مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران از آغاز شناسایی مشاغل سبز در استان خبرداد و ابراز امیدواری کرد در طی دو ماه با شناسایی این واحد تسهیلات لازم برای حمایت از آنان پرداخت شود.
کد خبر: ۱۶۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳ 13 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، كامران اصغری در خصوص تفاهم‌نامه مشترك اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی و سازمان محیط زیست گفت: در راستای تفاهم‌نامه انجام شده بین سازمان محیط زیست و اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی درسال 93، با تماماهداف و تعهدات در نظر گرفته شده صورت گرفته است.

وی در خصوص تعریف مشاغل سبز گفت: در این تفاهم‌نامه به مشاغلی سبز گفته می شود كه در تولید كالا و خدمات علاوه بر رعایت استانداردهای لازم كاهش مصرف انرژی، آب و كاهش میزان آلایندگی و پسماندها نیز لحاظ شود.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: امیدواریم با اجرای این تفاهم‌نامه موجب كاهش مخاطرات محیط زیستی و آسیب‌های برخی از تولیدات بومی شده و موجبات توسعه پایدار در استان شویم.

اصغری با تاكید بر شناسایی مشاغل سبز در استان اظهار كرد: باید مشاغل و كارآفرینان سبز استان شناسایی شده و در جهت توسعه آنها اقدام کنیم و این واحدها به عنوان نمونه به مشاغل و واحدهای تولیدی استان معرفی شده و در جهت حمایت از آنها نیز مشوق های لازم در نظر گرفته شود.

وی با تاكید بر اینكه برای تشویق مشاغل سبز تسهیلات كم بهره در نظر گرفته خواهد شد ادامه داد: باید فرهنگ سازی نیز انجام شود و در كنار این فرهنگ سازی می توان از تسهیلات كم بهره كه توسط صندوق مهر امام رضا پرداخت می شود استفاده كرد ولی با نظارت و دقت لازم كه این اعتبارات در جهت توسعه مشاغل سبز صرف شود.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی مازندران درباره اولویت‌های این تفاهم نامه گفت: اولویت با فعالیت های دانش بنیان كه در حوزه كلان ملی و استانی فعالیت می كنند خواهد بود كه در آنها الزامات محیط زیستی رعایت شود و در مسیر كاهش استفاده از انرژی و پسماندها قدم بردارند حمایت خواهد شد.

اصغری با تاكید بر اینكه پشتیبانی و آموزش كاركنان از اقدامات بعدی در حمایت از مشاغل سبز خواهد بود، تصریح كرد: هم در تعهدات این اداره كل و هم در تعهدات محیط زیست استان برای آموزش كاركنان برنامه هایی دیده شده است و در خصوص آموزش‌های حرفه‌ای مربوط به اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی بوده و آموزش های حرفه ای مربوط به محیط زیست نیز در تعهدات اداره كل محیط زیست استان خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت استان در بخش مشاغل سبز نیز گفت: باید ابتدا شناسایی انجام شود و امیدوارم طی دوماه آینده این بانك تهیه شده و به صورت پایلوت این طرح انچام پذیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار