در حالیکه به فصل مسافرتهای نوروزی و متعاقب آن سفرهای تابستانی نزدیک می شویم اما هیچ بارقه امیدی در دل مسئولان شرقی ترین نقاط مازندران نیست که بتوانند پذیرایی خوبی از گردشگران داشته باشند.....
کد خبر: ۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱ 16 January 2015
علی رغم شعارهایی که در راستای توسعه گردشگری در شرق مازندران بر سر زبانها بود اما هنوز قدمی برای این منظور برداشته نشد.

به گزارش تابناک - مازندران، چند ماهی از آغاز بکار دولت تدبیر و امید نگذشته بود که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اعلام کرده بود؛ از آنجا که طی سال‌های گذشته اغلب زیرساختهای گردشگری با اولویت غرب مازندران انجام شدند، اما حالا نوبت شرق مازندران است و باید به زیرساختهای گردشگری آن توجه شود.

اکنون و در حالیکه به فصل مسافرتهای نوروزی و متعاقب آن سفرهای تابستانی نزدیک می شویم اما هیچ بارقه امیدی در دل مسئولان شرقی ترین نقاط مازندران نیست که بتوانند پذیرایی خوبی از گردشگران داشته باشند.

هر چند مردم این نقاط از مازندران همواره با تکیه بر توانمندیهای خود و بدون هیچ چشمداشت و حتی باوجود اندک درآمد اقتصادی حاصل از گردشگری، باز هم رسم مهمان نوازی را به خوبی انجام می‌دهند.

دلاور بزرگ‌نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گویا این روزها به جای عمل به شعارها و تعهدات خود درباره توجه به شرق مازندران، ترجیح داده که ابتدا دستی به سر و روی قائمشهر به ویژه در توسعه گردشگری رودخانه «تلار» بکشد تا شاید نمره مثبتی از هواداران خود بگیرد! هر چند معتقدیم باید به موضوع گردشگری در همه شهرهای استان پرداخته شود اما با انجام فعالیت‌های «پیش‌تبلیغاتی» مخالفیم زیرا خدمت به مردم باید بدون چشمداشت باشد.

جلسات مختلفی در شهرستانهای بهشهر، نکا و گلوگاه برگزار شد که در آن علاوه بر آقای بزرگ‌نیا، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران حضور داشتند که در آن جلسات، آقای مدیرکل قولهایی برای توسعه گردشگری در مناطق مختلف این شهرها به ویژه درمنطقه تفریحی توریستی عباس‌آباد و موزه تاریخی گوهرتپه بهشهر را به فرمانداران مربوطه داده بودند.

اکنون از "آغاز تحول در گردشگری شرق مازندران" خبری نیست و خشتی بر خشت محوطه های تاریخی و مناطق گردشگری شرق مازندران گذاشته نشده است و این مصداق بارزی است بر " دوصد گفته چون نیم‌کردار نیست"

سه سال از قرار گرفتن باغ ملی عباس‌آباد بهشهر در لیست باغهای ملی جهان و یونسکو به عنوان باغ ایرانی می‌گذرد اما در این سالها هیچ اتفاقی نیفتاده است، سد تاریخی عباس‌آباد در حال ویرانی است و هر لحظه امکان از هم گسستگی آن وجود دارد اما هیچ اقدامی از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام نشد، فقط شاهد فعالیت مدیران شهرستانی به ویژه آب منطقه‌ای و راه و شهرسازی بودیم.

محوطه تاریخی و باستانی گوهرتپه بهشهر که بزرگ‌ترین سایت موزه باز کشور است و نظیر آن را کمتر در کشور دیده‌ایم؛ در سال 83 و 84 در اواخر دولت هشتم که مدیریت گردشگری مازندران در آن سالها نیز بر عهده دلاور بزرگ‌نیا بود؛ جراحی شد و اکنون این پیکره‌ی تاریخی که می‌رفت تا با درمان قطعی به یکی منطقه توریستی مهم تبدیل شود، اکنون مجروح‌تر شده است.

حتی میراث فرهنگی برای نصب یک تابلو در ورودی این محوطه تاریخی، موضوع نبود اعتبارات را به میان آورد! که نهایتا زیر فشار مسئولان شهرستانی، موفق شد تا بودجه آن را تامین و نسبت به نصب تابلو اقدام کند.

به هر حال از شخص اول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران که مدیری کاردان و باتجربه است؛ انتظار می رود بر تعهدات خود وفادار بماند و همانطور که قول داده است تحولی نو را در گردشگری شرق مازندران که طی سالهای متمادی از چشم مسئولان دور مانده‌اند؛ ایجاد کند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار