رئیس اداره ثبت احوال چالوس
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان چالوس گفت:روزانه 4 تولد در شهرستان چالوس رخ می‌دهد.
کد خبر: ۱۵۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 28 December 2015

به گزارش تابناک مازندران، شعبانعلی ردایی در جلسه ثبت وقایع حیاتی با حضور معاون مدیر كل ثبت احوال مازندران در فرمانداری چالوس با اشاره به اینكه این شهرستان در ثبت وقایع در سریعترین زمان جزء ادارات برتر استان مازندران است، اظهار كرد: ارائه شناسنامه و كارت ملی از ضروریات است و در كنار آن 40 توع خدمات دیگر در ثبت احوال به مردم انجام می شود و تنها شهرستانی است كه مركز آموزش بهورزان در اختیار ما قرار دارد.

وی با بیان اینكه در 9 ماهه اولامسال تعداد یک‌هزار و 122 واقعه ولادت به وقوع پیوست، اظهار کرد: در هر شبانه‌ روز چهار نوزاد در شهرستان چالوس متولد شده که از این تعدادیک‌هزار و 115 واقعه ولادت در مهلت مقرر قانونی 15 روز به‌ثبت رسید 99.9 درصد است.

وی افزود: در مدت 9 ماهه‌ سالجاری 549 واقعه وفات در شهرستان چالوس ثبت شد كه به‌طور میانگین در هر شبانه‌روز تعداد دو نفر فوت شدند که از این تعداد 544 واقعه وفات در مهلت قانونی به‌ثبت رسید که در طول عمر ثبت احوال کشور هیچ اداره‌ای به آن دست نیافته بود و این موضوع نقطه عطفی در خدمات اداره ثبت احوال است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان چالوس خاطرنشان كرد: از مجموع یك هزارو 122ولادت 587 پسر و 535 دختر متولد شدند و در وفات نیز 320 نورد مرد و 229 مورد زن بودند.

ردایی تعداد واقعه ازدواج را در این مدت 798 مورد عنوان کرد و یادآور شد: تعداد 335 مورد واقعه طلاق در مدت 9 ماهه امسال در این شهرستان به‌ثبت رسید.

وی در ادامه با بیان اینكه 2هزار و 558 قطعه شناسنامه مکانیزه در مدت 9 ماه امسال در چالوس صادر شده است، ابراز كرد: در این مدت تعداد 294 جلد شناسنامه المثنی صادر شد.

این مسئول خاطرنشان كرد: از ابتدای سال 92 تا اول سال‌جاری تعداد 9‌ هزار و 13 قطعه کارت هوشمند ملی صادر شد و در مدت 9 ماهه امسال نیز تعداد 8 هزار و 769 مورد درخواست کارت هوشمند ملی را در این شهرستان اخذ شد.

ردایی با اشاره به اینکه تاکنون 5 هزار و 556 قطعه کارت هوشمند ملی تحویل افراد داده شد، تصریح کرد: تاکنون 19 هزار و 981 مورد مراجعات برای درخواست کارت هوشمند ملی از ابتدای سال انجام شد و اداره ثبت احوال شهرستان چالوس توانست در اجرای وظایف سازمانی خود در بیشتر طرح‌ها هم‌گام با سایر ادارات به وظایف خویش عمل کند.

وی با اشاره به جلسات متعددی که در سطح شهرستان انجام گرفت، خاطر‌نشان کرد: جلساتی مانند شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی، برگزاری جلسات متعدد با شورایاران، بهورزان خانه‌های بهداشت، روسای بیمارستان‌ها، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا سبب شد تا رشد چشم‌گیر این فعالیت‌ها بیشتر از قبل باشد.

رییس ثبت احوال چالوس با تشریح وظایف سازمان ثبت احوال در طرح‌های مهم کشوری خاطر‌نشان کرد: طرح تحول اقتصادی، تخصیص و توزیع سهام عدالت، صدور کارت بیمه روستاییان، همکاری گسترده و مستمر با سازمان تامین اجتماعی، بانک اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی و همچنین انتخابات از جمله طرح‌هایی است که توسط ثبت احوال اجرایی می‌شود.

ردایی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از 60 دستگاه اجرایی به‌صورت برخط و یا استعلام دسته‌ای از اطلاعات پایگاه اطلاعات جمعیتی در ارتباط است، گفت: با توجه به اینکه ارائه شناسنامه و کارت ملی در انتخابات امری ضروری است و با ثبت شماره ملی افراد وضعیت رای‌دهندگان کنترل شده و از تخلفات انتخاباتی جلوگیری می‌شود، بنابراین ثبت احوال می‌تواند در زمینه انتخابات الکترونیکی نقش بازرس را ایفا کند.

وی در پایان از آمادگی جهت ایجاد نمایندگی ثبت احوال در مرزن آباد خبر داد و گفت: اگر شهرداری و شورای شهر ساختمانی را در اختیار ما قرار دهند این آمادگی هست كه با امكانات مناسب نمایندگی ثبت احوال در این شهر جهت سهولت رفت و آمد مردم ایجاد شود.

ردایی همچنین از اهدای هدیه ای ویژه از سوی فرماندار چالوس به متولدین پسر سوم تا 10 دی ماه امسال كه نام محمد را داشته باشند خبر داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار