فرماندار نکا
فرماندار نکا گفت: ساخت و بهسازی راه‌های ارتباطی این شهرستان در دستور کار است.
کد خبر: ۱۶۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴ 09 January 2016

 به گزارش تابناک مازندران، جعفر احمدی در بازدید از محورهای مواصلاتی نکا و عملیات راهداری اظهار کرد: ایمن‌سازی جاده‌ها از مسائل مهم و اساسی است که باید در دستور کار قرار گیرد و در این راستا اداره راه و شهرسازی با تمام توان وارد شده است.

وی با بیان اینکه جلوگیری از آب‌گرفتگی سطح جاده‌ها و حفاظت از حریم راه از مسائل مهم و قابل توجه است، یادآور شد: علاوه بر ایمن‌سازی و ارتقای محورهای اصلی و شریانی در این شهرستان، نکا نیازمند به بهسازی، ایمن‌سازی و حفظ و نگهداری محورهای مختلف مواصلاتی است تا از بروز حوادث جلوگیری شود.

فرماندار نکا با اشاره به اینکه ساخت‌وساز در زمین‌های کشاورزی، حریم راه‌ها و تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی ممنوع است و از هر نوع ساخت‌وساز غیرمجاز جلوگیری می‌شود، افزود: مراقبت از حریم روستاها بر عهده دهیاران است و جلسات متعدد در این رابطه برگزار شده و آگاهی‌رسانی انجام شده است تا در سایه تعامل و همدلی، خدمت صادقانه برای دارا بودن راه مناسب و ایمن ارائه شود.

احمدی با تاکید بر اعمال نگاه ویژه به بهسازی و ایمن‌سازی راه‌های این شهرستان، خاطرنشان کرد: شهرستان نکا به دلیل شرایط جغرافیایی و محیطی و همچنین وجود مراکز مهم صنعتی و تجاری از جمله شهرستان‌هایی است که محورهای ارتباطی آن از اهمیت بالایی برخوردار است و لذا باید ایمن‌سازی راه‌ها در اولویت باشد.

وی به وضعیت امکانات رفاهی در راه‌ها و محورهای مواصلاتی این شهرستان اشاره و تصریح کرد: جانمایی و ساخت جایگاه‌های نماز و نمازخانه‌های بین‌راهی در مسیر جاده‌های ارتباطی، در کنار اماکن تفرجگاهی، اقامتی و بقاع متبرکه از مسائل مهمی است که موجب گسترش فرهنگ نماز می‌شود.

فرماندار نکا با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ نماز در جامعه، اظهار کرد: ساماندهی وضعیت بهداشتی تفرجگاه‌ها و امام‌زادگان، و فراهم کردن شرایطی برای اقامه نماز در فضایی مناسب، یکی از اولویت‌ها است که به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ نماز، سکویی به عنوان جانمایی نماز، بعد از پل روستای چاله‌پل، توسط اداره راه و شهرسازی طراحی و در دست اقدام است.

این مسئول ادامه داد: توجه به ایمن‌سازی راه‌ها از مسائل مهم و حیاتی است که باید به آن توجه ویژه اعمال شود تا از بروز حوادث ناگوار و تصادفات جلوگیری و راهی ایمن برای همشهریان و مسافران فراهم شود.

احمدی گفت: شهرستان نکا با جاذبه طبیعی و تاریخی هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است که ایمن‌سازی راه‌ها و توجه به کمیت و کیفیت راه‌سازی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا مسافران و گردشگران علاوه بر بهره‌مندی از جاده‌سازی ایمن، از فضای مطلوب و دل‌انگیز در طول سفر برخوردار باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار