معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: شاخص امنیت سلامت در همدان از نرم کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۱۳۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 16 November 2015
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: شاخص امنیت سلامت در همدان از نرم کشوری بالاتر است.

به گزارش فارس ، محمدابراهیم در همایش کشوری برچسب‌گذاری مواد غذایی و نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای در همدان، با بیان اینکه ایران یکی از امن‌ترین کشورها در دنیا است، اظهار کرد: اعتماد به عنوان اصلی‎ترین مباحث در ماندگاری حکومت‌ها مطرح است و یک سرمایه اجتماعی به شمار می آید.

وی با بیان اینکه وظیفه مسئولان تأمین امنیت در کشور است که در این راستا باید امنیت غذایی نیز مورد توجه باشد، افزود: جامعه به این اصل که مواد غذایی موجود در کشور مورد کنترل و نظارت قرار می‌گیرد، اعتماد دارد که اگر خلاف آن ثابت شود بی‌اعتمادی به عنوان چالش مطرح خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه باید نسبت به این موضوعات با حساسیت و کنترل دقیق وارد عرصه فعالیت شد، گفت: پیگیری درج برچسب‌گذاری بر روی مواد غذایی کلید ایجاد اعتماد در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: در سنجش سرمایه اجتماعی در کشور شاخص «امنیت» در بین شاخص‌های ارزیابی رتبه بالایی داشته و بیش از 85 درصد از مردم جامعه اعتقاد دارند که در کشور امنیت وجود دارد.

الهی‎تبار با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت اعتماد به وجود امنیت حاصل شده و در استان نیز شاخص بالایی دارد، گفت: این میزان در استان از نرم کشوری بالاتر بوده و ما توانسته‎ایم رضایتمندی را در سطح جامعه ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه آسیب‎های اجتماعی و اشتغال نگرانی وجود دارد، تصریح کرد: با کاهش آسیب‌ها و افزایش آمار اشتغال می‌توان سطح رضایتمندی را در جامعه ایجاد کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اهمیت به ایجاد فرهنگ‌سازی و اعتماد در اجرای طرح برچسب‎گذاری بر روی محصولات غذایی، گفت: فرهنگسازی مناسب باید در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، بازاریان و... مورد پیگیری باشد.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی مردم و کاهش رعایت نکات سلامتی، اظهار کرد: باید آگاهی و اطلاع‌رسانی در خصوص حفظ سلامت مورد توجه باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار