رئیس سازمان صنعت مازندران
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: امسال رشد 85 درصدی را در افزایش مرغوبیت کالاهای صادراتی در مازندران شاهد بودیم.
کد خبر: ۲۰۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 19 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمد محمدپور در دوازدهمین جلسه کارگروه توسعه صادرات مازندران در سالن اجتماعات میزبان بابلسر با بیان اینکه توسعه صادرات امروزه یکی از مهم‌ترین بحث‌های اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: جلسه امروز فرصت مغتنمی است تا مشکلات صادرات استان مورد بررسی قرار گیرد و راهکار لازم در این خصوص ارائه شود.

وی با بیان اینکه امسال از گمرکات استان حدود 444 میلیون دلار صادرات داشتیم، بیان داشت: این میزان در قیاس با سال گذشته 0.2 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه حدود 50 درصد وزن صادرات کاهش یافت، تصریح کرد: با آنکه از یک‌هزار و 840 تن صادرات در سال گذشته به 994 هزار تن در سال جاری با کاهش صادرات مواجه بودیم اما ارزش هر تن صادرات مازندران از 240 دلار به ازای هر تن به 447 دلار افزایش یافت و رشد 85 درصد را در افزایش مرغوبیت کالاهای صادراتی مازندران شاهد بودیم.

محمدپور با اشاره به صادرات کالاهای مازندران، افزود: فرآورده‌های لبنی با 234 میلیون دلار نخستین قلم صادرات استان است، فرآورده‌های گوشتی با 12 میلیون دلار و سایر فرآورده‌ها زیر 10 میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه در سه اقلام اصلی رشد 21 و 23 درصد و 56 درصد را داشتیم، ادامه داد: صادرات سیمان در واحد وزن به منفی 62 درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اظهار کرد: مازندران با کشورهای مهمی مثل روسیه و آذربایجان زیر 10 میلیون دلار صادرات داشته است که طراز خوبی نیست و باید بهبود یابد.

محمدپور با بیان اینکه از دستاورد مهم دولت ارتباط با کشورهای دیگر است، گفت: تعرفه ترانزیت کالا از ترکمنستان با سیاست ایران و قزاقستان هم‌خوانی ندارد و با افزایش تعرفه در این کشور مواج هستیم.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار