عضو کمیسیون کشاورزی مجلس
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیمای کشاورزی مازندران نیازمند نگاه جدی است، گفت: صنایع تبدلی غیرآلاینده در استان مازندران نیازمند توسعه است.
کد خبر: ۱۶۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 11 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، شمس الله شریعت‌نژاد اظهار داشت:کیفیت اراضی در استان بالا بوده اما کمیت محدودکننده است که باید با اجرای برنامه‌های اصولی و دقیق، راندمان در واحد سطح را در کشاورزی استان افزایش دهیم.

وی افزود: با توجه به درآمد ها و اوضاع اقتصادی و بضاعت مالی، اقدامات دولت نسبت به گذشته امیدبخش بوده و به دولت نمره مثبت می‌دهیم.

شریعت‌نژاد با بیان اینکه اقدامات دولت زمان برف اخیردر استان بسیار خوب بوه است، گفت: امسال با توجه به حجم بالای تولید مرکبات و کیوی دراستان، دولت در جلوگیری از واردات میوه بسیار خوب عمل کرد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین مطالبه ما به عنوان نماینده کشاورزان استان از دولت و استاندار آن بوده که درست است که باید کشاورزی را رونق دهیم اما استان مازندران دارای ظرفیت های دیگری نیز هست که باید در اولویت باشد.

وی افزود: پرورش ماهی در قفس، افزایش بهره وری در باغداری، ایجاد صنایع تبدیلی، امکانات سردخانه ای،بازرگانی و تجارت خارجی، پایانه‌ها و بورس انواع کالاها از نیازهای استان بوده که با توجه به ظرفیت مازندران می توانیم این نیازها را عملی کنیم.

شریعت نژاد تصریح کرد:صنایع تبدلی غیرآلاینده، افزایش صنعت گردشگری و شناسایی معادن باید مورد توجه باشد و  با نگاه واقع بینانه بتوانیم درحفظ کاربری کمک کنیم.

وی گفت: مازندران دارای معادن غنی و فراوانی بوده که با شناسایی معادن شن و ماسه می توانیم هزینه‌های ساخت وساز را در استان کاهش دهیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر واحدهای فنی اقتصادی را درست تعریف کنیم و مبنای حفظ کاربری شود واحدها و اراضی کشاورزی اقتصادی می‌شوند و می‌توانیم  گام موثر در رونق همه جانبه اقتصاد استان و کشور داشته باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار