94 ممنوع‌التصویر شده است، در گفت‌وگویی با ایسنا گفت: ممنوع‌التصویری‌ام ماجرایی است که به روزهای 21 و 22 اسفند 94 برمی‌گردد که دوستان مرا به حراست سازمان صداوسیما دعوت و موضوع ممنوع‌التصویری‌ام را به من ابلاغ کردند و تذکر دادند چنانچه همین امروز که با هم حرف می‌زنیم اگر سایت تی‌وی پلاستان را بستید که بستید اگر نبستید ممنوع‌التصویرید!

حسینیان یادآور شد: ناگفته نماند که دفعات متناوبی مرا به حراست سازمان صداوسیما دعوت کردند و این طور نبوده که برای بار اول باشد، ولی هر بار که با هم ملاقات داشتیم ساعت‌ها به گفت‌وگو نشستیم و تمام تلاشمان را کردیم که آیا می‌توانیم راهی را برای همدلی و همزبانی و در عین حال اثبات اینکه «تی‌وی پلاس» ماجرایی مقابل صداوسیما نیست، پیدا کنیم.

وی در ادامه همین موضوع با تاکید بر اینکه «تی‌وی پلاس» یک جریان غیرخودی نیست، خاطرنشان کرد: تی‌وی پلاس یک رسانه دارای مجوز است. سازمان صداوسیما اخیرا متولی صوت و تصویر در فضای مجازی شده است اما هنوز ابزارهای مجوز دادن در این زمینه فراهم نشده است. سازمان صداوسیما می‌گوید آقای تی وی پلاس سایتت را خاموش کن و به عنوان مثال دو ماه، شش ماه، 10 ماه و یک سال به دنبال مجوز برو و هر وقت مجوزت را به دست آوردی دو مرتبه با مجوز ما کارت را شروع کن؛ چنانچه قرار بر این باشد، مثل این می‌ماند که به طور مثال اتحادیه طلا فروشان یک تصمیم تازه‌ای بگیرد و بگوید تمام طلافروشان تعطیل کنند، یک به یک مجوز بگیرند و سپس مغازه‌هایشان را باز کنند!

حسینیان همچنین تصریح کرد: ما به جای این کار می‌توانستیم با این تک رسانه (تی‌وی پلاس) تعامل و گفت‌وگو کنیم و شرایط دادن مجوز را بررسی کنیم. همچنین چندین جلسه در خدمت دوستانمان در معاونت فضای مجازی باشیم اما اینگونه نشد و به همین سرعت و صراحت جریان ممنوع التصویری بنده به من اعلام شد.

این مجری تلویزیون سپس گفت: البته همان روز که موضوع ممنوع‌التصویری‌ام به من اعلام شد، شب همان روز و فردای آن روز، برنامه «سفر به خیر» را داشتم که از دو روز بعد به طور عملی دوستان به من اعلام کردند که نمی‌توانم آنتن زنده داشته باشم. این اعلام به قدری غیرمنتظره بود و در لحظه اتفاق افتاد که به نظرم دوستان حتی خودشان هم وقتی با هم، هم‌اندیشی کردند به این نتیجه رسیدند که اجازه بدهید دو روز برنامه پخش شود و یک مجری جایگزین پیدا کنیم و بالاخره چرخش بچرخد و سپس او را کنار بگذاریم که همین طور هم شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به یک نکته اشاره کرد و یادآور شد: به نظرم مهم‌تر از همه چیز این است که ما باید تلاش کنیم فضای مجازی را با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش درک کنیم. امروز قانون‌مندی فضای مجازی از نظر محتوای صوتی و تصویری به صداوسیما واگذار شده است، بر این اساس صداوسیما می‌تواند در این فضا رییس باشد ولی به نظرم نمی‌شود بر فضای مجازی ریاست کرد؛ چراکه فضای مجازی یک فضای مردمی، تعاملی و در واقع کاری است که مردم برای یکدیگر انجام می‌دهند.

حسینیان سپس ابراز امیدواری کرد نسبت به اینکه مشکلات مربوط به فضای مجازی حل شود.

او سپس گفت: پیشنهادم این است که حتما با سربازان فضای مجازی برخوردی بهتر از آنچه با من - محمدرضا حسینیان - شد، صورت گیرد؛ چراکه به نظرم اگر کسی آمد و در فضای مجازی محتوا و ترافیک بومی ایجاد کرد شایسته او نیست که اینگونه با او برخورد شود.

محمدرضا حسینیان در پایان گفت‌وگوی خود با ایسنا اظهار کرد: البته در این شرایط توقع تقدیر و تشکر هم نداریم اما حداقل اینگونه نباید برخورد شود. من این مسائل را به خاطر مشکل شخصی خودم بیان نمی‌کنم بلکه امیدوارم اعتبار فضای مجازی به گونه‌ای باشد که نشود با آن بازی کرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا حسینیان - مجری برنامه‌های تلویزیون - علاوه بر اجرا، مدیر رسانه تی‌وی پلاس است که اخیرا از سوی سازمان صداو‌سیما ممنوع‌التصویر اعلام شد.



ثریا حکمت به کما رفت

ثریا حکمت بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به کما رفت.

این بازیگر که در اوایل سال جدید به دلیل مسمویت دارویی به بیمارستان منتقل شده بود با بهبود نسبی شرایطش ترخیص شده بود که بامداد امروز 16 فروردین ماه به دلیل تشنج بار دیگر به بیمارستان منتقل شد و به کما رفت.

ثریا حکمت به کما رفت

امین تارخ رئیس انجمن بازیگران که به همراه فرامرز روشنایی مدیرروابط عمومی این انجمن بر بالین حکمت حاضر شده بود به ایسنا گفت: از طریق خانه سینما مطلع وضعیت ایشان شدیم که متأسفانه وضعیت مناسبی ندارند و بخشی از مغز از کار افتاده است و تنفس به وسیله دستگاه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای درمان نیاز به بیمارستانی است که مجهز به نورولوژی و آی‌سی‌یو باشد که قرار است این انتقال صورت گیرد.

ثریا حکمت به کما رفت

دختر ثریا حکمت هم درباره وضعیت مادرش به ایسنا گفت: بنابر اعلام پزشکان مادرم به دلیل لخته شدن خون به کما رفته است و در حال حاضر منتظر هماهنگی جهت انتقال هستیم.

ثریا حکمت که بیش از 12 سال است فعالیت بازیگری ندارد در آثاری چون «نقطه ضعف»، «تصویر آخر»، «خواستگاری»، «نیش»، «آواز قو» و فیلم به‌یاد ماندنی «ای ایران» ناصر تقوایی به ایفای نقش پرداخته است.

ثریا حکمت به کما رفت

سال 93، ثریا حکمت در گفت‌وگویی با ایسنا که در آن مقطع بازتاب وسیعی داشت از شرایط زندگی‌اش گلایه کرد و پس از آن برخی‌ها به او وعده‌ی حمایت دادند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار