رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ذخیره‌سازی 30 هزار تنی مرکبات برای شب عید در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳ 29 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، دلاور حیدرپور امشب در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته در مازندران،امسال 2 میلیون و 200 هزار تن مرکبات در مازندران تولید می‌شود که نسبت به سال گذشته از رشد 50 درصدی برخوردار است.

وی افزود: امسال هم همانند سال گذشته ذخیره‌سازی سب و پرتقال برای شب عید در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و با ابلاغ دستورالعمل‌ها مسئولیت این کار بر عهده سازمان تعاون روستایی است.

این مسئول با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی موظف شده 40 هزار تن پرتقال را در سطح کشور خریداری کند، ادامه داد: از این میزان ذخیره‌سازی 30 هزار تن به مازندران ابلاغ شد و 10 هزار تن دیگر پرتقال والنسیا جنوب است که باید ذخیره‌سازی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سهمیه هر استان مشخص شده و استان‌های متقاضی از الان می‌تواند سهمیه پرتقال خود را حمل کنند.

این مسئول اضافه کرد: انتظار باغ‌داران بر این است قیمت خرید پرتقال همانند سال گذشته شود در حالی که با انبوه تولیدی که امسال داریم قیمت خرید مانند سال گذشته نخواهد بود و از باغدار هر کیلویی یک‌هزار و 100 تا یک‌هزار و 200 تومانی خریداری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت صنعت مرغ در استان اشاره کرد و افزود: مازندران در صنعت طیور سرمایه‌گذاری سنگینی داشته و توانسته از جایگاه خوبی در کشور برخوردار شود.

حیدرپور ادامه داد: در هفت ماه گذشته 288 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی در استان تولید شد که از این میزان 61 میلیون قطعه تبدیل به مرغ شد و 111 هزار قطعه گوشت مرغ آماده طبخ تولید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه خرید مرغ در وزن‌های یک‌هزار و 200 تا یک‌هزار و 800 گرم وزن لاشه در سه محدوده وزنی و قیمتی از 6 هزار و 500 تا 7 هزار تومان انجام می‌شود، گفت: در قراردادی که با اتحادیه مرغ‌داران منعقد شده است، شرکت پشتیبانی امور دام تمامی مرغ‌ها را از مرغ‌داران خریداری می‌کند.

این مسئول افزود: طی چند روز گذشته شرکت پشتیبانی امور دام مازندران، 4 هزار و 140 تن مرغ را از مرغ‌داران خریداری کرده است.

وی اظهار کرد: جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ‌داری به‌درستی انجام نمی‌شود و در مواقعی از سال با انبوه عرضه مواجه می‌شویم و الان هم زمانی است که به دلیل انبوه تولید با کاهش قیمت مواجه هستیم.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار