نمایشگاه آثار اساتید و هنرمندان خوشنویسی در نگارخانه هفت افرنگ قائمشهر برپا شد.
کد خبر: ۱۷۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 30 January 2016

به گزارش تابناک مازندران خوشنویسی یا خطاطی به معنی زیبانویسی یا نوشتن همراه با خلق زیبایی است و تقریباً در تمام فرهنگ‌ها به چشم می‌خورد اما در مشرق زمین و به‌ویژه در سرزمین‌های اسلامی و ایران در قله هنرهای بصری واقع است.

در این نمایشگاه که با حضور آثار هنرمندان خوشنویسی همچون منوچهر اسکندری، فردوس موجیبی، محمد امن‌زاده، علی حدادی، محمد مهدی فرهنگی، کامیار علاالدینی، آرمان فتحی، محمد رزاقی، مریم کاظمی، مصطفی مرادی، پرویز ضیایی، عباس ولی‌پور، پژمان تقی‌زاده، مقداد مقیمی، علی حسنی و محمد تاج‌الدین با ارسال دو اثر برگزار می‌شود.

آرمان فتحی هنرمند خوشنویس شرکت‌کننده در این نمایشگاه اشاره کرد: لازم است تا همه دستگاه‌ها سرمایه‌گذاری کنند و در زمینه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری باهم تعاملی داشته باشند تا نتایج موثرتری از توانمندی هنرمندان این شهر برای به ثمر رسیدن به آن تعالی که برای رشد برسند.

وی افزود: هنر این قابلیت را دارد که مروج اخلاق باشد چرا که هنر داری روح تعالی است.

فتحی با اشاره به اینکه ما می‌توانیم با برگزاری کلاس‌های هنری نسل بهتری را تربیت کنیم، تأکید کرد: بزرگترین مشکلی که داریم این است که نسل خوبی تربیت نکردیم و همه به فکر خودمان هستیم به جای اینکه این جامعه پر از مشکلات اخلاقی و اجتماعی را با سوق دادن به هنر شکوفا و ترمیم کنیم.

این هنرمند قائم شهری در خصوص حمایت مسئولان با عنوان به اینکه نیاز به حمایت مسئولان است، گفت: آنان به جای اینکه در جلسات فرهنگ و هنر به مشکلات هنرمندان توجه کنند به مسائل حاشیه ای می پردازندو باید روی این چنین مباحث کار کنند تا به نتایج بهتری برسند.

نگارخانه هفت افرنگ در قائم‌شهر، خیابان بابل، کوی پارسا آماده بازدید عموم است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار