رئیس اتاق بارزگانی مازندران گفت که قیمت بالای حمل بار از این استان به خارج از کشور باعث شده تا مرکبات مازندران از بندر آستارا در گیلان به خارج صادر شود .
کد خبر: ۱۵۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 25 December 2015

به گزارش تابناک مازندران،عبدالله مهاجر در نشست بررسی مشکلات صادرات مرکبات مازندران که با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ساری برگزار شد ، افزود : در شرایط فعلی مرکبات مازندران با کانتینرهای روسی از بندر آستارا به آن کشور صادر می شود و قیمت این کانتینرها هم نصف قیمت کانتینرهای مشابه داخلی است .

وی گفت : در حال حاضر هزینه حمل مرکبات با یک کانتینر ناوگان حمل و نقل روسی حدود چهار هزار دلار است در حالی که کانتینرهای داخلی تا هفت هزار دلار کرایه دریافت می کنند .
رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت : باید شرایطی فراهم شود تا بتوانیم مرکبات مازندران را با کانتینر های روسی از بنادر این استان به خارج از کشور صادر کنیم.
** بالا بودن قیمت تمام شده محصولات کشاورزی مانعی برای صادرات 
رئیس اتاق بازرگانی مازندران همچنین قیمت بالا محصولات تولیدی از جمله مرکبات را مهم ترین مشکل برای صادرات به روسیه اعلام کرد.
وی گفت : در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرکبات تولیدی آماده صادرات از ترکیه به مقصد کشورهای هدف صادراتی در آسیای میانه حدود 65 سنت (حدود دو هزار و 100 تومان ) است ولی قیمت در داخل کشور ما و مازندران بیش از این مبلغ است .
او اضافه کرد : دولت برای کمک به صادرات مرکبات باید یارانه شش درصدی را که برای برخی محصولات صادراتی کشاورزی پرداخت می کند ، برای این محصول نیز پیش بینی کند تا بتوانیم مازاد مصرف داخلی را به خارج صادر کنیم.
مهاجر همچنین به تمرکز 20 درصد از تولید مرغ کشور در مازندران اشاره کرد و گفت : در شرایط فعلی به دلیل وضعیت نامناسب قیمتی ، حدود هفت درصد از تولید ما کاهش یافته و این در حالیست که مازندران به تنهایی توان تولید تا 50 درصد مرغ مورد نیاز کشور را دارد .
وی نبود بسته بندی مناسب و عدم حمایت از صادرکنندگان را مهم ترین مشکل برای صادرات مرغ دانست و خواهان در اختیار گذاشتن تسهیلات برای رفع این مشکلات شد .

ایرنا
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار