فرماندار بیله سوار مغان از پرداخت 47 درصد مطالبات سویاکاران این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۵۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 28 December 2015
آرام حلیم روز دوشنبه در جلسه کارگروه آب ، کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان بیله سوار افزود:در سال زراعی جاری 15 هزار و 600 تن سویا از کشاورزان این منطقه خریداری شده است.
او گفت: با توجه به کشاورزی بودن شهرستان بیله سوار ، زارعان پس بعد از برداشت سویا اقدام به کاشت گندم می کنند که تاخیر در پرداخت مطالبات سویا باعث اختلال در تسهیلات و نانوایی مادی کشاورزان در کشت گندم و مشکلات متنوعی می شود.
حلیم افزود: با توجه به اظهارات مسوولان شرکت تکثیر دانه های روغنی استان 270 میلیارد ریال سهم پرداختی شهرستان بیله سوار است که 130 میلیارد ریال آن پرداخت شده و با توجه به تعهدات انجام شده 70 میلیارد ریال هم تا پایان این هفته به حساب سویاکاران واریز خواهد شد و مابقی هم طی فرایندها و تعهدات توسط سازمان زیربط پرداخت خواهد شد.
او همچنین با تاکید بر لزوم توسعه کشت گلخانه ای در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به بحث مدیریت آب و مهار آبهای مرزی و هزینه های بالای تولید در فضای باز مکانیزاسیون و اتوماسیون تولیدات کشاورزی باید کشت گلخانه ای جدی گرفته شود.
وی افزود: حرکت به سمت تولیدات گلخانه ای ضرورتی اجتناب ناپذیر است ، از سوی دیگر کشت گلخانه ای نقش مهمی در افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه ها ایفا کرده و موجب می شود کشاورزی برای فعالان این بخش صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد.
فرماندار بیله سوار همچنین خواستار جلسه مدیران عامل آب با جهاد کشاورزی شهرستان و تعاون روستایی و بخشداری برای آنالیز قیمت آب بها و هزینه های پمپاژ 8 شد.
او گفت: مسوولان تعاونی های پمپاژ 8 تا 15 دی فرصت دارند نسبت به عقد قرارداد با امور آب مغان اقدام کنند ، همچنین 30 در صد آب بها بر اساس تعرفه سال زراعی گذشته به صورت علی الحساب پرداخت خواهد شد.
حلیم افزود: 74 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود و کارمزد چهار درصد برای آتش سوزی های مزارع شهرستان اختصاص یافته که به ازای هر هکتار به آسیب دیدگان 20 میلیون ریال وام قرض الحسنه با تسهیلات ارزان قیمت پرداخت خواهد شد.
او اظهار کرد: بر اساس تعامل صورت گرفته با بانک ها و برای رفاه حال آسیب دیدگان ، بانک ها حتی به متقاضیانی که بدهی های بانکی نیز داشته باشند تسهیلات خواهند داد و خسارت دیدگان می توانند با مراجعه تدریجی به بانک های عامل و ضمانت زنجیره ای اقدام به دریافت این تسهیلات کنند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، حلیم با اشاره به آمار حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی در استان گفت: این حوادث آموزه هایی در بر دارد که تدبر انسان را برای درس گرفتن برمی انگیزد و بیمه یکی از مهم ترین موضوعاتی است که نیاز فردای انسانها است و آینده نگری را توجیه می کند.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار