کد خبر: ۱۶۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 13 January 2016


قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وجود مشکلات بسیار در زیرساخت‌های نظام سلامت اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت در کشور نیازمند حمایت خیران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، سید محمدمهدی ایازی ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی سه بخش تخصصی درمانی در بیمارستان امام جعفر صادق (ع) این شهرستان اظهار داشت: توسعه خدمات درمانی و بهداشتی در تمام کشور یکی از نیازهای مهم به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های درمانی در کشور با مشکلات بسیار زیادی مواجه است، افزود: رفع موانع و مشکلات موجود در این بخش نیازمند حضور خیران است.

ایازی با اشاره به اینکه باید برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور اتمام پروژه‌های درمانی و بیمارستانی در سراسر کشور انجام شود افزود: هم اکنون بیش از 260 بیمارستان درمانی نیمه کاره در کشور وجود دارد که با توجه به اعتبارات موجود این پروژه‌ها تا 20 سال آینده نیز راه‌اندازی نمی‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در این راستا و برای اتمام این پروژه‌ها نیازمند مشارکت‌ها و حمایت خیران هستیم.

وی با اعلام اینکه سرانه‌های درمانی در کشور پایین است گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه این خدمات باید به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های مسئولان باشد چرا که ارائه خدمات درمانی به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است و باید این مهم با رشد و پیشرفت مواجه باشد.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به اینکه شهرستان ساوجبلاغ نیز یکی از شهرستان‌هایی است که سرانه درمان بسیار پایینی دارد افزود: سرانه درمانی در این شهرستان 1.33 درصد است که باید به رقم 7.2 درصد برسد.

ایازی با تأکید بر افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی در این شهرستان گفت: رشد جمعیت در این شهرستان و نیاز به افزایش تخت‌های بیمارستانی به خوبی احساس می‌شود لذا در این خصوص نیز باید برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شود.

وی با اعلام اینکه هم اکنون 118 تخت بیمارستانی در این شهرستان فعال است افزود: برای رسیدن به استانداردها باید تعداد تخت‌های بیمارستانی در ساوجبلاغ به 400 تخت برسد.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: نباید اجازه دهیم که کمبود سرانه‌های درمان موجبات نارضایتی مردم را فراهم کند لذا باید با جذب اعتبارات بیشتر و مشارکت بیش از پیش خیران زمینه ارائه خدمات درمانی را در سراسر کشور به درجه مطلوب برسانیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به راه‌اندازی سه بخش تخصصی درمانی در بیمارستان امام جعفر صادق (ع) این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: بخش دیالیز، ‌سی سی یو و آی سی یو سه بخش درمانی تخصصی است که با راه‌اندازی این سه بخش گامی مهم در جهت توسعه خدمات به مردم در این شهرستان محسوب می‌شود.

ایازی اظهار امیدواری کرد که با حمایت و مشارکت خیران بتوانیم بخشهای آی سی یو و سی سی یو کودکان را نیز در این بیمارستان راه‌اندازی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار