تابناک: قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : توسعه مراکز بهداشتی و درمانی نیازمند اهتمام جدی مدیران استان و حضور و مشارکت خیرین، بخش خصوصی، بنگاههای اقتصادی و بانکها در تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی نیمه تمام در استانها است
کد خبر: ۱۲۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲ 03 November 2015

به گزارش تابناک مرکزی، زمانی قمی استاندار مرکزی در ديدار با ایازی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های سلامت اظهار کرد: تکمیل بیمارستان خیر ساز شهرستان ساوه از مطالبات جدی مردم است که باید در آن تسریع شود.

وی بیان کرد : حادثه خیر بودن  محور ارتباطی ساوه - همدان اهمیت تکمیل این بیمارستان را دوچندان می کند.

استاندار مرکزی گفت: مدیریت ارشد استان این آمادگی را دارد تا با تخصیص اعتبار و حمایتهای لازم به تسریع در ساخت این بیمارستان کمک کند.

ایازی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های سلامت نیز با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی و خیرین در عرصه سلامت،اظهار کرد: توسعه مراکز بهداشتی و درمانی نیازمند اهتمام جدی مدیران استان و حضور و مشارکت خیرین، بخش خصوصی، بنگاههای اقتصادی و بانکها در تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی نیمه تمام در استانهاست.

وی بیان کرد: سیاست دولت یازدهم استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، خیرین و بنگاه های اقتصادی برای پیشبرد اهداف حوزه سلامت است، چرا که معتقدیم در صورت کندی در تکمیل طرح های نیمه تمام سرریز نیازهای مناطق محروم به سایر استان ها موجب اختلال در خدمت رسانی در این حوزه می شود.

ایازی با بیان اینکه هر قدر به سمت توسعه یافتگی پیش برویم حوزه سلامت از اهمیت بیشتری برخوردار می شود، گفت: حوزه سلامت اولویت دولت است و ورود خیرین به این حوزه می تواند بخش مهمی از مشکلات جامعه در این بخش را حل کند.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به پیشنهاد بانکها برای ایجاد صندوق توسعه سلامت ،ابراز کرد: بانک ها با ایجاد این صندوق همپای وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شده و با گذاشتن مبالغی از سوی دو طرف منابع لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان  فراهم خواهد شد.

ایازی به همکاری ستاد اجرایی فرمان امام راحل برای ساخت بیمارستانهای نیمه تمام اشاره کرد و افزود: این ستاد مسئولیت تکمیل 10 بیمارستان نیمه تمام را برعهده گرفته که بیشتر این طرح ها در مناطق محروم است.

گفتنی است نشست با خیران سلامت، بازدید از بیمارستان های امیرکبیر و آیت الله خوانساری اراک، بازدید از بیت قدیمی امام خمینی(ره) و شرکت در نشست مجمع خیران شهرستان خمین از برنامه های سفر قائم مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به استان مرکزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار