با توجه به ممنوع شدن برگزاری هر گونه نمایشگاه در کل کشور امسال نمایشگاه بهاره برگزار نخواهد شد، مسئولین استان همدان به برخی از واحدها به دلیل کاهش ۵_۱۰ درصدی قیمت ها مجوز فروش فوق العاده داده اند.
کد خبر: ۱۹۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲ 12 March 2016

آنگونه که مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفتهنمایشگاه‌های فروش شب عید و بهاره در سال جاری برگزار نخواهد شد و به جای آن فروش فوق‌العاده و حراج با نظارت اتحادیه ها برگزار میشود.

به گزارش تابناک همدان؛ وی افزودهبا توجه به فراوانی کالا و شرایط رقابتی کشور دلیلی بر برگزاری نمایشگاه بهاره ندیدیم و امیدواریم اتحادیه‌های صنفی بتوانند نیازهای مردم را برآورده کنند.

هر ساله با نزدیک شدن به ایام پایانی سال نمایشگاه های بهاره در سراسر کشور و در نقاط مختلف شهر ها از سوی اداره صنعت ، معدن و تجارت برگزار می شود و احتیاجات مردم در این نمایشگاه ها عرضه شده و به فروش می رسد.

امسال نیز خیلی از مردم منتظر برگزاری این نمایشگاه ها بوده و خرید خود را به روزهای آخر سال موکول کرده اند تا از این نمایشگاه خرید خود را انجام دهند و جویای زمان و مکان این نمایشگاه هستند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت بهار در بیان دلیل عدم برگزاری نمایشگاه گفت: امسال برگزاری هر گونه نمایشگاه در کل کشور ممنوع شده است و ما هم به تبعیت از کل استان و کشور اجازه برگزاری نمایشگاه نداریم.

بیات اضافه کرد: اما از سوی برخی از واحدها تقاضای فروش فوق العاده را داشته ایم که به آنها مجوز برگزاری داده شده است.

وی اضافه کرد: در فروش فوق العاده قیمت ها با میزان ۵ تا ۱۰ درصد کمتر از قیمت واقعی فروش نرخ گذاری می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهار ادامه داد: امسال متقاضی هم داشتیم و تمامی کارهای آن را انجام داده بودیم؛ اما به علت حمایت از اصناف و بازاریان برگزاری این نمایشگاه ها ممنوع شده است.

بیات گفت: فروشگاه ها ، بازاریان و اصناف در طول سال مالیات و عوارض پرداخت می کنند و بیشترین برداشت آنها در ایام پایانی سال است که برگزاری این نمایشگاه ها باعث کم شدن خرید از بازاریان و اصناف می شود به همین دلیل تصمیم بر این شده که برای حمایت از بازاریان و اصناف این نمایشگاه برگزار نشود.

در سالهای گذشته با توجه به وجود بیشترین تقاضا برای برخی کالاهای خاص در ایام پایانی سال، وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و همچنین دستیابی به سیاست تعدیل قیمت با تشکیل کمیته های استانی و شهرستانی و با مسوولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها نسبت به مدیریت برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در سطح کشور اقدام می کرد.

طبق اعلام این وزارتخانه، دیگر نمایشگاه بهاره برگزار نمیشود، واحدهای صنفی که تمایل به برگزاری برنامه های حراج و فروش فوق العاده واقعی در روزهای پایانی سال دارند، با هماهنگی اتحادیه های صنفی خود می توانند در این زمینه اقدام کنند.

لزوم ایجاد فضای سالم رقابتی از طریق برگزاری فروش های فوق العاده در سطح کشور و جلوگیری از افزایش قیمت در بازار، از دیگر عوامل لغو نمایشگاه های بهاره اعلام شده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار