نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نامه سناتورهای آمریکایی به ایران و اختلاف عظیم بین آمریکایی ها بر سر این نامه یکی از ثمرات بزرگ مذاکرات هسته ای است.
کد خبر: ۱۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷ 13 March 2015
به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی روز جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل افزود: این نامه که به عنوان خیانت به قانون اساسی آمریکا تلقی شده افتضاح بزرگی برای آمریکا درست کرده که در تاریخ این کشور بی نظیر است.

وی گفت: در تاریخ دیپلماسی دنیا دیده نشده که نمایندگان یک کشور علیه رییس جمهوری و دولت آن کشور به رهبر یک کشور دیگر نامه بنویسند در حالی که قانون اساسی آمریکا اجازه چنین مکاتبه ای را به شهروندان آمریکایی نمی دهد.

خطیب جمعه اردبیل افزود: آنها با این نامه موقعیت رهبری جهانی آمریکا را نیز زیر سوال برده و دنیا را به توافق های اجرایی دولت آمریکا در گذشته ، حال و آینده بی اعتنا کرده اند.

وی این نامه و احتمال لغو قرارداد بین المللی را علاوه بر یک افتضاح حقوقی بودن موجب اهانت به سایر اعضای 5+1 دانست چون توافق اجرایی با همه اینها بسته خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: دنیا در حیرت است که یک کشور جهان سومی مثل ایران چگونه توانسته شیرازه حقوقی و حیثیتی و انسجام داخلی یک ابرقدرت را به هم بریزد.

وی این موفقیت را مرهون اقتدار و درایت هیات مذاکره کننده هسته ای و مقاومت ملت بزرگ ایران دانست.

آیت الله عاملی تغییر گفتمان آمریکایی ها را دومین اثر تحسین برانگیز مذاکرات هسته ای برشمرد و گفت: اخیرا رییس جمهور آمریکا در جواب نتانیاهو گفته تحریم دیگر اثری برای ایران ندارد.

او افزود: وزیر امورخارجه آمریکا نیز دو روز پیش گفته است ما قادر نیستیم ملت ایران را به تسلیم وادار کنیم، اینها همه ادبیات جدیدی است که در گفتمان هسته ای توسط آمریکایی ها وارد شده و نشان از اقتدار فوق العاده ایران است.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از مردم خواست به دلیل قرار گرفتن شهادت حضرت زهرا (س) در عید نوروز در مراسم عید احترام صدیقه کبری (س) را رعایت کنند.

آیت الله عاملی از ملاقات خود با رییس جمهوری در زمینه سیب زمینی خبر داد و گفت: دوبار با آقای رییس جمهوری ملاقات شد و ایشان قول پیگیری دادند.

وی همچنین از ملاقات با وزیر امور خارجه برای حل معضل سیب زمینی اشاره کرد و از مسوولان استان خواست وعده این دو شخصیت برجسته کشور را برای حل معضل سیب زمینی پیگیری کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار