رئیس اتاق بازرگانی مازندران
رئیس اتاق بازرگانی مازندران میزان صادرات استان را بیش از ۸۶۵ هزار تن به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون دلار بیان کرد و گفت: نسبت صادرات به واردات استان منفی است.
کد خبر: ۱۷۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳ 10 February 2016
به گزارش تابناک مازندران، عبدالله مهاجر در نشست با رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بر لزوم رفع موانع فراروی تولید تأکید کرد و گفت: با حمایت جدی و ورود بخش خصوصی می‌توانیم به اهداف پیش بینی شده دست‌یابیم.

وی با اشاره به تحریم ۱۲ ساله کشور ادامه داد: بخش عمده مشکلات ما به نگاه دولت برمی‌گردد و اکنون دولت نگاه خوبی به بخش خصوصی و اقتصادی دارد.

وی چابک سازی بخش دولتی را ضروری برشمرد و گفت: استان مازندران در حوزه صادرات توانمندی‌های زیادی دارد و لازم است حمایت‌های لازم در این بخش صورت گیرد.

مهاجر به قابلیت‌های بخش‌های مختلف مازندران اشاره و اضافه کرد: صنعت و کشاورزی قابلیت‌های خوب مازندران به شمار می‌رود و هم‌جواری با کشورهای حاشیه دریای خزر و آسیای میانه از دیگر قابلیت‌ها به شمار می‌رود و اگر قرار است اقتصاد مقاومتی را سرلوحه قرار دهیم باید مشکلات فراروی صادرات رفع شود تا به جایگاه واقعی و مطلوب برسیم.

وی با عنوان اینکه مازندران برای صادرات در حوزه حمل‌ونقل و امور گمرکی مشکل دارد افزود: این در حالی است که بنادر استان در نوشهر و امیرآباد ظرفیت‌های خوبی برای صادارت دارند.

مهاجر با اظهار اینکه مرکبات استان از طریق استان‌های دیگر نظر گیلان صادر می‌شود یادآور شد: یک‌میلیون و ۵۷۵ هزار تن کالا به استان واردشده است.

وی ظرفیت استان برای صادرات را دو میلیارد دلار بیان کرد و گفت: در حال حاضر نسبت صادرات و واردات استان منفی است و می‌توان با تقویت زیرساخت‌ها، به اهداف صادراتی دست‌یافت.

مهدی رازجویان معاون دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز بر لزوم سمت گیری واردات و صادرات به سوی اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال تاکید کرد و گفت: سه صادر کننده استانی به عنوان صادرکننده نمونه ملی معرفی شده اند.

وی به مزیت های جغرافیایی استان اشاره کرد و گفت: وجود چهار بندر فعال، سه فرودگاه فعال، رتبه برتر در تولید برخی محصولات کشاورزی و مزیت های گردشگری از قابلیت های استان مازندران به شمار می رود.

وی خواستار تبدیل شدن گمرک بندرامیرباد به اداره کل و ارتقای گمرک نوشهر به حوزه نظارتی شد و گفت: بالاترین صادرکننده استان در شهرستان آمل فعالیت دارد و میزان صادرات از گمرک شهرستان آمل بیش از ۲۵۰ میلیون دلار است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار