رییس شورای پژوهش ، فناوری و سامانه ساهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: ارتقای سطح هیات علمی واحدهای علمی این دانشگاه مشروط به مشارکت در اجرای طرح های دانش بنیان و تلاش برای تحقق طرح اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۱۲۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰ 08 November 2015
به گزارش ایرنا ، محمد ضعیفی زاده روز یکشنبه در هفتمین همایش معاونین و کارشناسان پژوهشی و اعضای کمیته سامانه ساهای دانشگاه های آزاد اسلامی مراکز و واحدهای مناطق مختلف استان در خلخال افزود: از این پس ارتقای سطح هیات علمی و رتبه دانشگاهی هر یک از واحدهای شهرستانی مشروط به ارائه طرح های برون دانشگاهی ، اجرای طرح های دانش بنیان و مشارکت در طرح های اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
وی از اجرای مرحله سوم تحول در دانشگاه های آزاد اسلامی استان خبرداد و گفت: این مرحله تحول جهش از نسل پژوهش محور به نسل فناوری محور بوده و هر یک از واحدهای دانشگاهی استان که اقدام به ارائه طرح های برون دانشگاهی فناوری محور کنند از اعتبارات و مزایای بیشتری بهره مند خواهند شد.
ضعیفی زاده اظهار کرد: ایجاد و راه اندازی اندیشکده علمی در مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان در دستور کار قرار گرفته و این کار با هدف حل مشکلات جامعه برای
انتخاب ایده های برتر در مراکز و واحدهای دانشگاهی استان انجام خواهد شد.
وی با ابراز رضایت از فعالیت های پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال گفت: این دانشگاه تنها واحد دانشگاهی استان است که موفق به چاپ و انتشار مجله پژوهشی کرده و اساتید و دانشجویان آن از مزایای این نشریه علمی بهره مند شده اند.
وی کسب رتبه برتر چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه های آزاد اسلامی کشور توسط سید اسماعیل هاشمی از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال را به جامعه دانشگاهی این شهرستان تبریک گفته و افزود: این موفقیت توسط قاری ممتاز استان در بخش شفاهی و رشته قرائت و تحقیق کسب شد.
محمد رضا شاد منامن معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال نیز در این همایش از راه اندازی صنایع چوب ، تولید عسل شیر و خط تولید قطعات ایران خودرو و سایپا در این دانشگاه خبرداد و گفت: این طرح ها از جمله طرح های دانش بنیان است که با هدف اجرای طرح های برون دانشگاهی ، ایجاد اشتغال و ارائه نقش دانشگاه در حل مشکلات اقتصادی جامعه توسط دانشگاه آزاد اسلامی و با مشارکت دو کارخانه بزرگ ایران خودرو و سایپا اجرا می شود.
وی افزود: علاوه بر ارائه 600 مقاله پژوهشی از سوی اساتید و دانشجویان این دانشگاه برای تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه های پژوهشی دانشگاه آزاد خلخال بیش از سه میلیارد ریال هزینه شده و راه برای ارائه برنامه های راهبردی برای تحقق خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر قرار گرفتن مراکز علمی کشور در خدمت اقتصاد جامعه هموار شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار