نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان گفت: علما سرمایه‌های ارزشی و معنوی جامعه هستند و همواره با علم همراه با عمل خود ثابت کردند که هدایت‌گر جامعه بوده و می‌توانند زمینه ایجاد تحول را در جامعه فراهم کنند.
کد خبر: ۱۷۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 08 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، آیت‌الله شیخ علی خاتمی شامگاه یک‌شنبه در مراسم نکوداشت علمای شاخص و انقلابی اردبیل در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: علما سرمایه‌های ارزشی و معنوی جامعه هستند و همواره با علم همراه با عمل خود ثابت کردند که هدایت‌گر جامعه بوده و می‌توانند زمینه ایجاد تحول را در جامعه فراهم کنند.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند علما در طول تاریخ به ویژه شهدای محراب که عمر خود را در افزایش عزت، صلابت و شجاعت بی‌نظیر گذاشته‌اند، افزود: علما در طول تاریخ سعی کردند تا با حرکت تحولی و ارزشی خود رنگ خدایی و معنوی به حرکت‌های جامعه بدهند و زمینه ایجاد تحول را بر اساس نظام فکری درست و اندیشمندانه به وجود آورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان بیان کرد: علما همواره با ثبات شخصیت و فکر و اندیشه متکی بر ایمان و معنویت خود همواره سعی کردند نقطه اتصال به قرآن و اهل‌بیت (ع) همیشه قرار گرفته و مبنای شاخص و درست را به جامه معرفی کنند.

خاتمی با بیان اینکه علما از قدرت نفوذ با تکیه بر ارزش‌های معنوی در سطح جامعه برخوردار هستند که این قدرت نفوذ می‌تواند سدی در مقابل همه هجمه‌ها و تهدیدها به شمار آید، یادآور شد: یکی از عناصر اصلی پیروزی انقلاب استقامت و روحیه دین‌داری علما بوده که هیچ وقت سعی نکردند از دفاع جانانه خود و حریم‌داری مکتب اسلام پرهیز کنند.

وی با اشاره به دوران پرالتهاب روزهای پیروزی انقلاب به ویژه روزهای منتهی به 22 بهمن و حرکت شاه معدوم برای برقراری حکومت نظامی از عصر روز 21 بهمن‌ماه تا صبح روز 22 بهمن‌ماه گفت: حتی برنامه برای بمباران مقر حضور امام (ره) از سوی نظام شاهنشاهی تدارک دیده شده بود تا با دستگیری بیش از 500 نفر از سران انقلاب به حیات انقلاب اسلامی پایان بدهند اما امام دستور داد تا همه مردم به خیابان‌ها بریزند و حکومت نظامی را بشکنند.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه آمریکا با خباثت تمام هیچ وقت نخواسته تا حرکت ملت ایران را به عنوان یک نهضت و انقلاب عظیم مورد توجه قرار دهد، ادامه داد: آمریکا همواره با عناوینی همچون شورش کور سعی کرده تا عمر انقلاب را چندین روزه معرفی کند به طوری که امپراتوری رسانه‌ای غرب صبح را به شام و شام را به صبح می‌رساند و به ملت ایران وعده سرنگونی نظام اسلامی را می‌داد.

خاتمی به تحولات چشمگیر 37 سال حیات ارزشمند انقلاب اسلامی از افزایش تولید نفت تا توجه به مستمندان و اجرای پروژه‌‌های مختلف عمرانی و خدماتی اشاره کرد و افزود: اگر زمانی ما در این کشور 50 هزار مستشار نظامی داشتیم که مدیریت حوزه نیروهای مسلح را انجام می‌دانند امروز به برکت انقلاب اسلامی ما در حوزه نظامی و تحولات آن روی پای خود ایستاده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزایش تحصیلات تکمیلی، توسعه مراکز علمی و دانشگاهی، و در کنار آن طرح‌های توسعه برق‌رسانی، گازرسانی و آب‌رسانی مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: ایران اسلامی ما امروز 4.5 میلیون دانشجو دارد و بیش از 97 درصد مردم این کشور از نعمت سواد بهره‌مند هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان عنوان کرد: اگر در رژیم سابق 14 هزار روستای برق‌دار داشتیم و تنها پنج شهر ایران از گاز بهره‌مند بود امروز هزار شهر ایران و بیش از 55 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز و 100 درصد روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت برق بهره‌مند هستند.

خاتمی تصریح کرد: در بحث درمان و سلامت با عنایت مقام معظم رهبری و اجرای طرح تحول سلامت جمهوری اسلامی همچون عرصه‌های علمی و اقتصادی ممتاز و شاخص عمل کرده است.

وی افزود: با وجود خباثت و نانجیبی آمریکا و غرب اگر به انقلاب اسلامی معجزه قرن لقب داده‌اند قطعا مبالغه‌ای در کار نیست چرا که جمهوری اسلامی ایران امروز مقابل همه اهریمنان عرض اندام کرده و در صحنه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان تصریح کرد: اگر زمانی در این کشور به خاطر خوش‌خدمتی به نظام غرب و پهلوی انواع چپاول‌گری‌ها و برخی واگذاری اراضی در قالب تعهدات فی‌مابین انجام می‌شد بعد از پیروزی انقلاب و حتی در هشت سال دفاع مقدس این ملت سینه سپر کرده و اجازه نداد تا قطعه‌ای از این خاک به دست دشمنان و ایادی کفر بیفتد.

وی یادآور شد: اگر زمانی آمریکا ادعا می‌کرد که گزینه نظامی روی میز است امروز آمریکا به صراحت اعلام می‌کند که توان مقابله با ایران را ندارد چرا که اگر آنها احساس می‌کردند یک درصد در جنگ نتیجه می‌گیرند از رویارویی با ایران مضایقه نمی‌کردند.

این مسئول اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی خطر کمونیسم و کاپیتالیسم از سر ملت‌ها رها شده و فرهنگ ناب اسلامی جای آن را گرفته است به طوری که در سایه حاکمیت مردم‌سالاری دینی مردم خود در همه امور دخیل هستند.

خاتمی تاکید کرد: هر چقدر عمر انقلاب می‌گذرد ابعاد عظمت و شکوه جمهوری اسلامی ایران مشخص‌تر می‌شود به طوری که با انتخاب شایسته مجلس خبرگان با اکثریت آرا، امام خامنه‌ای امروز به یک سرمایه و برکت عظیم برای این مرز و بوم به شمار می‌رود و همچون یک سرباز از خط امام و ولایت تبعیت می‌کنیم.

وی اظهارات فرزند امام را بعد از رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب که اعلام کردند امام جوان‌تر شده است، گفت: با امام آیت‌الله خامنه‌ای این کلام در زبان سید احمد جاری شد و من در آن مقطع گفتم که امام انسان خودساخته‌ای بود که مقام معظم رهبری تربیت شده مکتب علمی، سیاسی و معنوی امام (ره) بعد از سال‌ها بهترین جانشین آن بزرگ سفر کرده است.

این مسئول افزود: انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن شناخته شده و قطعا این بیان کلام مبالغه‌آمیز نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان ادامه داد: در حال حاضر رهنمودهای مقام معظم رهبری و موضع‌گیری‌های معظم‌له از همه جهت عالمانه و در مسیر پیش‌گیری از هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان است و باید قدر این نعمت بزرگ را همه بدانند.

خاتمی با قدردانی از برگزارکنندگان از این آیین نکوداشت که از علما و بزرگان این دیار همچون آیت‌الله ‌مشگینی و مروج‌ها در کنار سایر علمای این منطقه به علم و علم همراه با عمل مشهور هستند چرا که این علما با عمل به وظیفه خود سعی کردند تا الگویی برای آیندگان باشند.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: مردم ایران در مسیر نشان دادن وفاداری خود به آرمان‌‌های نظام و انقلاب در کنار حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن در هفتم اسفند با خلق حماسه سیاسی، اقتدار ملی را به نمایش می‌گذارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار