رئیس اتاق بازرگانی مازندران
رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران گفت :درسال جاری با نگرش دولت تدبیر وامید 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه های اقتصادی این استان انجام شد.
کد خبر: ۱۹۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 15 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، عبدالله مهاجر افزود : این سرمایه گذاری ها درساخت وتوسعه واحدهای تولیدی وصنعتی با بسترسازی که دولت تدبیر وامید انجام داد، جذب شده است.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه اقتصادی مازندران برای رو پا ماندن نیاز به حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله امورمالیاتی، گمرک،بانک ها، تامین اجتماعی و سایر دستگاههای مرتبط با حوزه اقتصادی دارد.
دبیرشورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت درمازندران برجام را مهمترین دستاورد سیاسی دولت تدبیر وامید برشمرد وگفت: با اجرای برجام به خصوص در حوزه بانکی در سال آینده شاهد رشد اقتصادی و ایجاد شرایط بهتر برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی خواهیم بود.
مهاجر افزود : با اجرای برجام تمایل به سرمایه گذاری خارجی درزیرساخت های اقتصادی کشور رو به افزایش است وهم اکنون کشورهای زیادی در نوبت ورود به بازار ایران قرار دارند.
وی گفت که باید از دستاوردهای ایجاد شده ناشی از برجام در کشور جذب سرمایه گذاری خارجی و توسعه زیرساخت ها استفاده کرد و این شرایط در کشور فراهم است.
** جدب سرمایه گذاری خارجی شش هزار میلیارد ریالی در بندرامیرآباد
رئیس اتاق بازرگانی مازندران از جذب سرمایه گذاری خارجی شش هزار میلیارد ریالی برای توسعه زیرساخت دربندرامیرآباد خبرداد و این سرمایه گذاری را مرهون اجرایی شدن برجام دانست.
مهاجر گفت: تقاضا سرمایه گذاری خارجی در بندرامیرآباد و سایر نقاط استان وجود دارد که با نهایی شدن این سرمایه گذاری اطلاع رسانی می شود.
وی راهکار مناسب برای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال را در جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی برای توسعه زیرساخت و طرح های اشتغالزا دانست و بر فراهم کردن زمینه جذب این سرمایه گذاری ها تاکید کرد.
** روسیه ظرفیت خوب صادراتی برای مازندران 
دبیر شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در مازندران از روسیه با جمعیت 200 میلیون نفری به عنوان ظرفیت خوب صادراتی برای کالاهای ایران به خصوص این خطه شمال کشور برشمرد و ضعف زیرساختی، سخت گیری روس ها در حوزه گمرکی را مهمترین مانع برای کمرنگ بودن حضور تجار در این کشور دانست.
مهاجر با اشاره به نیاز روسیه به تولید محصولات کشاورزی مازندران گفت : در شرایط تحریم کالاهای ترکیه از سوی روس ها، مازندران با ظرفیت های تولید محصولات کشاورزی به خصوص گوجه و سبزیجات می تواند ورود مناسبی به بازار این کشور داشته باشد.
وی بالا بودن قیمت تمام شده ، پرداخت نشدن یارانه صادراتی ( جوایزصادراتی) ضعف حمل و نقل، متناسب نبودن محصولات کشاورزی با ذائقه مشتریان روسی را از دیگر موانع برای صادرات اعلام کرد.
در سال جاری حدود 500 میلیون دلار کالا از مازندران به خارج از کشور صادر شد که سهم روسیه در این صادرات کمتر از هفت میلیون دلار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار