فرماندار همدان گفت: باید بسترهای لازم برای ایجاد کتابخانه در مناطق متراکم از جمله شهرک‌ها و حاشیه شهر فراهم شود.
کد خبر: ۱۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۷ 22 March 2015

فرماندار همدان گفت: باید بسترهای لازم برای ایجاد کتابخانه در مناطق متراکم از جمله شهرک‌ها و حاشیه شهر فراهم شود.

به گزارش فارس ؛ علی تعالی در کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان همدان کتابخوانی را یکی از سرفصل‌های مهم فرهنگی دانست و اظهار کرد: هر چه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی را در کشور پررنگ کنیم در پویایی جامعه کمک قابل توجهی خواهد شد.

وی با اشاره به آمار مطالعه گفت: آمار پنج درصدی مطالعه مفید برای جامعه متمدن و مذهبی ما آمار خوب و امیدوار ‌کننده‌ای نیست که باید تلاش شود رشد متناسبی با دنیا و کشور‌های توسعه‌یافته داشته باشیم.

فرماندار همدان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نیز توجه ویژه‌ای به بحث کتاب و کتابخوانی دارد، گفت: خوشبختانه دولت نگاه وی‍ژه‌ای به بخش فرهنگی و اجتماعی دارد و در استان نیز در سال 93 شاهد فعالیت‌های چشمگیری در حوزه کتاب و کتابخوانی بودیم.

وی تصریح کرد: سال‌های گذشته با وجود بودجه در این خصوص فعالیت خاصی در این حوزه صورت نگرفت اما در سال 93 در بخش روستایی شهرستان توانستیم افتتاح دو کتابخانه روستایی را برای نخستین بار داشته باشیم.

تعالی با بیان اینکه ابتدای سال کتابخانه روستایی هیزج افتتاح شد، گفت: کتابخانه روستایی برفجین نیز به عنوان دومین کتابخانه روستایی در سال 93 افتتاح شد که نشان از همت بالای مسئولان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه دارد.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به ایجاد کتابخانه در حاشیه شهر و مناطق متراکم بیان داشت: به تناسب همت مسئولین باید نگاه ویژه‌ای نیز به مناطق متراکم از جمله شهرک‌ها و حاشیه شهر شود.

فرماندار همدان افزود: باید در این بخش‌ها نیز ورود کرده و بستر‌های لازم برای ایجاد کتابخانه‌ در این مناطق را فراهم کنیم.

وی به کتابخانه مرکزی اشاره و تاکید کرد: کتابخانه مرکزی شهرستان به لحاظ کیفی و کمی از افتخارات استان به شمار می‌رود.

تعالی با بیان اینکه مشکلات آن نیز به مرور رفع خواهد شد، یادآور شد: با توجه به اینکه کتابخانه مرکزی از مهمترین مراکز استفاده جوانان است و مورد استقبال علاقمندان و جوانان بسیاری قرار گرفته باید تدبیری برای مسیر آن نیز اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت خیرین و سمن‌ها و مسئولین در توسعه فیزیکی کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهرستان و نقاط روستایی استفاده کنیم.

فرماندار همدان با بیان اینکه باید خیرین را برای ورود در بخش فرهنگی ترغیب کنیم، ابراز داشت: با شناسایی خیرین و حتی با نامگذاری کتابخانه‌ها به نام خیر مربوطه سعی بر جذب بیشتر خیرین در این بخش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ایجاد کتابخانه‌های روستایی نیازمند فراهم کردن مکان است، عنوان کرد: امیدواریم با کمک بخشداران اماکن متناسب با استاندارد را برای ایجاد کتابخانه در روستا‌ها فراهم و تجهیز کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار