بسته خبری تابناک؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «بازگشت «آیت الله» منتظری به کیهان!» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۱ 11 November 2015
جریمه 30 هزار تومانی برای پرتاب زباله و آب دهان در قزوین

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: پرتاب زباله و آب دهان از خودرو به بیرون ممنوع است و متخلفان 30 هزار تومان جریمه می‌شوند.«بهرام زینلی» در گفت‌وگو با فارس در قزوین اظهار کرد: برای فرهنگ‌سازی موضوع پرتاب نکردن زباله‌ها از داخل خودرو به بیرون همکاری تمام ارگان‌ها لازم است و بدون همکاری همه‌جانبه دست یافتن به این امر ممکن نیست. وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی پرتاب نکردن زباله از داخل خودرو به بیرون، تصریح کرد: همانگونه که در بحث بستن کمربند جریمه به خودی خود مؤثر نبوده است در این موضوع نیز جریمه تأثیر چندانی ندارد.زینلی ادامه داد: اگر جریمه به تنهایی موجب بستن کمربند از سوی سرنشینان جلو شده باشد این امر باید در مورد سرنشینان عقب خودرو نیز صادق باشد که تاکنون این مهم تحقق نیافته است.رئیس پلیس راه استان قزوین درپایان گفت: در بعضی از کشورها ریختن آب دهان و زباله به سطح معابر عمومی جرم محسوب شده و فرد خاطی موظف به پرداخت جریمه است.

واکنش جالب شمخانی به سوال «رفع حصر»

علی شمخانی که امروز در نمایشگاه مطبوعات حاضر شده بود شمخانی در واکنش به پرسشی در مورد اقدام شورای عالی امنیت ملی برای رفع حصر،‌گفت: اجازه دهید یک لیوان آب بخورم! وی ادامه داد: با توجه به شرایط سنی‌ام و خستگی از صبح تاکنون ایجاب می‌کند که به این سوال پاسخ ندهم چون قاطی خواهم کرد!

فقط دونفر مجلس را به توپ بستند

محمدرضا خباز با حضور در تالار گفت‌وگوی نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در پاسخ به پرسش «نظارت بر عملکرد قوانین از سوی دولت توسط مجلس گذشته وجود داشت»، اظهار کرد: ما در مجلس هشتم زورمان را زدیم و برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، رئیس‌جمهور را به مجلس کشاندیم و از او سوال پرسیدیم. وقتی ایشان به مجلس آمدند به جای پاسخگویی آن‌جا را به توپ بست. در تاریخ دو بارمجلس به توپ بسته شده است، یکی در زمان آقا محمدخان قاجار و دیگر در دوران آقای احمدی‌نژاد. آقا محمدخان از بیرون مجلس را به توپ بست و احمدی‌نژاد از درون.

دستگیری سه ایرانی مظنون برای پیوستن به داعش

رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند که نیروهای امنیتی این کشور در عملیاتی علیه مظنونانی که قصد پیوستن به داعش را داشته‌اند، ۳۸ شهروند خارجی از جمله سه ایرانی و دو افغان را بازداشت کرده اند. بی بی سی به نقل از سایت روزنامه حریت در این عملیات که در استان آدانا در جنوب ترکیه انجام شد ۱۴ شهروند جمهوری آذربایجان، ۷ تبعه اندونزی، پنج عراقی، پنج نفر از قرقیزستان و دو تاجیک هم دستگیر شده‌اند.

پایداری‌ها نامه قدردانی از رهبری را امضا نکردند

مهرماه امسال، مقام معظم رهبری در نامه‌ای به رییس جمهور روحانی با برشمردن ملاحظات و نکاتی مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره برجام ( توافق هسته‌ای با گروه 1+5) را تایید کردند و متعاقب آن رییس جمهوری نیز نامه‌ای نوشت و بر تعهد دولت در قبال این ملاحظات و الزامات تاکید کرد. در پی آن جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به مقام معظم رهبری با تاریخی خواندن این نامه تشکر و تقدیر خود را خصوصا در بخش هایی که به نمایندگان اشاره داشت ابراز کردند. عوض حیدرپورشهرضایی نماینده شهرضا در مجلس شورای اسلامی درباره نامه قدردانی نمایندگان از رهبری که در مجلس جمع آوری شد، گفته است: این نامه در اختیار یکایک نمایندگان حاضر در صحن علنی قرار داده شد تا آن را مطالعه کنند و تقریبا همه آن را بخوانند. نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دوستان فراکسیون اصول‌گرایان و نیز رهروان ولایت عمدتا نامه را امضا کردند اما دوستان پایداری هیچ یک نامه را امضا نکردند و بعد خودشان نامه دیگری تهیه کردند.

منشور اصلاح‌طلبی تهيه شده است

محمدرضا تابش در نمايشگاه مطبوعات در خصوص فعاليت‌ها و برنامه‌هاي جريان اصلاحات براي انتخابات گفت: خط مشي، استراتژي و راهبرد جريان اصلاحات ايجاد هماهنگي و انسجام براي حضور موثر در انتخابات است. وي درباره‌ي اين که آيا منشور اصلاح طلبي نهايي شده است يا خير؟ گفت:‌ تدوين اين منشور موکول شده به شکل گيري شوراي سياست گذاري اصلاح طلبان. البته منشور تهيه شده و در مورد انتشار آن شوراي سياست‌گذاري اصلاح طلبان تصميم‌گيري مي‌کند.

خوش بینی عارف به لیست مشترک اصلاحات با دولت

محمدرضا عارف در حاشیه بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به صحبت های رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گفت: ما همیشه بر انتقاد سازنده تاکید داریم؛ چراکه انتقاد موجب انتقاد یک ضرورت برای رشد و تعالی نظام و گروه های سیاسی است، اما باید در انتقاد نیز انصاف و اخلاق را رعایت کرد به ویژه آنکه در یک نظام الهی زندگی می کنیم، لذا باید تمام موضع گیری ها و رفتارمان بر اساس اخلاق باشد. عارف همچنین در پاسخ به این سوال که یکی از ایده های شما برای انتخابات مجلس ۹۴ ائتلاف بین اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل بود، آیا این دیدگاه شما عملیاتی می شود؟ خاطرنشان کرد: نگاهی که من داشتم این بود که بتوانیم حداقل ۱۰ درصد، یعنی ۳۰ نفر مشترک را بین جریانات اصیل انقلاب داشته باشیم. البته بیش از این هم می توانیم داشته باشیم، اما حداقل را مطرح کردم که در مجلس حلقه وصل میان دو جریان اصلی مجلس باشند و هنوز هم این توصیه را به دوستان خود در اصلاح طلبان داریم که اگر آمادگی دارند، بنشینیم و افراد مشترک را انتخاب کنیم. رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه اصولگرایان از این ائتلاف و پیشنهاد استقبال نکردند، گفت: بهر حال آنان مشکلات درونی خود را دارند امیدوارم هر چه زودتر جبهه اصولگرایان به انسجام برسد و ما آمادگی داریم که با آنان در این خصوص مذاکره کنیم. رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان همچنین در مورد سرلیستی اصلاح طلبان گفت: هنوز وارد مصداق نشدیم. عارف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا علی رغم دعوت حزب اعتدال و توسعه به شورای سیاست گذاری اصلاحات این حزب در این شورا حضور پیدا نکرده گفت: حزب اعتدال و توسعه با شورای سیاست گذاری اصلاحات ارتباط نزدیک و دوستانه ای دارد. وی افزود: از اینکه چرا حضور پیدا نکردند خبر ندارم ولی همواره تاکید کردیم که در جلسات شورای سیاست گذاری اصلاحات بخصوص در استان ها که تصمیم گیری نهایی در آنجاست حضور پیدا کنند. عارف در پاسخ به اینکه در انتخابات آتی با طیف نزدیک به دولت مشارکت خواهید داشت یا رقابت گفت: موضع ما از ابتدا این بوده که جبهه اصلاحات و هواداران دولت به تفاهم برسند و در نهایت یک لیست مشترک ارائه شود که به این مسئله خوشبین هستیم.

شرط دادکان برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال

محمد دادکان در نشست خبری بعد از ظهر امروز سه شنبه در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در خصوص اینکه آیا برای تصدی پست ریاست فدراسیون فوتبال کاندیدا خواهد شد گفت: اگر شرایط فراهم باشد می آیم اما در این دوره آنقدر بی انضباطی اخلاقی صورت گرفته که کسی دوست ندارد در این انتخابات شرکت کند. وی ادامه داد: بنده نه معلم هستم و نه سپاهی و به خاطر اینکه ورزشی و فوتبالی بودم در دوره قبل رای آوردم. متاسفانه در دوره گذشته وزارت ورزش بی انضباطی مالی داشت که باعث شد زمین بخوریم اما امروز شاهد بی اخلاقی در فوتبال هستیم.

هیچ مرجعی اختیار انحلال کمیسیون برجام را ندارد

محمددهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت کمیسیون برجام مبنی بر اینکه با توجه به تصویب تشکیل کمیسیون برجام در صحن علنی، آیا این کمیسیون باید به کار خودش ادامه دهد یا نه؟ گفت: به موجب آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ۱۵ نفر از نمایندگان مجلس می‌توانند پیشنهاد ایجاد کمیسیون ویژه را برای تصویب در صحن علنی تقدیم هیأت رئیسه مجلس کنند. وی افزود: بعد از ارائه این پیشنهاد، این صحن علنی مجلس است که تصمیم می‌گیرد این کمیسیون ایجاد شود یا نشود، از طرفی همه ۱۵ عضو کمیسیون ویژه هم باید با آرای نمایندگان در صحن علنی انتخاب شوند، بنابراین هیأت رئیسه مجلس یا مرجع دیگری در خصوص ایجاد کمیسیون ویژه و تعیین اعضای آن نمی‌تواند تصمیمی بگیرد. این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: کلاً کمیسیون‌های ویژه به موجب آیین‌نامه داخلی مجلس دارای چنان اهمیتی است که فقط باید با پیشنهاد نمایندگان و تصویب در صحن علنی مجلس تشکیل می‌شود و اعضای کمیسیون باید در صحن علنی با رأی نمایندگان انتخاب شوند، بنابراین هیچ مرجع دیگری از جمله هیأت رئیسه مجلس و سایر مقامات مجلس حق تصویب یا تأسیس کمیسیون ویژه را ندارند، به همین نحو هم وقتی کمیسیون ویژه‌ای با رأی نمایندگان در صحن علنی مجلس تشکیل می‌شود، جزء صحن علنی، هیچ مرجعی حق انحلال کمیسیون ویژه را ندارد.

کلید واژه «اعتدال و تعامل» هدف نفوذ دشمن است

علی‌محمد نائینی کارشناس مسائل راهبردی در «میزگرد سیاسی» رادیو گفتگو استراتژی اندیشکده های غرب در قبال جمهوری اسلامی ایران را یک تهدید همیشگی عنوان کرد و گفت: مدل های مواجهه با جمهوری اسلامی متفاوت است؛ بنابراین این استراتژی ها مبتنی بر تجارب غرب تغییر می کند. وی در خصوص دلایل انکار نفوذ از سوی برخی جریان های داخلی اظهار داشت: مردم با شیوه عملیات روانی و نخبگان با شیوه مدیریت ادراک هدف نفوذ هستند و در مسئولین نیز نفوذ مبنی بر تغییر باورهای اساسی است. نائینی محور بعدی را مبنی بر توسعه کلید واژه تعامل و اعتدال دانست و افزود: این نگاه گاه شعارهای انقلابی را نیز تند و افراطی معرفی می کند و گفتمانی شکل می گیرد که مسیر طی شده تاکنون پر هزینه بوده است.

قبول ندارم که سیاست پدر و مادر ندارد

فاطمه هاشمی درباره کاندیداتوری خود در انتخابات مجلس آینده گفت: هنوز تصمیمی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نگرفته ام، ولی اگر بخواهم ثبت نام کنم قطعا از تهران کاندیدا خواهم شد. عضو حزب اعتدال و توسعه در خصوص رابطه اخلاق و سیاست، گفت: من این جمله را که می گویند "سیاست پدر و مادر ندارد" به هیچ عنوان قبول ندارم. یک سیاست مدار ورزیده و سیاستمداری که می تواند با تفکر خودش در جامعه منشا خیر شود، قطعا اخلاق برایش حرف اول را می زند و از اصول اولیه او در کار سیاسی خواهد بود. فاطمه هاشمی درباره مطالبه 30 درصدی فعالان سیاسی زن از لیست های انتخاباتی مجلس آینده نیز گفت: مطالبه من بالاتر از 30 درصد برای زنان در انتخابات آتی است؛ چرا که زنان باید نسبت به توانایی هایشان انتخاب شوند. ما زنانی در کشور داریم که اگر در انتخاب آتی کاندیدا شوند، قطعا با توجه به توانایی هایشان بالاتر از 30 درصد ترکیب مجلس آینده را از آن خود می کنند.

ماجرای تصویب برجام را در نمایشگاه تلافی کردند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره انتخابات آینده مجلس تحلیل خود را ارائه کرد و در مجموع گفت برگ برنده نامزدهای حامی دولت و اصلاح طلب، حمایت از دستاوردهای دولت یازدهم است. ابراهیم اصغر زاده در گفتگو با خبر آنلاین در پاسخ به این سوال که: به نظر شما برخی جرياناتي که تلاش می کنند برجام به عنوان یک پیروزی تثبیت نشود، چقدر در همراه کردن افکار عمومی با خود موفق بوده اند؟ گفت: اصلا این مسئله امکان پذیر نیست. نمونه اش همین نمایشگاه مطبوعات است. اینهایی که نمایشگاه مطبوعات را تحریم کردند با وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی کار ندارند، آنها با برجام کار دارند. آنها در مجلس و کمیسیون های مختلف آن موفق نشدند بگویند برجام یک قرارداد ترکمن چای ثانی است. لذا افکار عمومی به سمت سیاست خارجی موفق دولت و تعامل با جامعه بین الملل رفت. این رسانه ها و جناح ها فرار به جلو می کنند. دستشان خالی است و عقده شان را اینجا يا هر جایی که بتوانند خالی می کنند. در انتخابات آینده افکار عمومی مردم به سمت برجام و اقتصاد بیشتر جلب می شود.

امتناع علی مطهری از مناظره با حسن عباسی

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حاضر به مناظره با دکتر حسن عباسی نیز نشد. مطهری که امروز به دعوت انجمن وفاق و توسعه دانشگاه شیراز در این شهر حضور دارد، علی رغم موافقت این انجمن با مناظره، وی همچون مناظره با زاکانی، از مناظره با حسن عباسی هم امتناع کرد.

کارگزاران لیستی منتشر نمی‌کند

علی‌محمد نمازی در حاشیه بازدید از بیست ویکمین نمایشگاه مطبوعات ضمن بازدیداز غرفه ایلنا به خبرنگار ایلنا گفت: درجلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی محمدعلی نجفی اعلام کرد که هیچ‌برنامه‌ای برای نامزدی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ندارد و از رسانه‌هایی که این خبر نادرست را منتشر کردند؛ به شدت انتقاد کرد. عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه محسن هاشمی رفسنجانی احتمالا از حوزه تهران نامزد انتخابات می‌شود، تاکید کرد: حزب کارگزاران به هیچ‌عنوان راسا اقدام به انتشار لیست انتخاباتی نخواهد کرد و ازخروجی لیست اصلاح‌طلبان حمایت خواهد کرد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در انتخابات جاری از حوزه انتخابیه لنجان نامزد خواهم شد و رقیب اصلی من احتمالا آقای محسن کوه‌کن است که امیدوارم شورای نگهبان با بازگذاشتن فضای انتخابات یک فضای رقابتی بوجود بیاورد.

احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم شرکت می کند

یک نماینده مجلس اعتقاد دارد که احتمال حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم زیاد است. ایرج عبدی،دبیر فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی درمورد سخنان جوانفکر در مورد اینکه احمدی نژاد برای انتخابات برنامه‌ای ندارد به خبرنگار نامه نیوز گفت:آقای احمدی نژاد معروف به غیر قابل پیش بینی بودن است و اینکه نزدیکان وی بگویند او برنامه‌ای برای انتخابات ندارد قابل استناد نیست زیرا یکی از خصوصیات احمدی نژاد غیرقابل پیش بینی بودن است. وی اظهار داشت: احتمال اینکه احمدی نژاد در حوزه انتخابات فعالیت کند زیاد است چون معمولا وقتی که افعال منفی به کار برده می‌شود شیوه دیگری از سوی او در پیش گرفته می‌شود. عبدی در مورد نحوه فعالیت احمدی نژاد در انتخابات مجلس دهم نیز گفت:با توجه به سابقه‌ای که وی در هنگام ریاست جمهوری در مجلس هشتم داشت دوستانی داشتند که علاقمند بودند در حوزه مجلس حضور داشته باشند و همین الان تعدادی از نمایندگانی که در مجلس حضور دارند به احمدی نژاد باور دارند و از کسانی هستند که چه دردوران ریاست جمهوری وی و هم در دوران بعداز ریاست جمهوری حمایت های جدی از وی دارند و شیفته او هستند و به نظر می رسد با توجه به این حمایت ها وی درانتخابات مجلس نیز فعالیت کند. وی ادامه داد: اقدامات و سفرها و ملاقات‌هایی که در حال حاضر احمدی نژاد و اطرافیان وی دارند و بحث‌های که در بعضی تریبون ها می شود این را مشخص می کند که احمدی نژاد می‌خواهد در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم حضور یابد یعنی ممکن است یا خودش در انتخابات حضور پیدا کند یا از افرادی حمایت کند.

شهادت دانشجوی واحد رودهن به دست داعش

سید اسماعیل سیرت‌نیا، از نیروهای سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در عملیات مستشاری در حومه شهر حلب در سوریه به شهادت رسید.به گزارش روز نو، شهید مدافع حرم سیرت نیا روز گذشته به ضرب گلوله تک تیراندازان تکفیری داعش مجروح و سپس به شهادت رسید. وی از دانشجویان رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بود که در مقطع کارشناسی پیوسته مشغول به تحصیل بود که در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) و در 17آبان ماه به دست نیروهای تکفیری در کشور سوریه به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

آتش زدن چادرهای کارتن خواب‌ها پیام سیاسی داشت

حبیب بهرامی مدیرعامل موسسه سیمای سبز رهایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی آنا، به حادثه تلخ روز گذشته در پارک طالقانی اشاره و بیان کرد: ظهر روز گذشته تعدادی از مردم به کارتن خواب‌های پارک طالقانی حمله کرده و تمام چادرهای آنان را به آتش کشیدند البته این چادرها در نظر ما فقط چادر است اما برای کارتن خواب‌ها مصداق خانه و کاشانه و زندگی دارد. وی افزود: پس از این اتفاق بسیاری از نهادهای مدنی با حضور در این منطقه برای این افراد غذا، لوازم پانسمان، پتو و لباس آوردند و سعی کردند با کمک به آنان کمی از درد آنان را التیام بخشند. مدیر عامل موسسه سیمای سبز رهایی، آتش کشیدن چادرهای کارتن خواب‌های پارک طالقانی را یک کار سیاسی دانست و گفت: مردم خواستند با این کار دولت را وادار کنند هرچه زودتر مراکز نگهداری و حمایت از کارتن خواب‌ها در زمستان را راه اندازی کند.

اتاق شکنجه در پارکینگ منفی دو مؤسسه است

به دنبال انتشار اظهارات روانبخش، حجت‌الاسلام محسن غرویان در گفت‌وگویی با خبرنگار سیاسی آنا، به این اظهارات واکنش داد.او در پاسخ به این سؤال که «آنچه شما درباره مؤسسه گفته‌اید، متوجه کل مجموعه است؟»، گفت: بنده نسبت به یک اقلیت محدود افراطی که در مؤسسه امام خمینی(ره) حضور دارند صحبت کردم نه کلیت مؤسسه. وی ادامه داد: من گفتم چنین اتاقی در مؤسسه وجود دارد و خود بنده را آنجا بردند و حرف‌های نامربوط و زشتی هم به من زده‌اند. این خبر است نه تحلیلی که آقای روانبخش و دیگران در این باره می‌گویند. این افراد از روی آن چیزی که شنیده‌اند صحبت می‌کنند ولی بنده از روی آن چیزی که دیده‌ام سخن می‌گویم. غرویان به آنا گفت: مگر من درباره مؤسسه صحبت کرده‌ام؟ مگر من درباره نظر رهبر انقلاب در این زمینه تردید کرده‌ام؟ من درباره یک اقلیت صحبت می‌کنم. من همچنان احترام استاد مصباح را به عنوان استاد خودم نگه می‌دارم و حق استادی ایشان همچنان برایم محفوظ است. همچنین التزام بنده به ولایت فقیه و مقام معظم رهبری و فرمایش‌های ایشان از این آقایان خیلی بیشتر است. اینها کسانی بودند که خود رهبری آنها را از افراط‌گری و اخلال در جلسات سخنرانی‌های متعدد نهی کردند ولی این افراد همچنان به کارشان ادامه داده‌اند. وی در پاسخ به این سؤال که «این اتاق شکنجه در کجای مؤسسه است؟»، تأکید کرد: اتاقی است در پارکینگ طبقه منفی دو.

واکنش سرامیک‌های مسکن مهر به سرما

با کاهش دمای هوا طی چند روز گذشته در پردیس، سرامیک کف اکثر واحدهای مسکن مهر فاز 3 پردیس از جای خود کنده شده است.یکی از ساکنان واحدهای مسکن مهر پردیس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به کنده شدن سرامیک کف واحدهای مسکن مهر فاز 3 پردیس به دلیل بروز سرما افزود: در پیگیری موضوع از کارکنان معلوم شد این اتفاق برای چندمین بار طی سال‌های اخیر است که روی می‌دهد. یکی از سرپرستان اجرایی برای جلوگیری از این امر گرم نگه داشتن داخل واحدها در زمان سرما یادآور شد. در زمان کاهش دمای هوا به خاطر انبساط و انقباض این مسئله روی می‌دهد که تنها راه جیوگیری از آن گرم نگه داشتن واحد مسکونی است.وی در عین حال بیان کرد: اما نکته مهم اینجاست که هر چقدر داخل واحد گرم باشد اما طبقه پایینی سرد باشد باز هم سرامیک‌های کف واحدها به سرما واکنش نشان داده و تبله می‌کند.وی گفت: حال باید از دستگاه‌های نظارتی و مهندسان مساور شرکت عمران این سئوال پرسیده شود که با وجود دریافت هزینه‌های میلیاردی از مردم در زمان اجرا چرا به این موضوع مهم توجهی نشده است.

لغو مراسم ناهار روحانی و اولاند به خاطر سرو شراب

ضیافت ناهار کاخ الیزه به افتخار رییس جمهوری ایران، به دلیل اصرار میزبان فرانسوی به سرو شراب در مراسم های رسمی لغو شد.به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان، رادیو "ار تی ال" فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرده است برنامه سفر حسن روحانی رییس جمهور ایران به فرانسه به دلیل تاکید و اصرار الیزه بر رسم سرو شراب در ضیافت ناهار تغییراتی داشته است و هیات ایرانی اعلام کرده است در ضیافت ناهاری که در آن روی میز شراب سرو شود شرکت نخواهد کرد و به همین خاطر این ضیافت لغو شده است.گفتنی است پیشتر و در جریان سفر سید محمد خاتمی رییس جمهور پیشین نیز به فرانسه این مساله باعث خودداری رییس جمهور وقت ایران از حضور در میهمانی ناهار کاخ الیزه شده بود.حسن روحانی قرار است 17 نوامبر (7 روز دیگر) در پاریس میهمان فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه شود.

این خواننده، شهردار یکی از نواحی منطقه 5 تهران شد

طبق اخبار بدست آمده شهردار جدید ناحیه 6 در طبقه دوم ساختمان میدان بسیج شهرک اکباتان مستقر شده است.به گزارش خبر آنلاین ، حامد مجتهدی تهرانی از روز گذشته در محل کار جدید خود مستقر شده و جایگزین اسفندیار آزاده شهردار سابق ناحیه 6 شده است که 6 سال تمام در این پست مشغول فعالیت بود. آزاده در دو هفته پایانی مسوولیت خود با وجود برگزاری مراسم تودیع به عنوان سرپرست انجام وظیفه نمود تا روز گذشته که شهردار جدید در محل کار خود حضور پیدا کرده است.گفتنی است صفحه پرتال خبری شهرداری ناحیه 6 همچنان عکس اسفندیار آزاده را به عنوان شهردار ناحیه به مراجعه کنندگان معرفی می کند.در کانال خبری بعضی رسانه‌ها از این شهردار، به عنوان یک خواننده زیرزمینی یاد شده و تصویر فوق از او منتشر شده است.

واکنش جالب شمخانی به سوال رفع حصری/ علت لغو مراسم ناهار روحانی-اولاند/ واکنش اینستاگرامی امیر تتلو به فیتیله/ نگرانی از همراهی انتخاباتی «2 شیخ اکبر»!

واکنش اینستاگرامی امیر تتلو به فیتیله

امیر تتلو در صفحه اینستاگرام خود به ماجرای «فیتیله» واکنش نشان داد.به گزارش ایسکانیوز امیر تتلو پیرامون حواشی به وجود آمده در خصوص برنامه فیتیله ای ها با انتشار تصویر زیر در صفحه اینستاگرام خود اظهار کرد که من ترکم اما اگر کسی شوخی کرد یا اشتباه کرد و معذرت خواهی کرد سریع می بخشیمش.

واکنش جالب شمخانی به سوال رفع حصری/ علت لغو مراسم ناهار روحانی-اولاند/ واکنش اینستاگرامی امیر تتلو به فیتیله/ نگرانی از همراهی انتخاباتی «2 شیخ اکبر»!

واردات 153,025,125,000,000ریال کالا از فرانسه در دولت احمدی نژاد

دولت محمود احمد‌ی‌نژاد که همواره خواهان پایان رابطه با دولت‌های غربی بود براساس آمار بالغ بر 153,025,125,000,000 ریال ( 15 میلیارد و 300 میلیون دلار) کالا از کشور آمریکا به ایران وارد کرد.به گزارش ایلنا در یک ماه گذشته برخی رسانه‌ها در قالب پروژه "مقابله با نفوذ" ، واردات کالا از برخی کشورهای غربی را بخشی از پروژه نفوذ در شرایط پساتحریم، عنوان می کنند. این رسانه‌ها در حالی نسبت به واردات از برخی کشورها هشدار می‌دهند که گویا واردات کالا از این کشورها برای اولین بار در دولت حسن روحانی، صورت می‌گیرد. فرانسه، کشوری است که در طول 10 سال گذشته همواره تندترین مواضع را در خصوص برنامه هسته‌ای ایران داشت. آمار واردات جمهوری اسلامی ایران از کشور فرانسه در دوره 8 ساله دولت محمود احمدی‌نژاد، گویای عملکرد دولت مورد حمایت دلواپسان، در خصوص واردات کالا از کشورهایی است که امروز واردات از این کشورها را بخشی از پروژه نفوذ می‌نامند.

انتخابات مجلس دوقطبی می‌شود

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی گفت: در سطح كلان يك آرايش انتخاباتي توأم با رقابت شكل خواهد گرفت؛ يك طرف جبهه طرفداران دولت اعم از اعتداليون و اصلاح‌طلبان و طرف ديگر هم اصولگرايان.وي افزود: در شهرهاي بزرگ ممكن است شاهد انتخابات دوقطبي باشيم اما در شهرهاي كوچك انتخابات دوقطبي نمي‌شود چون در شهرهاي كوچك شخصيت حقيقي افراد مطرح است. معاون رئيس‌جمهور سابق در حالي كه از تصميم انتخاباتي محمود احمدي‌نژاد ابراز بي‌خبري كرد، در بخشي از سخنانش اظهار داشت: «من با طيف اصولگرايان مي‌آيم. ما هم از اول با طيف اصولگرايان بوده‌ايم و از اين پس هم خواهيم بود».

واکنش مهراب قاسم خانی به توقیف «فیتیله»

در پی توقیف «فیتیله»، طیف های مختلفی از هنرمندان و اشخاص سیاسی موضع گیری های متفاوتی داشتند، مهراب سقاسم خانی، فیلمنامه نویس هم در صفحه اینستاگرامش نسبت به این موضوع یادداشتی را منتشر کرد.متن نوشته‌‌ی این فیلمنامه نویس که در اینستاگرام منتشر شده بدین شرح است:

یادش به خیر. یه زمان‌هایی بود که همه اینجا همدیگه رو دوست داشتن. نه جایگاه اجتماعى مهم بود، نه وضعیت مالى، نه اعتقادات و نه قومیت‌ها. همه‌مون داشتیم کنار هم زندگى می‌کردیم و حال می‌کردیم. شوخى می‌کردیم و جوک می‌گفتیم، ولى به هم اطمینان داشتیم چون دوست داشتیم همو. همه قومیت‌ها و لهجه‌ها توى نمایش‌هاى تلویزیونى کنار هم زندگى میکردن و با هم شوخى می‌کردن. رادیو که کلاً روى لهجه می‌چرخید. همه مون صبح جمعه با شما رو گوش میکردیم و دوسش داشتیم. شخصیت هاى ترک و لر و شمالى و جنوبى و تهرانى و اصفهانى و شیرازى کنار هم داشتن زندگى میکردن و جوک میگفتن و با هم شوخى میکردن و به هیچ کسى هم برنمی‌خورد. چون می‌دونستیم دوست داریم همو. به هم اطمینان داشتیم. ما و شما نداشتیم. همه‌مون ما بودیم. بر اساس قومیت دوستامون رو انتخاب نمی‌کردیم. بر اساس قومیت ازدواج نمی‌کردیم. اینجورى تربیت شده بودیم. اینجورى بهمون یاد داده بودن. توى خونمون بود... یادش بخیر. الان دیگه دوست نداریم همو. به هم اطمینان نداریم. مرزبندى می‌کنیم. خودى و غیر خودى داریم. دیگه ما نیستیم. دیگه دوست و صمیمى نیستیم. شوخى نداریم با هم. بهمون برمی‌خوره. دیگه مدت‌هاست توى تلویزیون و رادیو کنار هم نمی‌شینیم. علیه هم کمپین راه میندازیم. از هم شکایت می‌کنیم. به هم فحش می‌دیم. وارد مسابقه‌اى شدیم که هر کى تنفر بیشترى داشته باشه و بیشتر بهش بربخوره و بلند تر عربده بکشه غیور تره. مطمئنم که توى این مسابقه هیچ برنده‌اى وجود نداره. آخرش همه‌مون میبازیم... یادش بخیر...

نگرانی از همراهی انتخاباتی «2 شیخ اکبر»

حجت‌الاسلام علی عسکری درباره صحبت‌های اخیر علیرضا زاکانی درباره آیت‌الله هاشمی گفت: سخنان و نوشته‌های طنزآمیز بعضی از این مدعیان ارزش‌مداری از موضع افراط و تخریب، ناشی از شکست زجرآوری است که در انتخابات ریاست جمهوری چشیدند.به گزارش آنا علی عسکری درباره صحبت‌های اخیر علیرضا زاکانی درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: «سال‌هاست که افراد تندرو و افراط‌‌گرا هر روز به بهانه‌ای به ایشان بی‌احترامی می‌کنند. گویا اهانت به آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی و آقای علی‌اکبر ناطق‌نوری خوراک همیشگی بعضی‌هاست و تمامی ندارد. با این حال تجربه نشان داده است که این دو عزیز همه همت خودشان را صرف تبیین نظام ارزشی و اصلاح و اعتدال کرده‌اند. حمایت آن دو از دکتر حسن روحانی قبل از انتخابات ریاست جمهوری، هنگام تبلیغات او برای گرفتن ساختمان پاستور از دست جریان افراط و انحراف و پس از پیروزی دکتر روحانی تا کنون در همین راستا ارزیابی می‌شود.»او افزود: «سخنان و نوشته‌های طنزآمیز و بغض‌‌آلود بعضی از این مدعیان ارزش‌مداری از موضع افراط و تخریب در روزهای اخیر بر علیه آقایان هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری، ناشی از شکست زجرآوری است که در انتخابات ریاست جمهوری از دست اینان چشیدند. جریان افراط نگران است که همراهی و همگرایی دو شیخ اکبر ما و اثرگذاری‌شان در انتخابات پیش رو شکست دیگری را برای جریان تندرو و اقتدارگرا به ارمغان آورد، اتفاق پیش‌بینی شده‌ای که زیاد هم دور از دسترس نیست، زیرا راه اصلاح و اعتدال راهبردی است که امکان انسداد ندارد.»

دعوت از پاپ برای حضور در زیارت أربعین حسینی

به گزارش شیعه آنلاین، آیت الله سید محمدتقی مدرسی، از مراجع تقلید عراق چند روز پیش در دیدار با حجة الإسلام و المسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، گفته بود: ‌در سفری که چندی پیش به واتیکان داشتم، از پاپ دعوت کردم تا بیاید از نزدیک این مراسم بزرگ أربعین حسینی را مشاهده کند زیرا دیدن با آنچه از اخبار می شنوند فرق می کند. تا ببیند ما چه داریم.

تلاش برای حذف «آل محمد» از صلوات!

روزنامه جمهوری نوشته است: در تازه‌ترین فتوای تفرقه‌انگیز یکی از علمای کینه‌توز وهابی عربستان، از اهل سنت خواسته شده در ذکر صلوات بر پیامبر اکرم(ص) «آل محمد» را از عبارت کامل صلوات حذف کنند.شیخ صالح الفوزان در توجیه فتوای خود گفت: گفتن «اللهم صل علی محمد و آل محمد» کافی نیست. یا باید در ذکر صلوات بر پیامبر، نام صحابه به دنبال نام اهل‌بیت پیامبر بیاید یا اینکه صلوات را تنها بر پیامبر فرستاد مانند «صلی‌الله علیه و سلم» و این کافی است، زیرا صلوات بر پیامبر و آل او، شعار شیعیان است و جایز نیست ما سنت شیعیان را احیا و از آنها تقلید کنیم.

مصاحبه فوتبالیِ‌مهدی‌هاشمی ازاوین

گویا مهدی هاشمی رفسنجانی از داخل زندان اوین مصاحبه‌ای فوتبالی انجام داده است.آنطور که از نیم‌صفحه نخست «روزنامه 90» برمی‌آید، مهدی هاشمی گفته که طرفدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس نیست، بلکه طرفدار تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز است.در تیتر این روزنامه آمده است: «تماس مهدی هاشمی از زندان اوین با نود: نه پرسپولیس، نه استقلال؛ تراکتوری‌ام!»

واکنش جالب شمخانی به سوال رفع حصری/ علت لغو مراسم ناهار روحانی-اولاند/ واکنش اینستاگرامی امیر تتلو به فیتیله/ نگرانی از همراهی انتخاباتی «2 شیخ اکبر»!

بازگشت «آیت الله» منتظری به کیهان!

روزنامه کیهان که در نوشته‌های خود از به کار گیری لفظ «آیت الله» برای مرحوم آیت الله حسینعلی منتظری می‌پرهیزد پس از چند سال این شیوه را در یادداشت روز شماره امروز خود ( سه شنبه 19 آبان 1394) به کار نبرد و در مطلبی با عنوان «نوکشمیری ها» از تعبیر «آیت الله منتظری» استفاده کرده است.به نوشته عصر ایران هر چند این عبارت در نگاه اول عادی به نظر می‌رسد اما هنگامی به چشم می‌آید که با قبل از آن و طی سال‌های گذشته مقایسه شود. زیرا کیهان همواره درباره او یا تعابیر تحقیر آمیز مانند «شیخ ساده لوح» یا نام خانوادگی بدون لقب مذهبی را به کار می‌برد و در بهترین حالت «آقای منتظری» می‌آورد و این که در یادداشت رسمی - که حکم سرمقاله را برای کیهان دارد - «آیت الله منتظری» بنویسد و صفات و اتهامات را در پی آن نیاورد قابل توجه است. یادداشت روز مورد اشاره را البته نه حسین شریعتمداری که محمد ایمانی نوشته است

دولت طلب بابک زنجانی را پیش خور کرده است!

غلامرضا انبارلویی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت: اظهارات وکیل ب ـ ز در دادگاه و واکنش‌های وکیل وزارت نفت مبنی بر واریز و عدم واریز بدهی بابک زنجانی و سخنان نسنجیده آقای نوبخت خطاب به ب ـ ز که ریال نمی‌خواهیم دلار بده موجب تحیر مردم و تداعی معلق بازی پیش قاضی را به اذهان متبادر می‌کند. در مقدمه اولاً باید از قوه قضائیه تشکر کرد که در اجرای حکم آمره دو اصل از اصول قانون اساسی محاکمه را علنی برگزار می‌کند. این علنی برگزار شدن برکاتی دارد که برو کف آن جلوگیری از توهین به مسند قضا آنگونه که مادر م ـ هـ مقام شامخ قضا را به پدرسوخته‌بازی توصیف کرد و آگاهی مردم و رو دست خوردن شایعه‌سازان و رسوایی روزنامه‌های زنجیره‌ای از ثمرات حداقلی آن است، مضافاً اینکه در سایه این علنی بودن محاکمه خیلی از عناصر پشت پرده و سایه نشین این رویداد در قالب اظهارنظرها خود را لو می‌دهند و از چهره آنها به نقل از خودشان رونمایی می‌شود. توجه و تدقیق به مراتب زیر مؤید رونمایی از چیزی است که نزد عوام به معلق بازی پیش قاضی معروف است.

واردات 27 هزار خودروی لوکس توسط یک نهاد

میزگرد بررسی چالش‌های مالیات در دولت ایران با عنوان «هزینه توسعه از جیب مستضعفان یا جیب مدعیان» با حضور فرشاد مؤمنی عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و حسین راغفر عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران، برگزار شد. راغفر با اشاره به اینکه دو دولت در کشور داریم، تصریح کرد: دولتی که 50 درصد اقتصاد را در اختیار دارد و پاسخ‌گو نیست و دولت به مفهوم قوه مجریه که رأی آورده و پاسخگوی همه مشکلات مردم باید باشد.عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا ادامه داد: کاستی‌های جدی در نظام مالیاتی وجود دارد که توان جمع کردن درآمدهای مالیاتی دیده نمی‌شود، مشکل فقط درآمد نیست، بلکه یکی از مباحث دیگر قاچاق بوده که حجم آن 25 میلیارد دلار برآورد می‌شود و با کل تولید ناخالص داخلی برابری می‌کند.وی تأکید کرد: قاچاق به‌صورت کاملاً سازمان‌یافته و در مقیاس بزرگ صورت می‌گیرد. چندی پیش وزیر کشور در مجلس گزارشی ارائه داد که گفته بود قاچاق توسط نهادهای رسمی از جمله در یک سال 27 هزار خودروی لوکس توسط کمیته امداد به کشور وارد شده است. معنای آن این است که بچه‌های سیستانی نمی‌توانند آموزش رایگان ببینند و عوارض فرار مالیاتی این بوده که دولت به بهانه عدم وجود منابع، خدمات نمی‌دهند و تعهدات قانون‌ اساسی را اجرا نمی‌کند.

برخورد پلیس با دور دور و کشف حجاب

سردار حسین اشتری ، اظهار کرد: رعایت شئونات و هنجارها و الزام ارزش‌ها امری است که ما بر آن تاکید داریم. متاسفانه بعضی از معدود رانندگان این موضوع را رعایت نمی‌کنند و وظیفه پلیس راهور و حتی پلیس راه این است که در جاده‌ها با این تخلفات طبق قانون برخورد کنند.فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه این جزو وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی است تاکید کرد: دستور العمل این موضوع آمده است و نمی‌شود که راننده‌ای که با ایجاد آلودگی صوتی یا دیگر مزاحمت‌ها برای مردم از خیابان‌ها عبور می‌کند به راحتی به تخلف خود ادامه دهد.اشتری همچنین به شرایطی که امکان توقف خودرو وجود ندارد نیز اشاره کرد و افزود: اگر در شرایطی که امکان توقف خودرو وجود ندارد با چنین موضوعی روبرو شدید می‌بایست پلاک خودرو را برداشته و ظرف حداکثر 12 تا 24 ساعت اقدام به توقیف خودرو کنند.اشتری همچنین تاکید کرد که باید با خودروهایی که اقدام به دور دور می‌کنند نیز برخورد شود و افزود: ملاک برای ما نوع خودرو نیست، پورشه یا پراید برای ما فرقی ندارد بلکه این تخلف است که باید با آن برخورد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار