فرماندار محمودآباد گفت: برای پذیرایی و تأمین غذای قوهای مهاجر حدود هشت تن ذرت توسط محیط‌زیست و سازمان‌های مردم‌نهاد تهیه و توزیع‌شده است.
کد خبر: ۱۶۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵ 17 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، یحیی یوسف پور پس از پایان بازدید از تالاب سرخ‌رود در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: همه‌ساله با شروع فصل سرما مهاجرت تعداد کثیری قوهای فریادکش جهت زمستان گذرانی به تالاب وزرا محله سرخ‌رود آغاز می‌شود.

وی گفت: امسال بیش از سه هزار قطعه قوی آوازخوان به این منطقه مهاجرت کردند که به همت شهرداری سرخ‌رود و اداره حفاظت محیط‌زیست در راستای حفاظت و حراست از این مواهب الهی کانکسی در محل تجمع آن‌ها استقرار یافته و تعدادی از مأمورین اجرایی حفاظت محیط‌زیست به‌صورت شبانه‌روزی جهت تأمین امنیت در منطقه حضور دارند.

وی افزود: به‌منظور تغذیه این مهمانان حدود شش تن ذرت توسط اداره کل محیط‌زیست مازندران خریداری و به محل تالاب منتقل شد و نیز حدود دو تن ذرت توسط نهادهای دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه محیط‌زیست باهدف متمرکز شدن جمعیت قوها برای کنترل هر چه‌بهتر و عدم پراکندگی جهت پذیرایی در محل تالاب توزیع شد.

فرماندار محمودآباد ضمن دعوت از عموم شهروندان و هم استانی‌ها جهت بازدید از این تالاب گفت: تمهیدات لازم جهت حضور مسافران و بازدید از این جلوه ویژه و طبیعت زیبا فراهم‌شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد با اشاره به اهمیت تأمین غذای قوهای مهاجر خواستار مشارکت مردم فهیم مازندران شد و گفت: غذای مصرفی روزانه قوها ذرت و گندم بوده و انتظار می‌رود مردم به‌اندازه توان خود در تأمین نیاز مصرفی روزانه قوها ما را یاری کنند.

یوسف پور فرماندار محمودآباد تالاب قوهای فریادکش سرخ‌رود را موهبتی الهی برای جذب توریست و گردشگران در سرخ‌رود عنوان کرد و گفت: حفاظت از جان قوها و پرهیز از شکار این پرندگان وظیفه عمومی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار