کد خبر: ۱۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 04 April 2015
رئیس هیئت مدیره بانک ملی مازندران گفت: میزان معوقات این بانک در سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.

هبت اله ویسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در سال گذشته هدفگذاری شده بود تا هر ماه نسبت به کاهش پنج درصدی مطالبات و معوقات بانکی اقدام داشته باشیم، میزان معوقات بانکی را سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی گفت: با وجودی اینکه تقریبا هشت درصد نقدینگی به جامعه اضافه شد توانستیم ۲۰ درصد میزان منابع بانکی را رشد دهیم که اقدام بسیار خوبی بوده است.

وی اظهار داشت: میزان منابع از ۳۴ هزار میلیارد ریال به ۴۱ هزار میلیارد ریال تا پایان سال گذشته رسیده است و میزان مصارف نیز افزوده شده و میزان مصارف به ۳۶ هزار میلیارد ریال رسیده است.

ویسی، با اشاره به اینکه ۹۰ درصد منابع مصرف می شود گفت: نسبت سودآوری شش یا هفت واحد درصد به سمت مثبت و استاندارد اصلاح شده و نسبت مصارف به منابع نیز شش درصد اصلاح شده است.

رئیس هیئت مدیره بانک ملی مازندران یادآور شد: استاندارد مصرف منابع بانکی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد است و میزان مصارف بانکی در استان نیز ۸۷ درصد است که باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه، بانک ملی در بین ۱۴ بانک اصلی استان و در کشور نیز بین استانهای مختلف رتبه اول را از نظر عملکردی کسب کردیم گفت: طرح های نیمه تمام از مهمترین اولویت های سرمایه گذاری این بانک است و مرغداری خروسخوان در بابلکنار بابل از جمله طرح های بزرگ در حال اقدام است.

ویسی ادامه داد: بیمارستان فوق تخصصی آمل، بیمارستان سیاه ناتل تنکابن، گروه پزشکی قائم قائمشهر، پایانه بزرگ گل و گیاه شمال از جمله طرح های بزرگی است که با حمایت بانک ملی در دست اجراست.

رئیس هیئت مدیره بانک ملی مازندران با اشاره به اینکه با اجرای طرح های مختلف و نیمه کاره بیش از چهار هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد می شود گفت: از هر گونه سرمایه گذاری و اشتغال در استان حمایت می کنیم.

وی گفت: در حوزه اشتغال، ۶۳ میلیارد و ۵۵۰ هزار ریال سهم بانک ملی ابلاغ شده بود اما در راستای حمایت از تولید و اشتغال بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال مصوبه را پذیرفتیم و در سال ۹۲ و ۹۳ حدود دو هزار و ۵۰۰ شغل پایدار ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار