نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ترکیب نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی را یکی از نشانه های سلامت انتخابات در کشور دانست.
کد خبر: ۱۹۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰ 04 March 2016
به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل با قدردانی از حضور بیش از 61 درصدی مردم استان اردبیل در انتخابات گفت: انتخابات ایران مهندسی شده نیست و نتیجه آن از پیش تعیین نشده ، همان طور که مردم به رئیس مجلس خبرگان رای ندادند.
وی افزود: دو نفر از اعضای شورای نگهبان در این انتخابات کنار گذاشته شدند که این نشان می هد مردم آزادند برای اداره کشور تصمیم بگیرند و اگر دنیا می خواهد سلامت انتخابات و اوج مردم سالاری دینی را تماشا کند انتخابات ایران نمونه آن است.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: در برخی کشورها تنها حزب حاکم حق شرکت در انتخابات را دارد و یا در برخی دیگر ریاست جمهوری را مادام العمر کردند ، حتی در ایالات متحده نیز لابی صهیونیسم (آی پک) با حمایت نامزد جمهوری خواهان به دنبال ایجاد آشوب در دنیاست.
او افزود: اگر دنیا در هرج و مرج باشد رژیم غاضب صهیونیستی نفس می کشد اما باید سوال کرد این خواست مردم آمریکا نیز هست.
آیت الله عاملی گفت: سیستمی که این انتخابات سالم را برگزار کرد و تکثرگرایی را به نمایش گذاشت و تشریفاتی نبود ، از سال 1376 شبکه های ماهواره ای مردم را به شرکت نکردن در انتخابات دعوت می کنند با این استدلال که رئیس جمهوری از پیش مشخص شده اما هر بار نتیجه خلاف پیش بینی ها شد.
وی ادامه داد: این سیستم که انتخاباتی سالم برگزار کرد هم در سال 1372 و هم در سال 1388 وجود داشت و کسی نمی تواند بگوید رای من کو ، این ظلم به کشور و ملت است.
امام جمعه اردبیل گفت: رهبر معظم انقلاب رای را حق الناس خواند زیرا هر حکومتی که انتخابات آزاد برگزار می کند به معنی آن است که به ملت خود اعتماد دارد و از مردم نمی هراسد.
او با بیان اینکه پشتیبانی مردم بزرگترین سرمایه است ، افزود: 171 کانال ماهواره ای فارسی زبان تلاش بسیاری کردند اما انتخابات دشمن را از توهم خارج کرد و همه محاسبه های مراکز تحقیقاتی را بهم ریخت.
آیت الله عاملی گفت: حضور نامزدها و احزاب انتخابات را پرشور کرد اما باید انتخابات ها را آسیب شناسی و کمبودها را شناسایی کنیم، در این دوره بداخلاقی ها از جمله بازار تهمت و تخریب گرم بود.
وی افزود: بداخلاقی ها گامی به عقب بود و همه باید بروند و توبه کنند چرا که سال ها طول می کشد تا آثار این تخریب ها را از بین ببریم.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهوری آذربایجان به ایران بیان کرد: روسیه ، آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی هیچ یک نمی توانند دوست مناسبی برای این کشور باشند.
وی گفت: بخش قابل توجهی از جمعیت ایران را آذری ها تشکیل می دهند و اکنون شرایط اقتصادی در آن کشور مناسب نیست و با این حال ایران خود را ملزم به پشتیبانی می داند.
امام جمعه اردبیل گفت: مسائلی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با الهام علی اف بیان کردند رمز عزت و اقتدار آذربایجان است که امید می رود به آنها عمل شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار