رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران از استقرار بالگرد اورژانس در جاده های استان خبرداد و گفت که از این طریق خدمات رسانی به حادثه دیدگان جاده ها شتاب می گیرد.
کد خبر: ۱۹۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 18 March 2016

به گزارش تابناک مازندران،فرهاد مصدری افزود : باتوجه به آغاز مسافرت های نوروزی و ترافیک در جاده های مازندران، اعزام آمبولانس برای خدماتدهی به مصدومان حوادث جاده ای حوادث غالبا با تاخیر همراه است و به همین منظور با برنامه ریزی های صورت گرفته بالگرد اورژانس در مکان های در نظر گرفته شده در جاده های استان مستقر می شود . 


در طول سال تنها بالگرد اورژانس مازندران در پایگاه اورژانس استان واقع در آمل مستقر است.


رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران گفت که 450 نفر نیروی اورژانس استان از 25 اسفند امسال برای ارائه خدمات درمانی به هموطنان به خط شده اند .


وی ادامه داد: این افراد با استقرار در 78 پایگاه اورژانس شهری و جاده ای و یک پایگاه اورژانس هوایی مستقر هستند و تا 20 فروردین 95 در کشیک نوروزی به سر می برند . 


مصدری با اشاره به کاهش مراجعت سرپایی مراکز درمانی در ایام نوروز ، گفت: 16 ایستگاه سلامت در محورهای ورودی شهرهای مازندران مستقر شدند و خدمات رایگان شامل ویزیت و دارو به بیماران سرپایی ارائه می کنند . 


وی ادامه داد : دو دستگاه اتوبوس آمبولانس روزانه در یکی از مکان های شهرهای مازندران مستقر می شوند تا در صورت لزوم به کمک هموطنان بشتابند . 


مصدری به اقدامات امسال اورژانس مازندران برای نوسازی آمبولانس ها اشاره کرد و گفت : 22 دستگاه آمبولانس جدید جایگزین آمبولانس های فرسوده استان شده است .

 
به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی مازندران از این تعداد 12 دستگاه آمبولانس کمک دار و مناسبت برای اعزام به مناطق کوهستانی است.


مازندران بیش از سه هزار و 600 کیلومتر جاده اصلی دارد که 600 کیلومتر آن کوهستانی و سخت گذر است . 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار