استاندار مازندران
استاندار مازندران گفت: شهدای ششم بهمن سال ١٣٦٠ در آمل، اقتداری بر اقتدار نظام و کشور افزودند.
کد خبر: ۱۶۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷ 25 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح جلودار در سی و چهارمین سالروز آیین گرامیداشت شهدای ششم بهمن سال ١٣٦٠ آمل که با حضور آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فَقِیه در مازندران و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در مصلای این شهرستان برگزار شد، مطالب فوق را بیان کرد.


استاندار مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و ١٠ هزار و ٤٠٠ شهید خطه مازندران بویژه ٤٠ شهید واقعه ششم بهمن سال ٦٠ آمل، تصریح کرد: بهمن ، ماه بزرگی در تاریخ جمهوری اسلامی است که در این ماه پرشور شعار استقلال آزادی محقق شد و ماهی است که مردم آمل نیز حماسه بزرگی را رقم دادند و با آن حماسه تاریخی، اقتداری بر اقتدار نظام و کشور افزودند.


وی در توصیف شجاعت و حماسه های مردم مازندران و شهرستان آمل ادامه داد: مردم مازندران نخستین ایرانیانی بودند که اسلام را با رویکرد علوی انتخاب کردند و این مایه افتخار و مباهات است.


فلاح یادآور شد: مازندرانی ها و آملی ها همیشه در خطوط مقدم قرار داشتند و مردم آمل در سال ٦٠ به غائله دشمنان اسلام در کمتر از ١٠ ساعت پایان دادند طوری که امام راحل در وصیت نامه خود از این موضوع یاد و از مردم آمل تشکر می کنند.


استاندار مازندران گفت: آملی ها نه تنها در ششم بهمن سال شصت ، بلکه در قیام علویان در مازندران پیشگام بودند و با وجود مراجعی چون میرزا هاشم آملی ، آیت الله حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی خود نشانگر حضور بزرگان در این پهنه است. 


بهمن ماه سال ٦٠ عده ای منافق و مائوئیسم قصد تصرف شهرستان آمل را داشتند که با مقاومت جانانه مردم این شهرستان مواجه شدند. 


مردم آمل تونستند در کمتر از یک روز به این غائله پایان دهند و ٤٠ نَفَر نیز در این مقاومت شهید شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار