معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: تولید انواع ماهیان و میگو در کشور با 13درصد رشد در 10 ماهه امسال به حدود410هزار تن رسیده است.
کد خبر: ۱۷۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 26 January 2016

به گزارش تابناک مازندران،حسین عبدالحی در حاشیه دوره آموزشی کمیسیون مقدماتی آبزی پروری شیلات ایران در بابلسر افزود: در مدت مشابه پارسال 370هزار تن انواع ماهیان سرد آبی ، گرم و میگو در کشور تولید شد.


به گفته وی پرورش میگو و ماهیان سردآبی و گرم آبی در 19 هزار واحد و در بیش از 50 هزار هکتار انجام می شود.


وی به اهمیت استفاده از منابع آب شیرین برای پرورش ماهیان در کشور اشاره کرد و بیان داشت: پرورش و تولید ماهی قزل آلا و خاویاری در قفس رویکرد جدی شیلات ایران است که مورد حمایت قرار می گیرد .


وی با بیان اینکه اکنون حدود 60 درصد ماهیان پرورشی گرم آبی، 38 درصد ماهیان سردآبی و مابقی میگو است، اظهار داشت: وجود بیماری 'VHS' در ماهیان قزل آلا , شیلات و پرورش دهندگان را نگران کرده است.


وی بیان داشت: هر چند این بیماری به شیلات ضربه زیادی زده است ولی کشاورزان با رعایت اصول بهداشتی و شرکت در دوره های آموزشی،توانایی کنترل این بیماری را دارند.


به گفته عبدالحی پارسال به دلیل بیماری وی اچ اس تولید ماهی قزل آلادر کشور حدود 20هزار تن کاهش یافته است.


دوره آموزشی کمیسیون آبزی پروری شیلات ایران با حضور مدیران و کارشناسان ادارات کل شیلات استان های کشور با هدف بررسی مشکلات آبزی پروری در زمینه استفاده بهینه از منابع آب شیرین ، خوراک ماهیان پرورشی و بیماری ها برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار