معاون امورصنایع و معادن اداره کل صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت که بخش خصوصی امسال سه هزار و 400 میلیارد ریال در طرح های صنعتی و معدنی استان سرمایه گذاری کرده است .
کد خبر: ۱۵۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 26 December 2015

به گزارش تابناک مازندران،علیرضا یوسف نژاد پیش بینی کرد که حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت مازندران تا پایان سال به بیش از پنج هزار میلیارد ریال برسد.


وی گفت : امسال تاکنون با سرمایه گذاری بخش خصوصی 350 واحد تولیدی و صنعتی در استان بهره برداری شد و یا در حال تکمیل است که برای سه هزار نفر شغل ایجاد می کند .


یوسف نژاد افزود : برآورد اولیه این بود که بخش خصوصی امسال 10 هزار میلیارد ریال در حوزه صنعت و معدن مازندران سرمایه گذاری کند ولی بعضی محدودیت ها از جمله کمبود زمین و مشکلات مالی سبب شد تا این برآورد به صورت کامل محقق نشود .


وی میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه در سال 93 را حدود دو هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد.


معاون اداره کل صنعت ، معدن و تجارت مازندران آمار واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری استان را سه هزار و 550 واحد با اشتغال 87 هزار نفر اعلام کرد و گفت که هم اکنون طبق بررسی میدانی و خود اظهاری صنعتگران ، 31 درصد این واحدها به دلیل مشکل مالی و فرسودگی ماشین آلات فعالیتی ندارند.


وی سخت گیری بعضی دستگاهها از جمله تامین اجتماعی ، امور مالیاتی ، شرکت های خدماتی حوزه انرژی و محیط زیست را از دیگر علل تعطیلی واحدهای صنعتی استان اعلام کرد.


یوسف نژاد گفت : طبق بررسی میدانی واحدهای صنعتی کوچک با آمار اشتغال کمتر از 10 نفر که به صورت کارگاهی فعالیت دارند ، بیشتر از سایر واحدها دچار مشکل هستند .


استان مازندران از نظر تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری رتبه نهم ، میزان سرمایه گذاری رتبه سیزدهم و آمار اشتغال صنعتی رتبه یازدهم کشور را در اختیار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار