بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 10 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



توضیح درباره دلایل رد صلاحیت رسایی

خبرگزاری ایسنا: معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران در واکنش به اظهارات رسایی پس از احراز نشدن صلاحیتش در هیات اجرایی شهرستان تهران گفت: من دو جلسه مفصل با آقای رسایی داشتم و همه نکات را برای ایشان تشریح کردم و اکنون تعجب می کنیم که چرا چنین اظهاراتی را مطرح کرده است.

علی اصغر ناصربخت افزود: همه توضیحات ما روشن می کند که رسایی مطالب کذبی را منتشر کرده است. وی گفته است که اعضای هیات اجرایی شهرستان تهران همگی اصلاح طلب هستند و بنابراین به دلیل گرایش سیاسی شان وی را ردصلاحیت کرده اند در حالی که همه اعضای هیات های اجرایی دارای ملاک های از قبیل وجهه اجتماعی مناسب، سابقه مدیریت بالا و صلاحیت اخلاقی و عملی هستند.

وی در ادامه افزود: اعضای هیات اجرایی شهرستان تهران عبارتند از حسین طاهری، سیدابوالفضل رضوی، محمدحسین رضوی، سیدمحمدرضا آیت اللهی، عبدالمقیم ناصحی، سیدمصطفی سیدهاشمی، برزین ضرغامی و سیدکامل تقوی نژاد، هرکسی که بخواهد با انصاف قضاوت کند متوجه می شود که اعضای هیات اجرایی دارای یک گرایش سیاسی خاص نبوده و در واقع همه جانبه هستند و شأن این افراد بالاتر از این است که به عنوان نماینده یک طیف در هیات های اجرایی انتخاب شوند. این افراد با دقت، حوصله و صبر و حساسیت در هفت جلسه چهار تا پنج ساعته تک تک پرونده ها را بررسی کردند.

وی ادامه داد:اگر آقای رسایی قانون انتخابات را بخواند متوجه می شود که هیات های اجرایی براساس تحقیقات محلی و استعلام از مراجع چهارگانه درباره افراد اظهارنظر می کند. اعضای هیات های اجرایی هم از معتمدان محلی هستند و شناخت خوبی نسبت به افراد حوزه خود دارند و علاوه براین بررسی های محلی را نیز انجام می دهند. در مورد آقای رسایی هم اعضای هیات اجرایی براساس بررسی های محلی به این نتیجه رسیده اند که رسایی برای کاندیداتوری در مجلس دهم صلاحیت ندارد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در ادامه درباره این ادعای رسایی که دلیل رد صلاحیتش به وی اعلام نشده است، گفت: ما دلیل رد صلاحیت رسایی را مانند سایر داوطلبانی که صلاحیتشان احراز نشد ، به وی اعلام کردیم. رسایی طبق بند 5 ماده 28 قانون انتخابات در هیات اجرایی رد صلاحیت شد. اعضای هیات اجرایی 11 نفر هستند بنابراین هر فرد برای احراز صلاحیت خود باید شش رای بیاورند که رسایی این حد نصاب را نیاورد. باید به این نکته اشاره کرد که هیات های اجرایی مستقل از دولت و وزارت کشور هستند.

ناصربخت در ادامه با بیان اینکه آقای رسایی صدای کارکنان فرمانداری را ضبط و در اینستاگرام پخش کرده است، اظهار کرد: آقای رسایی نماینده مجلس است و بر قانون گرایی تاکید دارد اما وی به اعتبار کدام حکم قضایی صدای افراد را ضبط کرده است؟ ضبط صدای افراد به حکم قضایی نیاز دارد و کسانی که صدایشان ضبط شده حق پیگیری قضایی این مساله را دارند.

وی همچنین درباره ادعای دیگر رسایی که گفته است ناصربخت، فرماندار دولت خاتمی بوده و جهت گیری سیاسی دارد تصریح کرد: جایگاه معاونت سیاسی و انتظامی فرمانداری کاملا مشخص است. من و هیچ کدام از معاونان سیاسی و انتظامی در کل کشور نقشی در تایید یا رد صلاحیت افراد در هیات های اجرایی نداریم و این تصمیم براساس نظر هیات های اجرایی گرفته می شود. تنها نقش ما در انتخابات این است که به فرماندار کمک کنیم تا کارهای اجرایی انتخابات زمین نماند. بهتر است آقای رسایی قانون انتخابات را درست مطالعه کند. من هیچ نقشی در تصمیم هیات اجرایی شهرستان تهران ندارم و فقط به فرماندار کمک می کنم.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران در پایان با توصیه به رسایی درباره رعایت اخلاق و پرهیز از فرافکنی خاطرنشان کرد: برای همه کسانی که صلاحیت آنها در هیات های اجرایی احراز نشده است این فرصت فراهم است تا به هیات های نظارت شکایت کنند. آقای رسایی بهتر است به جای فرافکنی دنبال شکایت خود باشد.


محرومیت سنگین در انتظار سوشا مکانی

سوشا مکانی احتمالا امروز از زندان آزاد می شود اما این آزادی او شاید دائمی نباشد.

خبرآنلاین: سوشا مکانی با قرار وثیقه آزاد شد و در حال حاضر ممنوع الخروج است. او جایی نمی تواند برود تا زمانیکه دادگاه تشکیل شود و درباره اش تصمیم نهایی را بگیرند. سوشا مکانی این روزها وضعیت خوبی ندارد و به شدت نگران آینده است. او با چندین و چند مشکل ریز و درست روبروست و یکی از کوچکترین مشکلاتش این است که متهم به انتشار عکس ها شده است.

علی محمدی وکیل سابق سوشا که به تازگی کار وکالت او را به فرد دیگری داده است، با تائید این خبر می گوید: «مقام قضایی اعتقاد دارد او عکس ها را خودش منتشر کرده است و این اتهام به سوشا وارد است.»

مکانی کار سختی برای دفاع از خود دارد. این پرونده هیچ بعید نیست به محرومیت بسیار سنگین اش از فوتبال منتهی شود. پرونده مکانی دو مرجع قضایی در حال پیگیری است؛ شعبه 4 دادسرای تهران و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال. در پرونده سوشا مکانی مدارکی وجود دارد که به احتمال فراوان محرومیت سنگین او را از فوتبال در پی خواهد داشت. در واقع مکانی از بازگشت دوباره به فوتبال بسیار نا امید است و به همین دلیل قصد دارد امروز پس از خروج از زندان، به دیدار محمد دادکان و طالقانی دو رئیس سابق فدراسیون فوتبال و فدراسیون کشتی برود و از آنها کمک بخواهد تا زمینه را برای بخشش مهیا سازند. هر چند شاکیان خصوصی مکانی رضایت داده اند اما دادگاه از جنبه عمومی پرونده، مشغول پیگیری آن است.

 آنچه قابل پیش بینی است، به زودی دادگاه برای تصمیم گیری درباره این پرونده جنجالی تشکیل جلسه خواهد داد و مکانی تا آن زمان باید دفاعیات خود را کامل کند. با توجه به مدارک موجود در پرونده، او کار ساده ای ندارد. سوشا امیدوار است در پایان این پرونده، تنها محکوم به محرومیت از فوتبال شود و برایش جریمه سنگین دیگری در نظر گرفته نشود. سوشا مکانی فعلا برای خروج از زندان یک نقشه دیگر هم کشیده، اینکه به ابن بابویه برود و سر مزار غلامرضا تختی اسطوره اخلاق حاضر شود.


چرا جیبوتی دستمایۀ طنز شد؟

بین الملل > دیپلماسی - اگر بدانیم سنگاپور کمتر از نصف جزیره قشم ایران وسعت دارد اما دارای قریب به ۴۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی است، بیشتر به کم اهمیتی صرف مساحت و جمعیت کشورها پی خواهیم برد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین دکتر افشار سلیمانی، سفیر پیشین کشورمان در جمهوری آذربایجان در یادداشتی که در وبلاگش در خبرآنلاین منتشر کرده پیرامون دست مایه طنز قرار دادن کشور جیبوتی در شبکه های مجازی و قطع ارتباط این کشور با ایران با تأکید بر مضرات تحقیر کشورهای کوچک و "در ظاهر کم اهمیت" می گوید:

احترام به ملتها به کوچکی و بزرگی آنها نیست. بلکه عملی متقابل و نشانه فرهنگ و تاریخ آنهاست و اعتبار کشورها با پارامترهای عینی سنجیده می‌شود نه صرفا براساس مساحت و تعداد جمعیت آنها، هرچند که این دو عنصر نیز به شرط برخورداری از سایر عناصر قدرت، از مولفه های اقتدار ملی محسوب می‌شود. اگر توجه کنیم که کشور سنگاپور که کمتر از نصف جزیره قشم ایران وسعت دارد اما دارای قریب به ۴۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی است و درآمد سرانه مردم آن بیش از ۶۰ هزار دلاراست، بیشتر به کم اهمیتی صرف مساحت و جمعیت کشورها پی خواهیم برد این در حالی است که درآمد سرانه درايران یک دوازدهم سنگاپور است.

همینطور اگر توجه کنیم که در مورد این رأی کشور کوچک غنا بود که در خارج كردن قطعنامه محكوميت ايران به اتهام آغاز كننده جنگ تحميلى عراق موثر افتاد، بیشتر به اهمیت برابر بودن آراء کشورهای قویتر و ضعیفتر و بزرگتر و کوچکتر در نهادهای بین المللی پی خواهیم برد .

دکتر سلیمانی می افزاید:
حوادث حمله به سفارت عربستان و پيشتر حمله به سفارت انگلیس در تهران و تمسخر کشور جیبوتی حکایت از آن دارد که ايران در زمينه رسانه ها و ديپلماسي عمومي ضعيف بوده و پيشرفتي در اين دو زمينه مشاهده نمي شود اين در حالي است كه ديپلماسي و مديريت آن يك علم روز و پيشرفته مي باشد.

سخن آخراينکه هر ملت، کشور، ملت و حکومتی اگر در انتظار تکریم و احترام سایر ملل، کشورها و حکومتهاست باید از دریچه تکریم و احترام با آنها مواجه شود و با در فضای شفاف و آزاد و افزایش اعتماد متقابل با بکار گیری دیپلماسی عمومی نوين، منافع و امنیت ملی حداکثری به ارمغان آورد که چنین رویکردی همانا دردایره مثلث عزت، حکمت و مصلحت قرار دارد که صد البته باج دهی به دیگران دراین مثلث جایی ندارد.


قاتل بن لادن تغییر جنسیت داد+ عکس

خانم "کریستن" در گذشته مرد بوده و "کریس" نام داشت اما پس از بازگشت از مأموریت و پایان دوره خدمتش در ارتش،‌ زیر تیغ جراحی رفت و تغییر جنسیت داد. او اکنون دیگر مرد نیست بلکه شبیه یک دختر جوان شده است.
 
او پس از پایان دوره خدمتش در ارتش آمریکا، کتابی تحت عنوان "شاهزاده جنگجو" تألیف کرد که چندی پیش وارد بازار شد. او در این کتاب ماجرای حضورش در عملیات قتل بن لادن و سپس کشتن او به دست خودش را شرح داده و در پایان کتاب هم بیان کرده که پس از بازگشت به آمریکا تغییر جنسیت داده است.
 قاتل بن لادن تغییر جنسیت داد+ عکس

قاتل "أسامه بن لادن" می نویسد: بنده از کودکی احساس مردانگی نمی کردم بلکه همواره روحم لطیف و زنانه بود اما پس از کشتن بن لادن،‌ ابتدا افسرده شدم و سپس روحیه زنانگی در من بیش از پیش شد و در نهایت تصمیم خودم را گرفتم و تغییر جنسیت دادم.
 
او در ادامه نوشت: من در طول ۲۰ سال فعالیتم در ارتش،‌ برای مأموریت به سه کشور بوسنی هرزگوئین، افغانستان و عراق رفتم و در هر سه جنگ حضور داشتم.


عجیب ترین داوطلبان انتخابات 94

مجله مهر: داوطلبان عجیب‌وغریب ورود نمایندگی، امسال هم پدیده انتخابات خبرگان رهبری و شورای اسلامی شده‌اند.

انتخابات مجلس و خبرگان در راه است و طبق معمول هر ساله بازار ثبت نام نامزدها داغ است. در هیاهوی ثبت نام چهره های سرشناس جناح‌های مختلف، داوطلب‌های عجیب‌و غریب باز هم از حاشیه‌های جالب و خنده دار انتخابات امسال به شمار می‌روند. داوطلبانی که گاه اصلا صلاحیت ورود به مجلس خبرگان و شورای اسلامی را ندارند. ایت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان در همایش سراسری ائمه جمعه نسبت به این قضیه اعتراض کرده و گفتند: «برخی از این کسانی که برای انتخابات ثبت نام کردند براساس نتیجه برخی استعلامات، مشخص شده قمار باز و مشروب خوار هستند.»

حامل غیرمجاز سلاح در بین داوطلب‌های مجلس!

در میان داوطلب‌های نمایندگی مجلس، شیراز با یک داوطلب عجیب‌وغریب روبه‌رو بود. گفته می شود در میان افراد تایید شده، پاسور فروش و حامل غیرمجاز سلاح نیز به چشم می خورد!

دختری که با مادرش برای ثبت نام خبرگان آمد!

یکی از نامزدهای خبرنگان ترجیح داد که با مادرش در وزارت کشور حاضر شود. این دختر جوان متولد ۱۳۶۷ بود که همراه مادرش برای ثبت نام به وزارت کشور آمده بود. او که دکترای ادبیات عرب داشت، گفت می خواهد برای احقاق حقوق زنان وارد انتخابات شود. این دختر جوان گلایه ای هم داشت و می گفت: «چرا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی شرط سنی گذاشته اند؟»  این دختر که به دلیل شرایط سنی نمی توانست در انتخابات مجلس ثبت نام کند در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد!

خلبانی که برای نجات رفسجان آمد!

خانم خلبان کرمانی هم از پدیده‌های انتخابات امسال بود که برای نجات رفسنجان قصد کاندیداتوری داشت. این داوطلب خلبان که گفت عشقش پرواز است برای رفع محرومیت ها و نابرابری ها در رفسنجان احساس تکلیف کرده بود و گفت: به دلیل مشکلات مردم رفسنجان کاندیدا شدم.

داوطلب غیر معمم نمایندگی مجلس  خبرگان

یکی از داوطلبان هم که بدلیل ظاهرش گمان می شد کاندیدای مجلس است، گفت من می خواهم در انتخابات خبرگان ثبت نام کنم. وی  که ادعا می کرد کارشناس ارشد محیط زیست است در پاسخ به این سوال که چگونه می خواهید داوطلب خبرگان شوید؟ گفت: در آزمون اجتهاد شرکت می کنم. البته این کاندیدای غیر معمم قبلا در انتخابات مجلس هم شرکت کرده که رد صلاحیت شده بود و حال بخت خود را در انتخاباتی دیگر می خواست بیازماید.

قول اصلاح طلبان به یک کاندیدای زن

یکی دیگر از عجایب داوطلب‌های نمایندگی مجلس خانمی بود که می‌گفت هدفش از شرکت در انتخابات مجلس تغییر چهره مردانه مجلس است! او گفت که اصلاح طلب است چراکه اصلاح طلبان قول داده اند ۱۰ کرسی مجلس را به ما خانم ها بدهند! این خانم داوطلب حوزه انتخابیه لرستان بود.

داوطلبی که به «سانتی‌مانتال» معروف شد

شاید بتوان گفت این خانم بیشتر از تمام داوطلبان مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. ظاهر این خانم از حاشیه های اولین روز ثبت نام انتخابات مجلس دهم بود. جالب اینجاست که این فرد گفته بود با همین تیپ وارد مجلس خواهم شد.

نام‌نویسی مدعی کشف اختلاس۳ هزار میلیاردی

از نکات جالب انتخابات مجلس امسال، حضور فردی بود که ادعا می کرد بازرس بوده و گروهی که در آن حضور داشته اختلاس ۳ هزار میلیاردی در بانک صادرات را کشف کرده اند!

چون بیکار بودم ثبت‌نام کردم

جوانی ۳۰ ساله نیز که خود را نماینده دهه شصتی ها می نامید، درباره دلیل ثبت‌نام خود می گفت: «چون بیکار بودم برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کردم. انسانی معمولی هستم و تلاش دارم خلاء دهه شصتی ها را پر کنم.»

به خاطر اراده قوی‌ام ثبت‌نام کردم


خانمی ۳۳ ساله کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی که عنوان می‌کرد به خاطر اراده قوی اش در انتخابات ثبت‌نام کرده، می‌گفت: «دوست داشتم در انتخابات شرکت کنم اما دوستانم هم من را خیلی تشویق به این کار کردند و به همین دلیل برای کاندیداتوری مجلس ثبت‌نام کردم.»


گلر پرسپولیس از کرواسی آمد!

دو بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس در اولین تمرین این تیم پس از ۱۰ روز تعطیلی غایب بوده و در تمرین شرکت نکردند.

خبرگزاری فارس: تمرین تیم فوتبال پرسپولیس پس از 10روز تعطیلی امروز از ساعت 16 در ورزشگاه درفشی‌فر آغاز شد که حاشیه‌های این تمرین را در زیر آمده است:

* برانکو قبل از تمرین نشست خبری 30 دقیقه‌ای با خبرنگاران برگزار کرد.

* پیش از شروع تمرین برانکو دقایقی برای بازیکنان صحبت کرد.

* حدود 30 هوادار امروز به ورزشگاه درفشی‌فر آمدند تا این تمرین را از نزدیک تماشا کنند.

* مهرداد کشفگری که برای مشخص شدن وضعیتش به باشگاه پرسپولیس رفته بود در تمرین امروز حضور نداشت.

* دو بازیکن تستی امروز در تمرین سرخپوشان حاضر بودند. سهیل اصغری و محمد حسین‌پور دو بازیکن تستی حاضر در تمرین امروز سرخپوشان بودند.

* علی علیپور و امید عالیشاه در تمرین امروز پرسپولیس غایب بودند.

* بازیکنان پرسپولیس تمرینات امروز خود را با انجام تمرین کششی و نرمشی آغاز کردند و سپس دقایقی استارت‌های بلند و کوتاه زدند.

* در ادامه تمرین امروز بازیکنان به دو تیم تقسیم شده و در دو سوم زمین به بازی فوتبال پرداختند.

* از آنجایی که یک دروازه‌بان در تمرین سرخپوشان حاضر بود در زمانی که بازیکنان پرسپولیس مشغول فوتبال بازی کردن بودند ایگور پانادیچ مربی دروازه‌بانان پرسپولیس درون دروازه‌ ایستاد تا برخی از حاضرین به شوخی بگویند دروازه‌بان پرسپولیس از کرواسی آمد!

* به دلیل بارش های چند روز اخیر تهران وضعیت زمین ورزشگاه درفشی‌فر بسیار نامناسب بود و توپ به سختی روی زمین حرکت می‌کرد.

* کریم باقری مربی پرسپولیس همراه با سایر بازیکنان به تمرین و بازی فوتبال پرداخت.

* به دلیل اینکه امروز تمرین اول پرسپولیسی‌ها پس از 10 روز بود عکاسان و خبرنگاران زیادی به محل تمرین این تیم آمدند.

تیم پرسپولیس تا بازی با سپاهان تمریناتش را در  تهران ادامه خواهد داد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار