سفیر جمهوری آذربایجان در ایران، اردبیل را مهد و آغازگر تشیع دانست و نقش این استان در بسط و گسترش مناسبات بین ایران و جمهوری آذربایجان را مهم توصیف کرد.
کد خبر: ۲۰۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 23 March 2016

به گزارش ایرنا ، جوانشیر آخونداف روز چهارشنبه در جریان بازدید از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و موزه های باستان شناسی و مردم شناسی اردبیل، تاریخ و فرهنگ این استان را غنی و قابل توجه دانست.
آخوندوف با اشاره به امضای 12 سند همکاری مشترک در سفر رئیس جمهور آذربایجان به ایران، توسعه راه آهن و زیرساخت های گردشگری را در تعمیق روابط دو کشور مهم ارزیابی کرد.
وی به میراث تاریخی مشترک دو کشور اشاره کرد و افزود: مجموعه تاریخی فرهنگی شیخ صفی الدین اردبیلی یکی از مهمترین این اثار است که دارای شهرت جهانی است .
وی با اشاره به اینکه 25 سال قبل و پیش از ثبت جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از این مجموعه تاریجی بازدید کرده است ساماندهی محوطه، ایجاد بازارچه صنایع دستی و نصب تندیس شیخ صفی الدین اردبیلی در محوطه این بقعه را کارهایی ارزشمند توصیف کرد.
سفیر جمهوری آذربایجان در ایران اهمیت تاریخی فرهنگی اردبیل را علت سفر خود و بسیاری از هموطنانش به اردبیل اعلام کرد.
او افزود: بسیاری از شهروندان جمهوری آذربایجان بعد از سفر به اردبیل و بازدید از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی به سایر استان های هدف گردشگری ایران سفر می کنند.
قادر تقی زاده معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز از هماهنگی با سفیر جمهوری آذربایجان در ایران برای دیدار و تبادل نظر مدیران آژانس های مسافرتی اردبیل و جمهوری آذربایجان جهت توسعه گردشگری خبر داد.
بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از مکان های تاریخی شهر اردبیل و از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار