معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل از کاهش قیمت میوه‌ شب عید در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 16 March 2016

اصغر پرتوی در گفتگو باخبرنگار مهربا بیان اینکه پیش از این قیمت مصوب میوه شب عید برای پرتقال ۲۳ هزار ریال و سیب ۲۰ هزار ریال برای هر کیلو تعیین شده بود، تصریح کرد: قیمت این محصولات امروز به ۱۸ هزار ریال در هر کیلو کاهش یافت.

با بیان اینکه دقایقی پیش جلسه تنظیم بازار قیمت جدید را مصوب کرد؛ متذکر شد: کاهش قیمت میوه شب عید در راستای رعایت حال مصرف‌کنندگان اعمال شده است.

وی با اشاره به قیمت 28 هزار ریالی پرتقال و 30 هزار ریالی سیب در بازار آزاد تأکید کرد: میوه‌هایی که در چادرهای عرضه میوه به فروش می‌رسند با قیمت مصوب دولتی و با هدف حمایت از قشر کم‌درآمد توزیع می شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان به خرید هزار و ۲۰۰ تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب قرمز اشاره کرد و افزود: پرتقال از مازندران و سیب قرمز از دو شهرستان مشگین شهر و مراغه تأمین شده است.

وی تأکید کرد: این مهم در راستای تعادل بخشی به بازار و جلوگیری از سوءاستفاده برخی فروشندگان است و میوه شب عید همه‌ساله توسط جهاد کشاورزی استان خریداری و در بازار به قیمت مصوب و تعیین شده به فروش می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان تأکید کرد: نظارت مستمر بر بازار و روند فروش میوه شب عید تا ۲۹ اسفند ادامه دارد و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت قیمت مصوب در هنگام فروش مراتب را به دستگاه‌های ناظر اطلاع‌رسانی کنند.

گفتنی است پیش از این گله‌مندی شهروندان استان اردبیل از قیمت بالای میوه های شب عید توسطخبرگزاری مهربه مسئولان جهاد کشاورزی اردبیل اعلام شده بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار