رييس کل گمركات كشور
رئیس کل گمرکات کشور گفت: با ایجاد سامانه الکترونیک صدور گواهی از مبداء روند صادرات برای صادرکننده و واردکننده راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود و این به نفع هر دو طرف است.
کد خبر: ۱۷۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 10 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، مسعود كرباسیان در آیین افتتاح ساختمان جدید اداره كل گمركات استان در نوشهر با اشاره اینکه استان مازندران ظرفیت‌های زیادی برای حضور در اقتصاد كشور دارد، اظهار كرد: گل و گیاه، انواع مركبات، تولیداتصنعتی و معدنی، ترانزیت و دسترسی به بازارهای منطقه و وجود سه بندر بزرگ در این استان از جمله ظرفیت‌های قابل توجه مازندران است.

وی با بیان اینكه استان مازندران استانی صادرات محور است، افزود: در حال حاضر به لحاظ موقعیت منحصر به فردی كه كشور دارد، بسیاری از كشورها نگاهشان به ایران است و تمایل به سرمایه گذاری دارند.

رییس كل گمركات كشور به سیاست‌های دولت درباره اقتصاد مقاومتی اشاره كرد و گفت: صادرات غیرنفتی در کشور ما بر واردات غلبه دارد و با توجه به اینکه حدود 3 میلیارد دلار مازاد تراز تجاری داریم، این یک فرصت بسیار ارزشمند برای رشد اقتصادی و جهت اقتصادی پس از برجام و پسا تحریم است.

كرباسیانبا بیان اینکه رویکرد اقتصادی در حال تغییر است، گفت: عملیات احداث ساختمان اداری گمرکات مازندران که امروز افتتاح و به بهره‌برداری رسید، مربوط به 11 سال قبل است که با تلاش همه مجموعه گمرک مازندران به سرانجام رسید.

وی با تاكید بر گسترش اظهار از راه دور خاطرنشان کرد: پیگیری درباره ارتقای این اداره‌کل به حوزه نظارتی با جدیت دنبال می‌شود و کمک خواهیم كردتا در آینده‌ای نزدیک این موضوع تحقق یابد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی در کشور و استان مازندران، تأکید کرد: عملیات اظهار از راه دور باید بیشتر گسترش یابد و در این حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی کافی صورت گیرد.

كرباسیانبا بیان اینکه مازندران نخستین تولیدکننده گل در کشور است، گفت: با ایجاد سامانه الکترونیک صدور گواهی از مبداء روند صادرات برای صادرکننده و واردکننده راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود و این به نفع هر دو طرف است.

وی در ادامه با تاكید بر رفع موانع تولید ابراز كرد: كارخانجات آرد استان مازندرانظرفیت‌های زیادی دارد و با ورود موقت گندم به استان و تبدیل آن به غلات و سپس صادرات مجدد آن فرصت بسیار مناسبی برای این واحدها فراهم می شود.

كرباسیان در پایان تصریح كرد:زیرساخت‌ها و رویکردهای جهانی فراهم است و فرصت بسیار طلایی برای افزایش صادرات است که در پی آن با رشد تولیدات برای تامین نیازهای صادراتی را به دنبال خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار