مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 گفت: با توجه به اینکه مرزهای عراق برای صادرات آرد کشور ترکیه بسته شده است این بهترین فرصت برای کارخانجات آرد استان جهت حضور حداکثری در بازارهای عراق است.
کد خبر: ۱۶۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 25 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، رمضانعلی ملک در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کارخانجات آرد استان مازندران با بیان اهداف اصلی تشکیل این جلسه و همچنین دستورات استاندار مازندران پیرامون اجرایی شدن یادداشت تفاهم تنظیمی استانداری مازندران با کشورهای همسایه از جمله قزاقستان اظهار کرد: باید با استفاده حداکثری از توانمندی کارخانجات آرد استان به اهداف مهم دولت یعنی توسعه صادرات و ارزآوری برای کشور نزدیک شویم.

ملک با بیان اینکه این جلسه با محوریت صادرات کارخانجات آرد انجام شده است، گفت: با توجه به توفیق دولت تدبیر و امید در عرصه بین المللی در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و برطرف شدن موانع و مشکلات جهانی پیش روی جمهوری اسلامی ایران فرصت مناسبی است تا واحدهای تولیدی از آن بهره کافی ببرند.

وی با بیان اینکه صادرات باید شاه بیت گفتمان ما باشد، تصریح کرد: باید بستر مناسبی برای توسعه صادرات و جهش صادراتی با توجه به فضای جدید بین المللی فراهم شود.

ملک با اشاره به اینکه کارخانجات تولید آرد استان تنها از 30 درصد ظرفیت خود استفاده می کنند، اظهار کرد: اگر سهمیه ای که دولت به کارخانجات آرد می دهد قطع شود نصف این واحدها با تعطیلی مواجه خواهند شد.

وی افزود: باید بخش خصوصی کارآمد باشد و ابتکار و خلاقیت در آن ها وجود داشته باشد.

ملک با تاکید بر واردات موقت گندم و صادرات آرد گفت: در زنجیره گندم، آرد و نان می توان حداقل 10هزار شغل در استان ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه2 تصریح کرد: با توجه به اینکه مرزهای عراق برای صادرات آرد کشور ترکیه بسته شده است این بهترین فرصت برای کارخانجات آرد استان جهت حضور حداکثری در بازارهای عراق است.

این مسئول تصریح کرد: با نهایی شدن مباحث مربوط به برجام باید از فضای جدید ایجاد شده برای اقتصاد کشور در عرصه بین المللی حداکثر استفاده را کرد.

وی افزود: تنش‌های ایجاد شده میان کشورهای منطقه فرصتی مغتنم بدست داده تا استان مازندران بتواند جایگاه ویژه‌ای را در صادرات کالاهای مورد نیاز کشورهای همسایه خصوصا آرد مصرفی این کشور ها کسب کنند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 اظهار امیدواری کرد که با حمایت دولت کریمه و به کارگیری توان حداکثری کارخانجات آرد باید برگی جدید از دفتر افتخارات صادرات استان مازندران ورق بخورد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار