استاندار مازندران
استاندار مازندران گفت: کریدرو سبز برای توسعه مناسبات تجاری با روسیه و کشورهای حاشیه دریای مازندارن راه‌اندازی می‌شودو
کد خبر: ۱۸۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 18 February 2016
به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح جلودار در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت به همکاری ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: برقراری پرواز با این کشور که یکی از دغدغه‌های دیرینه بود رفع شد و اولین پرواز از تهران به آستارا خان انجام می‌شود.

فلاح جلودار به نامه استاندار آستارا خان درباره کریدور سبز اشاره کرد و گفت: طبق این کریدور باید گمرکات منطقه راستی آزمایی شود و قرار شد هیئتی از آستارا خان به مازندران برای تبادل‌نظر مسائل سفر کنند و مازندران آمادگی دارد تا بخش‌های مختلفی از روسیه برای بازدید از گمرکات استان سفر داشته باشند تا بتوانیم نسبت به ایجاد کریدور سبز اقدام شود.

استاندار مازندران همچنین با اشاره به مشکلات قطعه سازان، خواستار تعیین شدن طلب و بدهی قطعه سازان شد تا بتوانیم سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات آنان اقدام کنیم.

فلاح جلودار به متولیان امر ۱۰ روز فرصت داد تا میزان بدهی مالیاتی و تأمین اجتماعی و طلب قطعه سازان را مشخص کنند و ادامه داد: در شرایطی که فضا برای کسب‌وکار اقتصادی روبه مطلوب شدن است باید موانع فراروی فعالیت‌های اقتصاد رفع شود.

استاندار مازندران خواستار بخشودگی یا استمهال بدهی قطعه سازان شد و گفت: در بازه زمانی مشخص باید طلب و بدهی قطعه سازان مشخص و نسبت به رفع مشکلات این بخش برنامه‌ریزی کرد ...

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به مشکلات بخش معدن گفت: درزمینهٔ ماشین‌آلات و دستگاه‌های این بخش مشکل داشتیم و این مسائل احصاء شد، همچنین برخی قوانین موجود در بخش معدن مشکل‌ساز شده است و بیشترین دغدغه‌شان درزمینهٔ منابع طبیعی و تأمین اجتماعی است.

عبداله مهاجر یادآور شد: عرصه‌ای که برای فعالیت‌های معدنی در نظر گرفته می‌شود محدود است و این امر سبب بروز مشکلاتی برای معدن کاران می‌شود.

وی به مشکلات حوزه محیط‌زیست بخش معدن اشاره و خواستار برنامه‌ریزی برای رفع این مسائل شد و در ادامه به مسائل فراروی خودروسازان اشاره کرد و گفت: این صنعتگران نیز درزمینهٔ تأمین اجتماعی و مالیاتی با مسائلی روبرو هستند و به دلیل شرایط بد مالی نمی‌توانند به تعهداتشان عمل کنند.

وی بر لزوم تعریف برنامه‌ای برای حل مشکلات این بخش تأکید کرد تا قطعه سازان و خودروسازان بتوانند بهتر فعالیت کنند.

محمد محمد پور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز درباره مالیات قطعه سازان خودرو گفت: برای رفع مشکلات این بخش با تعامل اداره مالیات برنامه‌ریزی شود و قطعه سازان و خودروسازان باید نسبت به دریافت شناسه فنی اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: وقتی اولین بار بحث کریدور سبز از سوی استاندار مازندران مطرح شد چنین ادبیاتی وجود نداشت و اکنون طرف‌های روسی راغب شده‌اند تا نسبت به ایجاد اقدام کنند و خوشبختانه تعامل لازم برای سفر مسئولان روسی فراهم‌شده است و سازمان توسعه تجارت نیز در این زمینه هماهنگی‌های لازم را انجام داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بیان داشت: هیچ راهی وجود ندارد تا از طریق دریای کاسپین به توسعه مناسبات بپردازیم زیرا کریدور سبز نیاز کشور است و باید از بنادر مازندران خدمات یکپارچه گمرکی ارائه دهیم و طرف روس نیز باید این خدمات را ارائه دهد.

محمد پور ادامه داد: همچنین باید بتوانیم کشتی‌های سریع‌السیر در حد هزار تن برای دریای استان برنامه‌ریزی کنیم که به توسعه مبادلات نیز کمک می‌کنند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت مازندران واقعی کردن تعرفه‌های گمرکی را لازم برشمرد و گفت: اصلاح و کاهش عوارض گمرکی را از لازمه‌های توسعه مناسبات خواهد بود و به‌زودی اولین محموله شرکت لبنیات کاله نیز راهی روسیه می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار