نماینده مردم قائم‌شهر و سوادکوه
نماینده مجلس شورای اسلامی در قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ گفت: برای درون زا کردن اقتصاد باید تولیدات داخلی پس از برجام حمایت شود.
کد خبر: ۱۸۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 23 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، کمال علیپور در نشست خبری با پرسش این سوال که چه اتفاقی افتاده تا بصیرت در بین ما کمرنگ شد و ولی زمان ما باید "عین عمار" سر دهد؟، اظهار کرد: باید از تاریخ درس بگیریم که اگر حضرت فاطمه زهرا (س) بعد از۱۴۰۰سال ماندگار است دلیلش آن است که این بانو از ولی زمان خود جلوتر نبودند و بلکه همگام با ولایت حرکت می کردند.

وی همچنین در خصوص سیاست خارجی کشور یادآور شد: سیاست خارجی باید بر اساس تبعیت از ولی فقیه و همچنین اقتصاد درون‌زا شکل بگیرد، چرا که اگر همه مسئولان خود را از درون تقویت کنیم کشورهای بیگانه ایران را به عنوان کشوری قدرتمند می شناسند و نیز در حال حاضر رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تأکید دارند.

این نماینده مجلس یادآور شد: ایران امروز نیاز به اقتصاد مقاومتی در داخل کشور دارد و نباید امروز شرایط به گونه‌ای باشد که به دنبال واردات خودرو باشند؛ باید بدانیم امروز در کشور باید به دنبال تولید داخل باشیم.

این مسئول با بیان اینکه استان مازندران از نظر وضعیت چشم انداز توسعه در شرایط خوبی نیست و در حالی که برنامه پنجم توسعه تا کنون۴۰درصد آن انجام شد، یادآور شد: تا سال۹۱وضعیت اعتبار استان مازندران وضعیت نابسامانی داشت و بعد از۱۸ماه بحث و کارهای کارشناسی که با دولت انجام تا بسیاری مشکلات را سامان دادیم.

علیپور با اشاره به اینکه بعد از۳سال اعتبار مازندران از۱۷۰میلیاد تومان به هزار و۷۰۰میلیارد تومان رسید، گفت: در بین۲۹۰نفر نماینده مجلس۳۰نفر از ارشد مهندسی عمران برق مکانیک و قدرت و کشاورزی هستند و حال در انتطار این هستیم که ایران قدرت برتر منطقه شود اما با این انتخاب ها نمی توان کشور را به پیشرفت رساند.

وی از اتصال راه آهن تهران به رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: در سه سال آینده راه آهن رشت به قائم‌شهر وصل خواهد شد و دو میلیارد دلار قرارداد تنظیم شد که در ظرف۵سال این راه آهن به بهره برداری برسد که سبب رشد اقتصادی و کاهش بیکاری و امنیت و آسایش برای سرمایه گزاران را فراهم می کند

علیپور در پایان با اشاره به اینکه در سال۹۱با ارائه طرحی خواستار اتصال راه آهن گرگان به مشهد شدیم، عنوان کرد: تلاش بسیاری انجام دادم و با قرارداد۱۰۰۰میلیارد تومان ظرف دو سال راه آهن به اینچه بورن ریل گذاری شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار